Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av JeanneDArc
Ja, vilken sele tror ni är bäst för mig? Jag är 158 cm lång och har storlek 34 i kläder..
Vilka är skillnaderna mellan de ergonomiska selarna egentligen?
Användarens profilbild
Av JeanneDArc
ok det låter ju bra.. när du använder den, finns det då möjlighet att spänna åt mer? Hur stor kan den bli? Finns det en chans att både jag o sambon som är rätt stor kan haamma tror du?
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag har den näääääääästan ända längst in, men det finns några cm kvar att spänna, så det borde gå. Kolla med CrazyMagpie om mått för långa personer. Hennes man provade min och det gick inte bra... De köpte en Ergo Denim i stället och de är lite större tydligen...
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
alla ergos är lika stora, men det finns en "bältesförlängare" att köpa till för större personer!
Av Aelia
Jag är 159 och har strl 36, har både ergo och beco.
Användarens profilbild
Av Gullan
MammaTillFelicia skrev:alla ergos är lika stora, men det finns en "bältesförlängare" att köpa till för större personer!
Jo, men Denimvarianten var ändå lite längre... Bältesförlängaren hjälper bara på bredden ;) är man riktigt lång hamnar selens axelband så man bär med de tunna remmarna :(
Användarens profilbild
Av norkmedoo
du kan komma hit och prova vår ergo :D
Användarens profilbild
Av Nova
Jag är en 36:a och upplever Ergon som lite väl rymlig för mig.
Kan inte dra åt den precis så tight som jag vill ha den.
F.ö. är det en kanonsele!
Användarens profilbild
Av naimiez
Nova skrev:Jag är en 36:a och upplever Ergon som lite väl rymlig för mig.
Kan inte dra åt den precis så tight som jag vill ha den.
F.ö. är det en kanonsele!
:iagree: Jag tycker Beco sitter betydligt bättre på mig än ergo med T 14 månader...
Användarens profilbild
Av JeanneDArc
norkmedoo skrev:du kan komma hit och prova vår ergo :D
Tack för erbjudandet :) Kanske man borde göra någon dag!

Så beco kanske är bättre då? inte lätt det här inte. Fast å andra sidan så är jag inte på väg att köpa någon ännu, bara funderar lite :P
Användarens profilbild
Av Scharlott
Makens klara favorit är Ergo. Själv är jag stl 34 samt 165 cm och numera tycker jag både Ergo och Patapum funkar bra - bär dock på rygg och sonen fyller 2 år i augusti.

När J var mindre (runt 6 mån) och jag skulle prova bärselarna (bar mest i bärsjal då) kändes Patapum som ett bättre val för mig. Kände då att jag tyvärr inte kunde dra åt Ergon så tight som jag ville. Förklaringen är att den vadderade delen av axelremmarna är kortare på Patapum BabyCarrier än på Ergo, vilket är bra om man är liten och behöver kortare remmar - man kan följdaktligen dra åt mer. Jag upplevde alltså skillnaden som större med ett mindre barn/en bebis, men med en kille på snart 2 år (som dessutom är lång för sin ålder) upplever jag inte skillnaden som "lika stor". Detta är mina personliga erfarenheter :wink:

Sedan finns det inga regler utan undantag, så har du möjlighet att prova på en sjalträff eller hos någon bärsjalsambassadör är det ju toppen. Det allra bästa i fall du vill jämföra bärselarna är ju förstås att prova alla samtidigt - då blir jämförelse mer rättvis :wink: och då är sjalträffarna ett hett tips 8)
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Skulle nog säga Beco.
Den anses lite mindre...
Jag är en medium+ och den är lagom, skulle absolut gå att dra åt den ännu mer...
Snygg är den också! :D
Användarens profilbild
Av Nova
Lottie skrev:Makens klara favorit är Ergo. Själv är jag stl 34 samt 165 cm och numera tycker jag både Ergo och Patapum funkar bra - bär dock på rygg och sonen fyller 2 år i augusti.

När J var mindre (runt 6 mån) och jag skulle prova bärselarna (bar mest i bärsjal då) kändes Patapum som ett bättre val för mig. Kände då att jag tyvärr inte kunde dra åt Ergon så tight som jag ville. Förklaringen är att den vadderade delen av axelremmarna är kortare på Patapum BabyCarrier än på Ergo, vilket är bra om man är liten och behöver kortare remmar - man kan följdaktligen dra åt mer. Jag upplevde alltså skillnaden som större med ett mindre barn/en bebis, men med en kille på snart 2 år (som dessutom är lång för sin ålder) upplever jag inte skillnaden som "lika stor". Detta är mina personliga erfarenheter :wink:

Sedan finns det inga regler utan undantag, så har du möjlighet att prova på en sjalträff eller hos någon bärsjalsambassadör är det ju toppen. Det allra bästa i fall du vill jämföra bärselarna är ju förstås att prova alla samtidigt - då blir jämförelse mer rättvis :wink: och då är sjalträffarna ett hett tips 8)
Och då är jag nog undantaget, för oavsett om jag bär min storväxte tvåårig eller min fyraåring så känns Ergon fortfarande lite för stor. :wink:

Becon kan jag dra åt precis så mycket som jag behöver.
Fast den har andra nackdelar. Lite väl kort vaddering i axelbanden, så att den har en tendens att skära in under armhålorna. :?
Användarens profilbild
Av Scharlott
Nova skrev:Och då är jag nog undantaget, för oavsett om jag bär min storväxte tvåårig eller min fyraåring så känns Ergon fortfarande lite för stor. :wink:
Då tror jag att jag inte uttryckte mig tillräckligt klart, sorry. För du är inte undantaget enligt mig... :wink:

Jag menade nämligen att oftast råder ju folk en till att köpa Patapum om man är liten/kort och Ergo sägs passa bättre på större. På samma sätt verkar Beco passa bättre om man är liten kan man konstatera av ditt och fleras uttalanden/inlägg här på SjalBarn.

Men som sagt ingen regel utan undantag - jag vet både korta/smala som är jättenöjda med Ergo och långa/storväxta som är jättenöjda med Patapum. Vidare tror jag att man oftast blir nöjd med den bärsele man köper, oavsett om det är Ergo, Patapum, Beco eller någon annan. Det är inte förrän man har chansen att jämföra som man känner ev skillnad :wink: - och kanske vill byta till en annan (bärsels-:twisted: griper tag i en :lol:)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?