Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Monia
En av mina bästa vänner ska hämta barn i Korea i höst :D och jag skulle vilja ge dem en riktigt bra sjal. Ska man välja trikå eller "vanlig" långsjal. Dom ska själva köpa en ergo för att slippa släpa vagn med sig dit. Har ni bra tips åt mig???
Användarens profilbild
Av Blixa
Troligen är nog barnet några månader när de får komma och hämta det och då är nog en vävd sjal bättre än en trikå. I Korea bär fortfarande många sina barn i mei tai-varianter och en mei tai kanske skulle vara en bra present till dina vänner eftersom det är lättare att lära sig knyta snabbt men ger lite mer sjalkänsla än en Ergo.
Användarens profilbild
Av jag71
Blixa skrev:Troligen är nog barnet några månader när de får komma och hämta det och då är nog en vävd sjal bättre än en trikå. I Korea bär fortfarande många sina barn i mei tai-varianter och en mei tai kanske skulle vara en bra present till dina vänner eftersom det är lättare att lära sig knyta snabbt men ger lite mer sjalkänsla än en Ergo.
:iagree:
Användarens profilbild
Av mimpen
Jag skulle nog avvakta tills du vet hur stort barnet är, och sen välja trikåsjal eller vävd sjal. Fast eftersom de väntar barn från Korea är väl sannolikheten ganska stor för ett litet barn (kanske under halvåret) och då vore kanske en trikåsjal smidig (många verkar tycka att det är lättare att knyta, själv har jag ingen egen erfarenhet).
Av FiaLisa
Korea har nya regler som säger att barnen inte får lämna landet förrän de är nio månader gamla. Det finns undantag och alldeles nyligen kom det besked på yngre barn så det går inte att säga hur gammalt eller stort barnet kommer att vara. De flesta barn är dock under ett år.

Alltså, jag håller med mimpen, vänta och se när du vet hur gammalt/stort barnet är.
Användarens profilbild
Av Monia
Ja det är väl bäst att vänta och se.... men jag vill hinna ge den till dem innan de åker. Kan ju vara bra att hinna provknyta innan. Jag har också starka funderingar på att sy en MT till dem.
Vilken är den stadigaste trikåsjalen. Jag bar Emma i en Moby ganska länge.
Användarens profilbild
Av mimpen
Monia skrev:Ja det är väl bäst att vänta och se.... men jag vill hinna ge den till dem innan de åker. Kan ju vara bra att hinna provknyta innan. Jag har också starka funderingar på att sy en MT till dem.
Du hinner nog. Jag tror man åker ganska fort till Korea, efter barnbesked. Men det är knappast kortare tid än två veckor, och då hinner du väl?
Användarens profilbild
Av mimpen
FiaLisa skrev:Korea har nya regler som säger att barnen inte får lämna landet förrän de är nio månader gamla. Det finns undantag och alldeles nyligen kom det besked på yngre barn så det går inte att säga hur gammalt eller stort barnet kommer att vara. De flesta barn är dock under ett år.
Det visste jag inte. Intressant. har ni läst in er på Korea nu?? :)
Av FiaLisa
mimpen skrev:
FiaLisa skrev:Korea har nya regler som säger att barnen inte får lämna landet förrän de är nio månader gamla. Det finns undantag och alldeles nyligen kom det besked på yngre barn så det går inte att säga hur gammalt eller stort barnet kommer att vara. De flesta barn är dock under ett år.
Det visste jag inte. Intressant. har ni läst in er på Korea nu?? :)
Nä, men jag har folk runt omkring mig som är på gång i Korea.
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Mon kompis hämtade hem en son från Korea i januari. Nu var det extra lång väntetid pga just ändrade regler. De ficl reda på i höstas (sept-okt)vem de skulle få och fick bilder m.m. Men fick inte hämta hem honom förrens i januari, då var han 7 månader.
Användarens profilbild
Av Fenomena
Monia skrev:Ja det är väl bäst att vänta och se.... men jag vill hinna ge den till dem innan de åker. Kan ju vara bra att hinna provknyta innan. Jag har också starka funderingar på att sy en MT till dem.
Tricot slen är väl bland de stadigaste? Jag tror att tillverkare menar att den kan anv upp till 18 kg. Men den är rätt varm också...
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Fru Fenomena skrev:
Tricot slen är väl bland de stadigaste? Jag tror att tillverkare menar att den kan anv upp till 18 kg. Men den är rätt varm också...
Har inte testat Tricot slen själv, men Moby anger ju vikt upp till 15 kg och det vet jag väl inte om jag är så pigg på att bära i den. :? Själv övergav jag min Moby när Miranda vägde 7-8 kg.

Vill man ha en stadig trikåsjal så skulle jag nog satsa på en MaM Eco (hampatrikån) eller Bali Baby Stretch (Den finns det ju bild någon stans här på forumet & även på Eden babys hemsida på när diddeldi bär Atlas på ryggen med den) - jag tror nog att de är de allra stadigaste.
Användarens profilbild
Av Monia
Delfinen_78 skrev:
Fru Fenomena skrev:
Har inte testat Tricot slen själv, men Moby anger ju vikt upp till 15 kg och det vet jag väl inte om jag är så pigg på att bära i den. :? Själv övergav jag min Moby när Miranda vägde 7-8 kg.

Vill man ha en stadig trikåsjal så skulle jag nog satsa på en MaM Eco (hampatrikån) eller Bali Baby Stretch (Den finns det ju bild någon stans här på forumet & även på Eden babys hemsida på när diddeldi bär Atlas på ryggen med den) - jag tror nog att de är de allra stadigaste.
Tack för tipsen. Kollade in Bali baby och den är ju superfin!!! Har inte sett den innan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?