Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kan ni inte berätta vilka ni tycker är bäst och varför?

Jag har bara provat Sakaran och jag tycker att den är lite omständlig, det är så mycket olika band man ska knyta och hålla på med. Sen tycker jag det är svårt att få barnet tillräckligt högt upp på ryggen i den. Samt att jag tycker att banden skär in lite på mig, alltså banden som man korsar fram med. Men axelbanden tycker jag är jätte bra, de är ju rätt breda.
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
hej!

jag har mei tais och alla har vaddering på banden...de är väldigt skona....för mig är banden väldigt bra i bredden...dock, jag har bara burit min dotter på ryggen en gång (hon är bara 2 månader, tyckte att det var lite för tidigt), det blev bra, kanske även bättre om jag vikte in "bottom" (jag vet inte hur man kallar den på svenska) så att hon går lite högra upp, i en "piggy back".....

Babyhawk Mei Tai, det har mer stöd och barnet ligger närmare kroppen...det är "short bodied", bra speciellt när barnet gillar att titta ut och ha armarna ute...

Kozyn är mer "large bodied" alltså att sjävla tyget är större, så om barnet liten måste man vika up nedre delen några gånger beroende på barnets storlek. den är bra när barnet bars på ryggen, i min åsikt

Sera Tai är mit emellan, bodyn är smal men hög....

Sachi Tai är också short bodied....

Jag tycker att alla är bekväma att använda...ser ingen skillnad på dem....jag tycker om alla mina MTs....kan inte säga att en är bättre än den andra....alla är ju "special" kan man säga
:D

men när det gäller vilka av de är finaste, ÄLSKAR jag min BabyHawks!!!! De är VACKRA!!! :D jag kan inte låta bli, de hr så mycket fina tyger att välja från.....

hoppas att det här hjälper!

----------------------

tre BabyHawk (kimono blooms natural, mod blue dots black, camouflage) (du kan se de i min webbsida)

en kozy (desert camo black)
en sera tai (butterfly black)
en sachi (batik blue black)
en solarveil sachi (khaki) (kommer snart)
en onbuhimo (kommer snart)
:)
Av Jenski
Jag har inte provat någon köpt mei tai/ fyrkantsjal. Däremot har jag sytt ett gäng olika modeller. Jag ville ju ha en Kozy men det var så lång väntetid så då har jag experimenterat.
-De är jättelätta att få till bra på ryggen (bra nybörjarbärapåryggenmojäng
-syr man kroppen för låg så att armarna kan flaxa så blir de ostadiga och svajiga med min tjej på ryggen iallafall.
- testade att sy en onbuhimo men med väldigt breda band och kom fram till att det bandet som man knyter runt midjan(mei tai) faktiskt avlastar en hel del och jag vill inte vara utan det.
-rundad kant upptill är att föredra för att undvika skav.
-jag har ingen vaddering utan vikten fördelas på breda tygstycken som har mycket diagonalstretch likt vävd långsjal. Sakaran är, vad jag förstår, gjord av lakansväv. Provade att sy i linne men den blev inte lika följsam.
/Jenny med Martin och Mira
Användarens profilbild
Av Alex
Men Jenski, visa bilder!! :D
Användarens profilbild
Av emmahawk
jag är också mei-tai torsk :lol: och har hittills provat kozy, freehand och sachi och jag kan bara instämma i tidigare:
Kozyn har längst kropp och det har passat oss jättebra, dels för att söva Marta på magen (hon blir gosigt insluten) dels för ett stadigt stöd på ryggen, och Marta gillar att hon sitter så tryggt och sätter armarna innanför utan knorr.
Sachin har lite bredare band och som sagt mindre kropp, smidigt när barnet vill aktivt titta omkring, samt om barnet är lite kortare och man vill slippa vika upp selen.
Freehand har lätt avsmalnande midjeband och en annan vinkel på dem, jag tycker att de är förvånandsvärt bekväma, vet inte om det beror på att jag knyter annorlunda nu med gravidmage (jag hade den inte innan) men den är verkligen liten och smidig och fortfarande jätteavlastande. Kroppen är också kortare så samma som sachin.
Jag har nog snart en babyhawk på väg också, så då får jag återkomma med recensioner på den. Men just nu så tycker jag att en fyrkants-sele är oöverträffad för oss, med en tjej som vill upp och ner ofta och däremellan åker cykel, de tar ju väldigt liten plats ihopvikta.
Snart skall jag väl sy min egen ultimata sele, där jag kombinerar alla favoritdetaljer till en! :lol:
Användarens profilbild
Av Helena
emmahawk skrev:jag är också mei-tai torsk :lol: och har hittills provat kozy, freehand och sachi och jag kan bara instämma i tidigare:
Kozyn har längst kropp och det har passat oss jättebra, dels för att söva Marta på magen (hon blir gosigt insluten) dels för ett stadigt stöd på ryggen, och Marta gillar att hon sitter så tryggt och sätter armarna innanför utan knorr.
Sachin har lite bredare band och som sagt mindre kropp, smidigt när barnet vill aktivt titta omkring, samt om barnet är lite kortare och man vill slippa vika upp selen.
Freehand har lätt avsmalnande midjeband och en annan vinkel på dem, jag tycker att de är förvånandsvärt bekväma, vet inte om det beror på att jag knyter annorlunda nu med gravidmage (jag hade den inte innan) men den är verkligen liten och smidig och fortfarande jätteavlastande. Kroppen är också kortare så samma som sachin.
Jag har nog snart en babyhawk på väg också, så då får jag återkomma med recensioner på den. Men just nu så tycker jag att en fyrkants-sele är oöverträffad för oss, med en tjej som vill upp och ner ofta och däremellan åker cykel, de tar ju väldigt liten plats ihopvikta.
Snart skall jag väl sy min egen ultimata sele, där jag kombinerar alla favoritdetaljer till en! :lol:
Emma, visst hade du en sakara ett tag också? Vad tyckte du om den?
Användarens profilbild
Av Helena
Tack för svaren allihopa! Synd att Kozyn inte säljs i Sverige, den verkar ju intressant.
Användarens profilbild
Av emmahawk
ja just det! jag glömde den i sammanhanget, tycker att den knyts annorlunda så jag tänkte inte på den. Jag har fortfarande kvar min, gillar tyget jättemycket, men har kom inte riktigt in i hur jag skulle knyta den. Jag var redan så van vid kozyn så den blev liksom bortvald hela tiden...Marta sover inte heller på oss längre så jag har inte haft användning av huvudstödet än, vilket jag tycker verkar jättebra. Den är sydd i ett tunnare tyg än samtliga andra, funderar på om det gjorde att den avlastade sämre? Jag har bara burit i den vid ett par tillfällen och jättekorta sträckor, så jag får betraktas som ern amatör på sakaran. Jag blev nu sugen att prova den mer, så så fort jag får tillfälle så skall jag fylla ut min observation :) (just nu skolar vi in på dagis, och det tar upp det mesta av min hjärna tror jag, så det kanske tar en stund innan jag återkommer...)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?