Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Björklöv
Har äntligen börjat få lite teknik på mina knytningar även om det inte alltid blir så bra :oops: Vågade mig till ICA med K i sjalen för första gången häromdagen... (Min förstfödda dotter blir tre månader på måndag)

Så nu när jag blivit en mer flitig användare av sjalen har jag en massa funderingar som jag hoppas få hjälp med. Jag har en BBslen-sjal.

Ibland när jag knyter omslutetX 2 rullar övre kanten på sjalen ihop sig på ryggen på mig, vilket blir obekvämt etfer ett tag. Hur kommer jag tillrätta med det på ett enkelt sätt utan att behöva knyta om?

När kan jag börja bära på ryggen?

Behöver jag ha dåligt samvete när K gråter under tiden jag "försöker" knyta sjalen? :oops: :(

Jag har en liten fröken kräks, finns det nått bra tips på att slippa få kräks mellan brösten :wink:

Det var allt för nu :) Hoppas jag inte tråkat ut er... 8)
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Björklöv skrev:
Ibland när jag knyter omslutetX 2 rullar övre kanten på sjalen ihop sig på ryggen på mig, vilket blir obekvämt etfer ett tag. Hur kommer jag tillrätta med det på ett enkelt sätt utan att behöva knyta om?

:hmm:
Ser du till att det är helt slätt och sitter bra när du knyter?!? Jag tror tyvärr det är svårt att rätta till med en knuten sjal. Du har inte möjlighet att gå på sjalträff och få lite tips "live"? Det brukar vara det allra bästa när man har problem!
Björklöv skrev:När kan jag börja bära på ryggen?
Börja öva kan du egentligen göra redan nu, men många börjar runt halvåret-året. Det enda som talar emot att bära på ryggen är att man har mindre koll på bebisen och att det är svårt att se om det blir för mycket intryck osv om man bär på ryggen ibland folk. Ja, och så är det ju inte riktigt lika mysigt heller :wink: . Hemma kan det ju ibland vara praktiskt att få den lilla "ur vägen", tex när man tvättar, diskar eller så - så känner du för det är det bara att sätta igång och öva!

Björklöv skrev:Behöver jag ha dåligt samvete när K gråter under tiden jag "försöker" knyta sjalen? :oops: :(
Näädå :wink: :lol: Blir hon nöjd när du är klar så är det ju ingen fara! Med lite tränign kommer både du och din dotter att känna er säkrare och hon blir inte längre ledsen.
Björklöv skrev:Jag har en liten fröken kräks, finns det nått bra tips på att slippa få kräks mellan brösten :wink:
Lägg en liten handduk/snuttetrasa eller liknande bakom huvudet och ner mot brösten, så kommer det kanske på den istället :wink:
Användarens profilbild
Av Björklöv
Tack för svaren! Försökte mig på en ryggknytning, men Klara blev för ledsen och jag för nervös och svettig så vi kom inte så långt :oops: men det kommer fler chanser :)
Användarens profilbild
Av emelie
Hej o välkommen hit! :hello:

När det gäller sjalar så blir vi nog aldrig uttråkade här inne. :wink:
Användarens profilbild
Av Björklöv
emelie skrev:Hej o välkommen hit! :hello:

När det gäller sjalar så blir vi nog aldrig uttråkade här inne. :wink:
Tack :D
Användarens profilbild
Av Mammut
Behöver jag ha dåligt samvete när K gråter under tiden jag "försöker" knyta sjalen?
Min kille på 2 mån är rätt så tydlig med att "tala om " när han vill sova, och då helst i sjalen.Men hangråter eller protesterar nästan alltid under själva knytandet. Tror han tycker det är knöligt o bökigt! SEN älskar han sjalen och sussar gott!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?