Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Madde
Undrar om det är någon som har en beskrivning på en sån här (eller liknande) poncho till en 1-2 åring... Hinner inte leta själv just nu...

Bild
Användarens profilbild
Av Madde
Jo jag har sett mönstrena på Garnstudio... Men tyckte inte det fanns någon som var lika söt....

Så hittade jag denna nu när jag letade lite till... Sååå söt och med mössan... Men så vill dom ha betalt för mönstret... :roll:
Bild
Användarens profilbild
Av wildaa
Hejsan,
Det där mönstret borde ju inte vara så svårt att göra själv.
Det ser ju ut att vara ett tjockt garn. Gör så här när du gör ett eget stickmönster. Tag det garn du vill ha och de stickor du tänker använda. Sticka en provlapp på 10 m x 10 varv. Pressa den försiktigt med strykjärn inte töja och dra i den. Mät den. Skissa ett mönster i papper där du skriver ut måtten på ponchon längd X bredd. Nu kollar du hur många maskor du behöver för att uppnå bredden och hur många varav du behöver för höjden/längden. Lägg så upp så att du får några maskor på stickorna så att spetsen blir ca 3 cm bred längst ned, sticla sedan slätstickning och öka i var sida ( mellanrummet mellan ökningarna räknar du ju ut genonm att ta det antal maskor du ska ha i slutet mot antalet varv du ska ha stickat) glöm inte att räkna ut halsringningen både djup och bredd så att du vet när du ska avmaska för den och hur mycket.
Lägg sedan in strukturränderna med jämna mellanrum genom att sticka ex 2 v rät stickning....
Mössan gör du på samma sätt mät omkretsen på huvudet och hur hög du vill att den ska vara, sticla gärna på rundsticka eller strumpstickor och kom ihåg att göra avmaskiningarna för att få runda formen......
Att göra egna stickmönster är inte svårt om man gör en provlapp först :wink:
Lycka till
Lena
Användarens profilbild
Av naimiez
Jag har, se bild i mitt galleri på famijeliv.
Användarens profilbild
Av Madde
wildaa skrev:Hejsan,
Att göra egna stickmönster är inte svårt om man gör en provlapp först :wink:
Lycka till
Lena
Det är ju det där med provlappar hit och dit... Jag vill ju sätta igång med en gång ju... :roll: Annars så har jag faktiskt legat vaken ett tag inatt och funderat på om jag ska göra en sån poncho, den är/ser ju lite enklare ut att sticka än den första jag la ut bild på!

Det jag undrar med den andra (gissar på att den är virkad) är hur man får till hörnen/spetsen/mitt fram... Fast det kanske man kan räkna ut genom att titta på mönstret luxia la ut!

naimiez: Om du vill får du gärna skicka/lägga ut mönstret till din poncho! Den såg jättefin ut!
Av luxia
Den på första bilden är väl också virkad?

*stickar vidare på hjälmmössan*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?