Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kusmi
vanja77 skrev:vad snyggt det blev!!
kan du inte ta kort på hur du har gjort vid halsen (barnets givetvis :wink: )
Jag har fångat upp maskorna med en tråd. Sen så har jag klippt upp garnet i tröjan på den tråden som håller ihop dessa maskor från båda håll, går att trä ur maskorna. Sen så har jag trätt i gummibandet i dessa maskor och sedan har jag sytt fast detta från insidan genom att fånga upp gummibande t med en annan tråd.

Syns inte på bild heller hur jag har gjort...
Användarens profilbild
Av Kusmi
Tabby skrev:Vad fint. Och du har klippt dig :-)
Japp det har jag gjort, tänkte att det blir snyggt och bra nu när man har liten. Idag kom dock en tant förbi Isaks farmors trädgård och sa att
-Du kan väl inte vara mamma åt honom
-Jo det är jag faktiskt...
-Men du är väl inte gammal?
-Nej inte så värst bara 25.
-25 ?!?! Jag trodde inte du var mer än 15-16...

Så där fick man för att man trott att man såg aningen äldre ut....

Didelidi(säkert felstavat): Skall bli kul att se din tröja.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Fru Längtan skrev: -25 ?!?! Jag trodde inte du var mer än 15-16...

Så där fick man för att man trott att man såg aningen äldre ut....

Didelidi(säkert felstavat): Skall bli kul att se din tröja.
hihi, sååå ung tyckte jag nog inte att du såg ut :wink:

vet att det är lite svårt att stava - det är lugnt :wink:
Av luxia
Aha! Jag har (för) många tjocktröjor ... Någon av de jag kunde ha när jag var gravid borde väl funka för det där. Man kan ju till och med sticka en liten krage om man vill (och har lämpligt garn). Jag får ta och inventera förrådet imorgon.

Det ser ju helt otroligt mysigt (och ganska lustigt) ut. :D
Användarens profilbild
Av Kusmi
luxia skrev:Aha! Jag har (för) många tjocktröjor ... Någon av de jag kunde ha när jag var gravid borde väl funka för det där. Man kan ju till och med sticka en liten krage om man vill (och har lämpligt garn). Jag får ta och inventera förrådet imorgon.

Det ser ju helt otroligt mysigt (och ganska lustigt) ut. :D
Finns säkert någon som funkar. Läste någon annastans om att det var ett barn som undrade om det kom ut ett barn ur magen på någon som bar i sjal och det kan man ju tro här med....
Av Sisu
MENNNNN så fiffigt....! Jag som har gått o snokat på ponchos på varenda marknad jag har varit på i sommar (och det är många...! :D ) och inte sett nåt som har passat att klippa i....!

Men så kommer du med en tröjidé! Ska genast rota i garderoben! :D
Användarens profilbild
Av jag71
Så läcker!
Blir bara så less på mig själv då jag inte äger några stickade tröjor, slängde alla förra vintern. :lol:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jättegosigt! Men verkar trots din utförliga beskrivning liiiite svårt att få till. Hur gör du med ovankanten? Den kanske inte repas upp när man klipper? Jag är inte så bra på det där med stickning...

hmmm... undrar just om jag har någon tröja till övers... :)
Användarens profilbild
Av Kusmi
Sara med 98+02+05 skrev:Jättegosigt! Men verkar trots din utförliga beskrivning liiiite svårt att få till. Hur gör du med ovankanten? Den kanske inte repas upp när man klipper? Jag är inte så bra på det där med stickning...

hmmm... undrar just om jag har någon tröja till övers... :)
Som sagt man får trä en tråd genom både de maskor som är på ovansidan och de som är på undersidan. Det skall bli en maskrad mellan dessa och det är den tråden man klipper av och lirkar ur.
Användarens profilbild
Av Lingling
Smart! Såg att du hade en dubbeltröja i avataren nyss och undrade var den kom ifrån ... synd att jag inte hinner sticka en, men jag kanske har ngt att slakta ... Maken påpekar att jag har högar med "glömda" kläder.
Av Koala
VERKLIGEN jÄTTESNYGG!!!
Har gått och fnulat på att sticka en "mammaponcho"-med armar och detta är ju lösningen, tack så mycket.
Min ultimata bärtröja är dock vändbar och har egna armar för bebben! :P :lol:
Användarens profilbild
Av Anna
Dum som jag är har jag också lite problem med beskrivningen. HUr gör man liksom på kankterna av hålet? Det fråden man klipper av går väll att dra ut hela vägen runnt eller fäster man de delar som inte är just i hålet? Hmmm, får nog ta en titt på den tilltänkte tröjan ch se vad man kan göra.
Av luxia
Anna skrev:Dum som jag är har jag också lite problem med beskrivningen. HUr gör man liksom på kankterna av hålet? Det fråden man klipper av går väll att dra ut hela vägen runnt eller fäster man de delar som inte är just i hålet? Hmmm, får nog ta en titt på den tilltänkte tröjan ch se vad man kan göra.
Nu har jag kollat på Fru Längtans bild hur många gånger som helst! Inte nog med att det är smart; tröjan är ju skitsnygg!

Jag tror att man får fästa två garnändar i halssidorna. Om man alltså klipper av det mellanliggande varvet mitt i den tänkta öppningen, så får man ju lite att fästa med. Tänker jag rätt?

Nej, nu ska jag kolla i tjocktröjeförrådet! (Och om jag inte hittar något, så kanske någon släkting har en för stor tröja ...) 8)
Av Nathalie
Härligt....speciellt nu till hösten. Visst är det roligt att "sticka ut lite"?? :D
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Snygg din bärtröja blev!!! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?