Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Meli
Min lilla tjej är 7,5 månader. I början bar jag henne mycket i vanlig BabyBjörn, men den får man ju så ont i ryggen av. Testade en sjal och den belastar visst mycket bättre, för då gick det bra. Frågan är, är det lönt att köpa en sjal när hon är så "stor"? Hur länge bär man barnen i sjal? Och kan man ha barnen framåtvända, för hon förskte bara vända sig om hela tiden :-)
Av dora
prova om du är nyfiken!! jag bär fortfarande leonard, 2 år, dagligen i bärsele, sjal!! angående framåtvänt så finns det en knytning, buddhan, men har inte provat själv så jag vet inget om den. på sjalbarns förstasida finns knytanvisningar! lycka till! :D
Av Meli
ok, då ska jag prova. hur bär du din, på ryggen nu, eller?
Användarens profilbild
Av boosten
Ja jag tycker absolut att det är värt! Nu kan du ju bära på ryggen dessutom, därifrån ser barnet bättre, det är lättare för bäraren, du får famnen fri och så slipper du kanske bära framåtvänt! :D
Av Meli
boosten skrev:Ja jag tycker absolut att det är värt! Nu kan du ju bära på ryggen dessutom, därifrån ser barnet bättre, det är lättare för bäraren, du får famnen fri och så slipper du kanske bära framåtvänt! :D
Ja, det är det jag vill egentligen, verkar så praktiskt. Är bara lite rädd att de trillar ur, när an inte har riktigt överblick, men det gör de väl inte. Det är väl vävd långsjal som gäller då, eller?
Av dora
Meli skrev:ok, då ska jag prova. hur bär du din, på ryggen nu, eller?
ja nu sitter han på ryggen :D eller på höften i ringsjal!
Användarens profilbild
Av boosten
Meli skrev:
boosten skrev:Ja jag tycker absolut att det är värt! Nu kan du ju bära på ryggen dessutom, därifrån ser barnet bättre, det är lättare för bäraren, du får famnen fri och så slipper du kanske bära framåtvänt! :D
Ja, det är det jag vill egentligen, verkar så praktiskt. Är bara lite rädd att de trillar ur, när an inte har riktigt överblick, men det gör de väl inte. Det är väl vävd långsjal som gäller då, eller?
Nä, det är svårt att ramla ur när det är färdigknutet, och man får öva själva knytandet knäståendes på en säng i början. När hon väl sitter där sitter hon så nära så du känner varje rörelse hon gör, skulle det mot förmodan vara nära att hon ramlar ur så känner du det i god tid.

Och ja, vävd långsjal. Annars går det väldigt bra att bära på ryggen med en sele, t ex Ergo eller Patapum också. Många tycker dessa är mer praktiska när barnet börjar vilja upp och ned flera gånger, när de lärt sig gå. Då slipper man ju knytmomentet också, fast det är förstås inte riktigt lika mysigt och bekvämt som sjal, men nästan! :D
Av Meli
Synd att man inte kände till detta när hon var nyfödd, såg så mysigt ut med "vaggan", och sen läste jag om en som gick runt och ammade (osynligt) i ett varuhus i en sjal :-) Nåja, till nästa bebis så :-)

Och så praktiskt på semestrar om man vill göra lite annat än ligga vid poolen :-)

har nu beställt en långsjal, vävd :-)
Användarens profilbild
Av Lile
Meli skrev:Synd att man inte kände till detta när hon var nyfödd, såg så mysigt ut med "vaggan", och sen läste jag om en som gick runt och ammade (osynligt) i ett varuhus i en sjal :-) Nåja, till nästa bebis så :-)

Och så praktiskt på semestrar om man vill göra lite annat än ligga vid poolen :-)

Får man fråga vad det blev? :D
Användarens profilbild
Av anna_eh
Meli skrev:Synd att man inte kände till detta när hon var nyfödd, såg så mysigt ut med "vaggan", och sen läste jag om en som gick runt och ammade (osynligt) i ett varuhus i en sjal :-) Nåja, till nästa bebis så :-)

Kul att du upptäckt sjalarna! Med en vävd sjal kan du bära en 7,5 mån på massa olika sätt; jag kan tipsa om att bära på höften om den lilla vill titta framåt. Själv köpte jag inte sjal till A förrän han var närmare halvåret o numera varvar vi sjal/sele med vagn, men det blir säkert sjal/sele i princip nån gång varje dag.

Så lycka till med sjalandet, jag är också nyfiken på vad det blev för nån :D
Av Meli
Lile

det blev
Amazonas CarrySling (5,1m, Natura

Hoppas det var ett bra val....
Av Meli
Fast nu har jag mailat om att ändra till den lite kortare.....den blir nog lite vääääl lång :-) så 4,5 meter
Användarens profilbild
Av Lile
Meli skrev:Lile

det blev
Amazonas CarrySling (5,1m, Natura

Hoppas det var ett bra val....
Den ska väl vara lite tunnare? Passar ju bra nu till sommaren. Är själv novis på det här med sjalar, men tycker det är roligt att känna och klämma (och köpa)
Grattis till din nya sjal, vill gärna se bild när den kommer :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?