Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milu
Hur funkar det att färga en sjal som skall tvättas i 30 grader? Om man använder Herdins eller Nitor brukar man ju tvätta i 60 grader en gång efter färgningen, klarar sjalen det?
Användarens profilbild
Av tinaw
30 grader låter spontant som en lite konstig tvätttemperatur för en sjal. Vad är det för sjal då? Det jag undrar är vad tvättrådet kommer från, om det är nåt speciellt material etc.
Användarens profilbild
Av exiteme
tinaw skrev:30 grader låter spontant som en lite konstig tvätttemperatur för en sjal. Vad är det för sjal då? Det jag undrar är vad tvättrådet kommer från, om det är nåt speciellt material etc.
Håller med och undrar vad det är för en sjal.?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Nu minns jag inte (och orkar inte gå ner och kolla :oops: ) men jag undrar om det inte står 30 grader i min Amazonas Carry Sling...?
Användarens profilbild
Av milu
Just det, i min carry sling står det också 30 grader, och enligt någon sjalåterförsäljare skall också gåsen tvättas i 30...
Användarens profilbild
Av tinaw
Nitor tror jag har en 40-gradersfärgning nu. Det som kan hända är i princip bara att sjalen krymper, på längden kan det bli runt en halvmeter. Så ifall sjalen räcker i längd minus en halvmeter ca skulle jag iaf prova färga (för jag är kroniskt nyfiken och lite knäpp :wink:). Annars låta bli.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
En liten följdfråga; kan man färga en sjal i en stor gryta på spisen? Jag vet inte om jag törs färga i den gemensamma tvättstugan?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Mary_Cherry skrev:En liten följdfråga; kan man färga en sjal i en stor gryta på spisen? Jag vet inte om jag törs färga i den gemensamma tvättstugan?
Tror det kan bli lite bökigt... det är ju rätt noga att färgen kommer åt överallt och att lyfta och vända på 4-5 meter kokhett tyg är nog inte helt enkelt (om jag utgår ifrån hur det har varit att färga mindre saker... :wink: ) men rent teoretiskt, så visst går det, bara grytan är stor nog! :D
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
En gauze i en saftmaja är det vi pratar om, fast det låter ju jobbigt. Vad tror ni om tvättstugan? :wink:
Användarens profilbild
Av Amiechan
Det fungerar i tvättstugan också, bara du ser till att torka ur tvättmaskinen, tvätta (minst) en gång till efteråt, torka under plastpackningen och helst i sista tvätten tvätta nåt som kan bli färgat (en vit bomullslapp tex) så du vet säkert att det inte finns nån färg kvar. Det är väldigt dumt för grannsämjan att lämna färgrester kvar :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?