- tor sep 29, 2005 10:53
Vår son älskar att sitta i BB-activeselen. Nu har jag köpt en ERGO NG eftersom han är alldeles för tung för BBselen. Han sitter i ERGOn kanske 10 min och sedan börjar han illvråla och försöker klättra upp (och han är bara 4,5 månad). Jag har försökt introducera ERGOn långsamt och testar en kort stund varje dag. Har även försökt bära honom på höften så att han ska se bättre. En enda gång har han varit nöjd 30 minuter i selen.
Kan det vara så att jag sätter honom fel i selen på något sätt? I början tror jag att han satt för tight, men det har jag åtgärdat. Tycker inte selen är så bekväm vid höften, kanske blir det något fel där? Eller är han bara för liten?
(Kanske svårt att svara på utan en bild).
Någon annan som har erfarenhet av hur lång tid det tog för barnet att vänja sig vid ERGOsele (eller liknande sele?)?
Kan det vara så att jag sätter honom fel i selen på något sätt? I början tror jag att han satt för tight, men det har jag åtgärdat. Tycker inte selen är så bekväm vid höften, kanske blir det något fel där? Eller är han bara för liten?
(Kanske svårt att svara på utan en bild).
Någon annan som har erfarenhet av hur lång tid det tog för barnet att vänja sig vid ERGOsele (eller liknande sele?)?