Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av emha
är det någon som har förslag på en enkel klänning att sy. Jag har så tråkiga mammakläder och längtar efter att få sy något fint. Men det måste vara enkelt för jag är inte så van att sy. Är det någon som har något förslag?

emha
Användarens profilbild
Av Tyrvi
Tja jag håller på just nu och syr mammakläder :-) Ser att vi ligger ganska lika i tid du och jag.

Jag har sytt en blus precis i en mycket enkel modell som ser grymt avancerad ut med stråveck över bröstet. Tänkte sy en liknande men med smock över börstet också. Annars så blir ju gärna mammakläder i stumma tyger rätt hopplösa och oformliga om man inte drar ihop dem på något sätt under bysten. Bild

Har ett mönster på en mammaklänning från 50-tal jag tänkte pröva i sommar. Den har tre våder fram och så sätter man ett kort gummiband på mittvåden mellan byst och mage. Den ser på bilder rätt bra ut, men jag har som sagt inte testat än...
Användarens profilbild
Av emha
Åh vilken fin blus du gjort. Jag får väl helt enkelt ta mig till en syaffär och se om jag hittar ett fint mönster.

emha
Användarens profilbild
Av Tyrvi
Fick den här länken av en tjej för ett tag sen:
http://www.sewingpatterns.com/
Där finns bilder på nästan alla mönster jag någonsin sett i en affär så kan man kolla hemma i godan ro. Men gravidmönstren är rätt trista tycker jag nog tyvärr.
Användarens profilbild
Av emha
Tack för länkarna. Jag ska genast kolla upp dem. Borde förståss jobba istället men det är inte lika kul :oops:

emha
Användarens profilbild
Av Gullan
emha skrev:Tack för länkarna. Jag ska genast kolla upp dem. Borde förståss jobba istället men det är inte lika kul :oops:

emha
Visst är det synd att jobbet tar så mycket värdefull tid från fritiden ;)
Användarens profilbild
Av marcy
Jag har nog mönster på en 70-tals mammaklänning, om du kan ge dig till tåls en stund ska jag leta reda på det.
Användarens profilbild
Av emha
Det låter spännande. Jag väntar ivrigt. :D
Användarens profilbild
Av linafelicia
Ett väldigt enkelt sätt att sy en mammaklänning är att ta en gammal t-shirt som passar över brösten, klipp av den under brösten.
Gå och köp en bit tyg i matchande färg och sy ihop till en tub så att den blir så stor att den passar över magen.
Rynka ihop ovankanten och sy fast i den avklippta t-shirten, fålla och sen är det klart!
Användarens profilbild
Av nennie81
Tyrvi skrev:Tja jag håller på just nu och syr mammakläder :-) Ser att vi ligger ganska lika i tid du och jag.

Jag har sytt en blus precis i en mycket enkel modell som ser grymt avancerad ut med stråveck över bröstet. Tänkte sy en liknande men med smock över börstet också. Annars så blir ju gärna mammakläder i stumma tyger rätt hopplösa och oformliga om man inte drar ihop dem på något sätt under bysten. Bild

Har ett mönster på en mammaklänning från 50-tal jag tänkte pröva i sommar. Den har tre våder fram och så sätter man ett kort gummiband på mittvåden mellan byst och mage. Den ser på bilder rätt bra ut, men jag har som sagt inte testat än...
OMG vilken snygg blus :vågen: :urule:
Användarens profilbild
Av Tyrvi
Tack för berömet! Jag blev väldigt nöjd, så det är min nya favvorit :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?