Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mrsjling
Kan nån hjälpa mig? Är på väg att köpa mig en slät gås. Men jag har ingen aning om det är det jag behöver. Har en 1 åring och vi ska till Spanien och vara där hela sommaren. Kommer det att vara en bra sjal? Har aldrig kännt på en Gauze och har ingen aning om det kommer funka.
Vad säger ni experter? Köpa eller inte köpa?
Användarens profilbild
Av annikar
Jag gillar min nyköpta gås jättemycket. Bar Samuel 2.5 år i den ca 40 minuter idag.

Men den ger inte riktigt samma avlastning som en tjockare vävd sjal gör. Men istället är den tunn och lätknuten. Så jag tror att det är en bra sjal om du ska bära en 1-åring i sommarvärme.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag vet att Jenneli gillar sina gåsar (skrynkliga tror jag iofs). Hon bär sin 2-åring inte så lite i dem.

Det var länge sedan jag bar något öht, men min skrynkliga gås tyckte jag avlastade nästan lika bra som mina storkar.
Av mrsjling
annikar: Åh, tack för snabbt svar! Du bär en 2.5åring??? Jamen då borde den funka till min 1 åring. Jag har en vävd sjal nu men som du säger så kan det bli varmt även om den avlastar bättre. Vet du vad det är för skillnad mellan en slät och en skrynklig? Är det nån skillnad i avlastning eller mysfaktor eller bara en smaksak?

Nån mer med erfarenhet? :D :D
Av mrsjling
Emilsmamma: Såg precis ditt svar. Så det är skillnad på skrynkliga och släta? Hm.... :?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
mrsjling skrev:Emilsmamma: Såg precis ditt svar. Så det är skillnad på skrynkliga och släta? Hm.... :?
Jag har aldrig provat någon slät gås, så jag vet inte! Men jag inbillar mig att skrynklorna gör att tyget inte glider i knytningen. Och då behöver man inte dra åt så hårt, vilket är skönt.
Av FiaLisa
Jag har inte heller provat någon slät gås men jag har två skrynkliga som vi sliter på jämt. Jag bär en 2½-åring i dem och det går utmärkt.
Användarens profilbild
Av Scharlott
mrsjling skrev:vad det är för skillnad mellan en slät och en skrynklig? Är det nån skillnad i avlastning eller mysfaktor eller bara en smaksak
Den släta och de skrynkliga gauzesjalarna tillverkas av samma tyg. Avlastningsmässigt är de likvärdiga och det torde vara en smaksak vilken man väljer 8)
PS. De nya gauzesjalarna är släta och lätt skrynkliga. De som är mer skrynkliga (tidigare säsonger) finns stundtals till salu begagnat på sjalbarn :wink:
Användarens profilbild
Av Isanna
Gauze är en tunn och fin sjal och funkar med all säkerhet till din ettåring. Men det beror även på vad man har att jämföra med. Personligen gillar jag inte att ära tyngre barn i en så pass tunn sjal någon längre tid. Då föredrar jag en sval sele, en mei tai eller en "vanlig" diagonalvävd sjal som avlastar bra. Men det är bara min egen åsikt det.
Användarens profilbild
Av Lycke
Jag älskar min gås! Jag bär min treåring på långa kvällspromenader i den! Den är underbar!
Användarens profilbild
Av Jennelii
EmilsMamma skrev:Jag vet att Jenneli gillar sina gåsar (skrynkliga tror jag iofs). Hon bär sin 2-åring inte så lite i dem.
Linus är tom 2,5 år! =) Och ja, jag älskar dom verkligen (har 3 st) och använder nästan bara dom.
Av mrsjling
Tack för alla svar! Ja men då blir det en Gås! Min första gås!!!! :lol:

Jag har provat en patapum men gillade den sådär...kanske skulle haft en toddler? Älskar MeiTai men banden skar in lite i axlarna tyckte jag på slutet (han är 10kg och jag är bara 158cm kort så kan vara det... :wink: )

Har en vävd sjal men tänkte att det blir varmt i Barcelona hettan. Vi använder sjalen till mycket men mest till att söva sonen då han älskar att somna i famnen. Jag chansar på Gauzen så får jag rapportera senare o hur det gick! Tack snälla ni för hjälpen!
Användarens profilbild
Av Mammut
Min släta gås har blivit alldeles skrynklig, så det borde inte vara nån större skillnad på slät o skrynklig...
Användarens profilbild
Av Scharlott
Mammut skrev:Min släta gås har blivit alldeles skrynklig, så det borde inte vara nån större skillnad på slät o skrynklig...
De tillverkas av samma tyg och färgprocessen slätar ut de färgade lite mer än de naturvita som är lätt skrynkliga. Den släta gauzesjalen är således heller inte helt slät utan har lite av tygets naturliga skrynklighet kvar. Men om man skulle torktumla och/eller stryka eller mangla den försvinner skrynklorna :wink:
Av mrsjling
Idag fick jag min sjal Den var ju perfekt! Sonen älskade den, och jag med. Nu är jag också Gås-ägare! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?