Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mrsjling
Förutom elastisk och vävd...vad kan man ha som funkar bra?
Mei Tai??? Men hamnar inte benen i spagat? Eller hur gör man? Nån som har bilder på nyfödda/minisar i olika bärdon?
Och Beco sele?
Vad rekommenderas till en vinterbäbis? Med tanke på overall och allt de måste ha på sig när man bär ute...hur gör ni sjalproffs?
Tack för hjälpen!! :D
Användarens profilbild
Av solanna
När Dante var nyfödd så använde jag bara trikåsjal, men ganska snart blev det även ringsjal som jag tyckte var praktisk när det skulle gå riktigt fort och man bara skulle bära kort. Från bilen och in på dagis för att hämta eller lämna storebror till exempel.

Senare gjorde jag även en MT och en sådan skulle säkert kunna fungera till en riktigt liten bebis om man syr den i ganska mjukt tyg och i liten storlek. Jag har sett flera bilder här på SB på riktigt små bebisar i MT.

Gås-sjalar, både den tunna och dne tjockare varianten i fleece kan nog användas tidigt, liksom allehanda bärpåsar mm. Egentligen kan man nog använda de flesta bärdon utom vissa selar som kräver en viss storlek på barnet för att de ska passa och vara säkra.
Av mrsjling
Tack för svar!

Ang meitai:
Det är det jag funderar lite över...sitter dom i grodposition i MeiTaien alltså? Funkar det? Känns konstigt.

Vinterbäbisar då...med overall och allt, hur bär man då om man inte vill bära inne i jackan? Virar man runt en sjal då? Hur?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Man kan ju ha MT i "vanlig" storlek, men att de sitter som en liten groda inuti den, men problemet är ju lite det att bebisen liksom försvinner ner i sittdelen :wink: Så jag tyckte inte det var sådär jättebra. Annars kan man ju sy, eller be någon att sy, en MT som har smalare sittdel som passar en liten bebis :wink:

När det gäller att bära vinterbebis, så är det ju så himla praktiskt att man just inte behöver någon overall o. dyl. på bebben :vågen: Det är just det som gör det extra smidigt, tycker jag! Bara man har en stor jacka utanpå och knäpper runt barn+sjal (jag lånade makens jacka, men det finns ju även specialanpassade bärjackor) alternativt köper ett bärskydd som är som en extra filt utanpå sjalen (fast det är inte riktigt lika smidigt, blir ju ett moment till då..) så är ju bebisen varm! Se bara till att ha varmt på huvudet och extra varma sockor på fötterna som gärna blir kalla, så funkar det med bara vanliga innekläder på barnet :wink:
Användarens profilbild
Av melon
Bild
Vår son bara några timmar gammal i vår specialsydda bebis-MT. :wink:

Angående vinterbärande tycker jag att det är bäst att bära dem innanför jackan, eller använda ett bärskydd! Med overall blir det svårt att känna hur varma de blir, och det blir ganska oskyddat i blåst och med snö...
Av mrsjling
Ååå tack för svar o fin bild!
Ja men specialsydd MeiTai var ju hur smart som helst!...att jag inte tänkte på det :lol:

Det verkar som om att bära innanför jackan är det smartaste. Det kanske inte blir så bökigt som man tror...

Fler tips och bilder?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?