Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Ja, det är lite lurigt det där. Min sambo bär i sjal hemma, han märker ju hur lugn Oscar blir, men inte ute bland folk. Han tycker att det är krångligt med allt tyg också. Men nu har vi köpt en Ergo, och jag får nästan tjata för att få bära jag med :-).
Av Pétronille
Min karl blev sjalvänlig efter att ha sett några bilder på snyggingar (karlar alltså) som bär i sjal (det var inget övertalningsförsök utan mest en händelse): då sa han att killar bär visst oxå i sjal så han kanske skulle testa han med? Vi införskaffade en Maya tie för att det inte skulle vara så krångligt att lära sig (mannen är ju trots allt inte här så långa perioder i stöten), och det gillade han. Men han blev förvånad över hur tungt det var! Det känns ju att helt plötsligt bära en 9-kilos på sig. Jag har ju vant mig gradvis. :lol:
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
asa skrev:Göra dig av med vagnen och fejka ryggskott :lol: :wink:
hahahah ja det kanske fungerar!
min man tycker oxå att det verkar krångligt med sjal, men han bär gärna i ergo och någongång i MT (han skulle bära mer i om den inte var så galet prickig... :P )
Användarens profilbild
Av Kramus
Eaive1 skrev:Min sambo är bara för go...
Jag tar alltid sjal med mig då vi helghandlar, och här i sundsvall är sjal såå ovanligt, folk stirrar sig tokiga. Mei taien går väl an, men när man knytit inkan eller lavan får man så många blickar :D och DET tycker min sambo är häftigt. Så så fort vi är ute bland folk vill han knyta med sjal, bara för att få uppmärksamhet :lol:
Känner igen det där lite... Det är ju extra kul om någon ser det :)
Användarens profilbild
Av Eaive1
Kramus skrev:
Eaive1 skrev:Min sambo är bara för go...
Jag tar alltid sjal med mig då vi helghandlar, och här i sundsvall är sjal såå ovanligt, folk stirrar sig tokiga. Mei taien går väl an, men när man knytit inkan eller lavan får man så många blickar :D och DET tycker min sambo är häftigt. Så så fort vi är ute bland folk vill han knyta med sjal, bara för att få uppmärksamhet :lol:
Känner igen det där lite... Det är ju extra kul om någon ser det :)
:lol: det är då för roligt (måste erkänna att man tänker lite så själv ibland oxå)
Av Christer Romson Lande
almasmamma skrev:det hade varit skönt att kunna tvinga honom för avlastningens skull
För hans eller din avslastning?

Om du menar hans avlastning: att han ska bära just i sjal kan man kanske inte kräva. Så länge inte barnet skadas av det så måste han ju kunna väja sjal, sele, armar, eller ngt annat själv.

Om du menar din avlastning: han kan väl ändå inte låta bli att bära sitt egent barn!?! Du har ju förstås rätt i att man inte kan tvinga honom till det, men det är ju definitivt något man båda kan kräva och förvänta sig!
Av nea
Min kille N var ganska skeptisk till sjal från början, men när bebisen väl anlänt och jag visat hur man knöt, så bar han V från första början på BB. Nu bär vi lika mycket och använder bara vagnen när vi ska vara iväg länge.

Tror det är lättare med en enfärgad, neutral sjal. Vi har en svart krinklad långsjal som vi bar i från början. Den är diskret och snygg!
Användarens profilbild
Av Mamin
Får inte heller på sambon sjal, försökte redan när Clara var liten. Bärandet med bärdon blir det nog jag som står för, fast det gör inget för jag trivs... :heart:
Användarens profilbild
Av sanna73
Maken bar en hel del i trikåsjal, han tyckte det var mysigt, men när vävda sjalarna kom in tyckte han det var krångligt och sjalandet lades ner. Men så var han tvungen att ha med sonen till jobbet och insåg att han var tvungen att ha något att bära med för att få något gjort. Det blev en ringsjal. Sedan har jag köpt en ergo till honom, men den tycket han är ful :roll:. Så sjalandet har blivit haltande, men så hade sonen en period av hysteriskt skrikande vid nattning för några veckor sedan och det enda som funkade var sjal och då plötsligt var ju mannen tvungen att lyssna på sonens vilja och sjala (för maken älskar att natta :loving: ) så nu har hans minne av hur mysigt det är återvänt och jag hoppas sjalandet skall bli mer frekvent igen.
Användarens profilbild
Av grynflingan
Maken bär gärna i sjal numera. Vagnen tycker han är bökig att använda. Förra sommaren var han heltid föräldraledig i tre månader medan jag arbetade. Han skulle inte använda sjal sa han till mig innan, det är inga andra män som gör. Sedan blev han hemmapappa då ett tag och upptäckte att vardagen med barnen blev sååå mycket lättare med sjal. Sedan dess har han varit flitig sjalanvändare. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?