Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solanna
Min man har använt både sjalar och selar, men helt klart är MTn hans favorit. För min del spelar det ingen roll vad han bär med, bara han tycker att det är bekvämt och att barnen gillar det. Testa att skaffa en ergonomisk sele eller en MT och se om han inte gillar det bättre.

Alternativet är ju att vänta tills sjalbarnet är stort nog att själva komma gående med en sjal och säga "jal" och titta uppfordrande på pappa. Att det fungerar har jag läst om här på SB, men då får ni ju vänta ett tag kanske ;-)
Användarens profilbild
Av almasmamma
jo de går bättre i MT:n och visst kan jag inte tvinga honom, men de hade varit skönt att kunna tvinga honom för avlastningens skull. jag älskar att bära. så hos mig är de mest gos. vi får se nu på semestern om de kanske blir lite bättre. får väl tjata som en galning. :D
Användarens profilbild
Av Kramus
Jag kan ju säga att det som fick mig att börja sjala var när jag bra instruktioner på hur man knyter av någon som inte var min fru :) Det verkade så krångligt, men det finns kanske ett visst motstånd mot att fråga alltför mycket... :oops:

Nu tycker jag det bara är praktiskt och mysigt att bära i sjal, på alla sätt jag kan.
Användarens profilbild
Av svas
Ett tips är nog att inte kommentera knytningen alltför mycket... hrm, det gjorde jag häromdagen "-Det var den fulaste knytningen jag någonsin sett" när Lilla S hängde på trekvart i gåsen (livsfarligt och oergonomiskt för både Lilla S och Kära H), men det var iallafall kul att se ett spontanbärande.
Användarens profilbild
Av schmut
låt honom välja en sjal....eller gör en custom (köp en basic och sy på något tygmärke, patch eller tryck från gammal tshirt..).
Av Sofie
Min kille tyckte väl inte att det verkade som något för honom... Men jag sa "Vi ska ju bara ner till affären.. om du vill kan jag knyta in dig så får du känna hur det känns." Ok, sa han och när han hade gått 50 meter i från huset utbrast han "vilken avlastning, det känns ju inte ens att jag bär!!!" Sen frågade jag bara vilken färg han ville ha :lol:

Det blev en Sino Kråkbär, svart kändes ju tryggt för min rock-kille :love:
Användarens profilbild
Av asa
Göra dig av med vagnen och fejka ryggskott :lol: :wink:
Användarens profilbild
Av emelie
Min sambo bar i Mobyn en gång, fick panikångest för att Oliver skulle ramla ur och har inte burit i sjal sen dess.
I Ergon bär han däremot (fast bara på magen).

Vänta tills det blir svalare ute. Då faller ju hans argument. :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av Eaive1
Min sambo är bara för go...
Jag tar alltid sjal med mig då vi helghandlar, och här i sundsvall är sjal såå ovanligt, folk stirrar sig tokiga. Mei taien går väl an, men när man knytit inkan eller lavan får man så många blickar :D och DET tycker min sambo är häftigt. Så så fort vi är ute bland folk vill han knyta med sjal, bara för att få uppmärksamhet :lol:
Användarens profilbild
Av nicegirl
Min man vägrade bära på något sätt förutom på axlarna, men efter att ha sett närheten och myset jag hade med pojken i sjalen så bad han en dag att få prova, så tålamod 8)
Användarens profilbild
Av Selman_73
Min sambo var också lite motståndare eller snarare "bär du älskling men vänta dig inte att jag ska visa mig ute i sjal". Jag tog det säkra före det osäkra och köpte en svart Moby. En glad färg eller randigt skulle definitivt bli liggande. I början bar han helst i Babybjörn Active, troligtvis för att den var snabbare att få på sig och såg inte så tjejigt ut. Nu verkar han ha svängt och tycker att barnvagnen bara är jobbig att släpa med sig om vi ska handla eller åka iväg då vi vet att vi inte kommer att behöva vagnen. Han inser nog också hur mycket bekvämare sjalen är än BB. Håller på och bearbetar honom inför en MT.
Igår skulle vi iväg på ett ärende som innebar mest bilåkande och då tog sambon själv fram sjalen och knöt på sig. :heart:

Kanske är det så att våra gubbar behöver invänjningstid?
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Ja, det är lite lurigt det där. Min sambo bär i sjal hemma, han märker ju hur lugn Oscar blir, men inte ute bland folk. Han tycker att det är krångligt med allt tyg också. Men nu har vi köpt en Ergo, och jag får nästan tjata för att få bära jag med :-).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?