Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av bright
Har börjat sy lite smått...värmde upp igår med en klänning till lilltjejen och kom på hur otroligt roligt det är att sy (fastän jag inte sytt sen typ slöjden och är väl ingen stjärna direkt)!

Nu är jag sugen på att sy en thaiväska a´la Diddeli och jag undrar om någon har något tips på bra tyg??? :hmm:

(mina mt-planer ligger på is ett litet tag till-känner att jag måste anpassa svårighetsgraden lite :lol: )
Av eamane
De jag sytt har jag gjort i kraftigt bomullstyg, nästan lika kraftigt som markisväv... Har även ett tunt tyg, typ gardintyg, liggandes som jag tänkt ska bli väska men det tänker jag sy dubbelt!
Användarens profilbild
Av sus
Ja grekomenderar ett tunnt tyg, typ som lakan. Jag har ett par stycken "hammockbag", alltså fördigsydda inte hemma sydda, och dom är rätt tunna. Det bästa med dom är att när dom är tomma tar dom ingen plats, det blir nästan bara som en hopknölad plastpåse, alltså kan man alltid ha med sig en utifall att man behöver den.
Användarens profilbild
Av diddeldi
det "klassiska" (dvs det de använder i thailand) är vanlig tunn lakansväv. fast det funkar säkert med grövre tyg också men då blir den som sagt inte lika liten och smidig ihopvikt.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
ett tunnt tyg men med tät väv, det håller nog bäst
Användarens profilbild
Av Edith
Kolla in McMorrigans thaiväska om du kommer på Köpingsträffen! Den är jättesnygg! Gissar i alla fall att den kommer med...

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?