Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vet nu inte om jag lagt det här under rätt rubrik, men jag behöver lite hjälp! Idag kom nämligen vår beställda Ergo i lådan. Enligt instruktionerna skall den kunna användas från 3-5 månader, beroende av om barnets huvud är stadigt och om barnet kan sitta med benen runt bärarens mage.

Nyfiken som jag är testade jag selen direkt :oops: , trots att han inte är 3 månader ännu (2½ månad). Hans huvud är ganska stadigt och han är en stor bebis, 62 cm lång och 6,6 kg tung. Frågan är bara om han blir sittande för brett mellan benen? Kanske ni kan hjälpa mig att avgöra om det är ok att bära honom i selen redan? Det känns som att han får bra stöd för huvudet i selens överkant och han somnade som en stock direkt :zzz: .

Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag tycker att det ser bra ut. Så länge han har bra stöd för huvudet borde det inte vara några problem. Du kommer ntagligen att märka om han tycker det är obekvämt. ;)
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag tycker det ser bra ut!
Jag har bärt Vilgot i sele sen typ en månad tillbaka å han blir 3mån nu den 26:e. Så alltså sen han var runt 2mån har han fått åka sele. Å det har gått bra! :lol:
Fast vi föredrar sjalen, men selen är smidig att ha oxå!
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker också det ser helt okej ut. kolla bara efter ett tag så att det inte blir för mycket märken i knävecken, det är där det kan vara lite tajt i början.
Användarens profilbild
Av Anso
Ser OK ut. Jag sydde in selens sittbredd några centimeter/sida så att det inte blev så mycket spagatsittande av det hela. Går tyget ända ut på vaderna så blir det lit väl brett. Sy i så fall med lite längre stygn så blir det lätt att sprätta sedan när dt behövs lite bredare sits igen.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Ok, skall vara uppmärksam på det. Sitsen slutar precis i knävecket och går inte ner på vaden, så det borde vara ok. Men visst hamnar han lite i spagat... Skall nog ta och göra några stygn så att underbenet blir friare. Tack för tipset, Anso! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?