Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

ngn som har erfarenhet av att knyta med sinon eller annan trikåsjal på annat sätt än mage m mage och vagga?

När det står att man kan bära i sinon tom ett år undrar jag mer vilken vikt man tänker sig då min 2 månaders nu väger mer än 6,5 kg redan...
Användarens profilbild
Av naimiez
Jag skulle aldrig knyta en Sino på rtggen! Den är alldeles för elastisk för det. Endast de liten stummare elastiska går....har testat Babybalis elastiska....
Användarens profilbild
Av Maerion
Min tjej vägde 12 kg vid ett år, men hon är ganska stor. Klart man KAN bära i sinon länge, men det finns ju alternativ som avlastar betydligt bättre när de är tyngre.
Användarens profilbild
Av Helen
Jag rekomenderar inte trikåsjal på ryggen av rena säkerhets skäl.
Det går, men du ska få till en bra knytning och inte ha ett barn som slänger sig bakåt.
Till ryggen rekomenderar jag vävd sjal, den tar emot kraften på ett helt annat sätt.

Många föräldrar kommer och vill byta upp sig till vävd sjal eller sele när barnet är runt 6 månader. Då avlastar inte trikån lika bra längre ( beroende på barnets vikt) Trikån går utmärkt att ha som myssjal hemma i flera år efter, men det är inget för långturer när barnet blivit lite tyngre.
Användarens profilbild
Av diddeldi
den är så smal, jag tycker att det är en stor del av problemet med att använda den på ryggen. lättare i så fall med en bredare sjal.
Av Jun
Jag har testat med Tricot-slen (tror de är 70cm breda)på ryggen med en snart 9kilos och om det ska fungera så ska hon vara lagom trött så hon inte sprattlar omkring och så måste man knyta supertajt -annars går det inte alls.. det bara svajar och det känns som att hon glider ur. Däremot är det ju som sagt fortfarande mysigt att knyta med trikå på magen. Känns otroligt mycket säkrare med vävt just på ryggen!

På min tricot-slen står det att den ska hålla för 25kg(!) men vete sjutton om det är så bekvämt... och vilken knytning de hade tänkt sig :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?