Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Castor
Finns det någon sjal som man inte enbart bär tyngden av barnet på sina axlar? Någon med avlastning på höfterna? Jag har dålig rygg och klarar inte att bära enbart på axlarna.
Min dotter är tre månader och gillar att sitta så att hon kan se sig omkring och veva med armarna.
Några tips?
Användarens profilbild
Av Alex
Kombinera ringsjal med ett hipseat!! Eller testa en sele, typ ergo. Man kan spänna den ganska tight runt höfterna.
Användarens profilbild
Av sus
Jag tycker att alla långsjalar med rätt knytning funkar. Kolla på bilder på Xomslut och Xomslut2 så ser du att ma nävne lindar runt magen/höfterna. Det avlastar axlarna väldigt mycket jämfört med de knytnigar som bara går över axlarna.
Användarens profilbild
Av Alex
Jo, det är klart. Jag håller med sus. Men jag trodde att du redan testat... :oops:
Användarens profilbild
Av Anso
Absolut att du kan få ner en del tyngd på höfterna. Se till att sjalen inte ligger som en korv runt midjan utan bred ut den lite och dra ner den över höfterna och knyt.
När jag bär i xomslut på ryggen och knyter en knut fram på mitt bröst så är det knappt någon tyngd alls på axlarna.
Användarens profilbild
Av Miamamman
Jag tycker det är lättast att få bra avlasting på höfterna och väldigt lite på axlarna när man kan bära i trikåsjal och det är ju helt ok när din dotter är 3 månader. Välj en bred, det ger bättre avlastning. Tyget är också så på som flesta att det är så mycket friktion i det att det häftar fast i kläderna och i sig självt att om man breder ut tyget bra över axlarna och har en tight knytning, x-omslut-2 eller x-omslut så blir nästan ingen vikt alls på axlarna.
När hon blir för tung för triksåsjal skulle jag satsa på en bra sele som fördelar mer än hälften av vikten på höfterna.
Användarens profilbild
Av pillalilla
Har själv en hel del problem med axlar och nacke (whiplashskadad) och bara jag är noggrann när jag knyter, funkar det jättebra. Se till att det inte skär in vid halsen utan dra ut tyget över axlarna. Och som andra skriver, dra ner mot höfterna och bre ut tyget ordentligt.

Tycker att det kan vara som natt och dag beroende på hur noga jag är när jag knyter.
Användarens profilbild
Av annamedsamuel
När jag får långsjalen som mest bekväm är den inte särskilt tight över axlarna, men ganska tight gördel. Däremot tycker jag inte att elastisk sjal är lika avlastande som vävd (Hoppediz).
/Anna
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
jag har inte provat något vävd sjal ...den enda jag har är en moby wrap...jag tycker att den var ok....däremot använder jag mei tais/fyrkantiga sjalar mest nuförtiden och jag tycker att de fördelar tyngden väldigt bra på både axlarna och höften...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?