Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Åh, jag fattar inte riktigt. Jag har fått för mig att benen på en liten bebis (1-2 mån) ska vara innanför smokingbältet när man bär dom mage mot mage. Har jag fel? Är det ok att dom hänger utanför som på dom flesta bilder? Alltså ungefär som på en sele. Jag trodde det belastade deras ryggar mer men jag kanske har fel? Tacksam för hjälp... :roll:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Det kan man göra som man själv vill.
Vissa har benen innanför krysset så att säga. Med knäna upptryckte i grodställning. Men jag har bärt med benen utanför krysset och utanför smokingbältet från han var c:a12 timmar gammal då jag bar han första gången på bb. Så det kan man alltså göra som man själv vill
Användarens profilbild
Av Bina
mammahappy skrev:Det kan man göra som man själv vill.
Vissa har benen innanför krysset så att säga. Med knäna upptryckte i grodställning. Men jag har bärt med benen utanför krysset och utanför smokingbältet från han var c:a12 timmar gammal då jag bar han första gången på bb. Så det kan man alltså göra som man själv vill
:iagree:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Min lilla tjej får ha benen innanför om det är kallt och hon inte är tillräckligt klädd eller om det är för soligt. Annars tycker jag nu att det börjar bli enklast att låta fötterna (o lite ben) hänga utanför :) Hon är född 070503 så 6 veckor idag.
Användarens profilbild
Av Mi
Jag hade innanför länge :)
Användarens profilbild
Av Cecilia & Vera
Mi skrev:Jag hade innanför länge :)
Samma här :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag bar Thea med benen utanför krysset, men innanför smokingbältet till hon var ca 6 veckor, då hon började "ställa sig upp" mot tyget när hon blev sur :wink:
Jag tror inte det är så stor skillnad ergonomiskt bara man tänker på att ha barnet i en ordentlig grodposition :wink:
Av annste
Vad skönt, då har jag inte gjort fel som har haft benen innanför. Tack snälla för era svar! :)
Av nest
Men hur gör ni med benen innanför? Jag har bara stoppat ner dem som det har fallit sig och är orolig att det är obekvämt. Ska man ha dem på något speciellt sätt innaför??
Användarens profilbild
Av Mammut
Ska man ha dem på något speciellt sätt innaför??
Ja,bebisen ska ju sitta som en groda, med benen uppdragna, så knäna hamnar utåt mot sidorna på dig, och högre än sin egen rumpa. Alltså inte under sig, mot sin egen mage.
Eller hur!? *tittar efter nickande från experter i närheten*
Av Jun
Vi bar med benen innanför länge, men då var det vinter och kallt ;)
Själv tyckte jag det var läskigt att fixa med sjalen mellan hennes ben när hon var ytte-pytte bebis, det blev så mycket tyg att få till och dessutom var man "tvungen" att ha sjalen färdigknuten med smokingbältet utanför (blev svettigt att behöva knyta när hon skrek, lättare att bara fixa början, stoppa ner henne och sen knyta färdigt) så vi trivdes med benen innanför tills dess att hon blev lite större :D
Användarens profilbild
Av Helen
nest skrev:Men hur gör ni med benen innanför? Jag har bara stoppat ner dem som det har fallit sig och är orolig att det är obekvämt. Ska man ha dem på något speciellt sätt innaför??
Kolla knytinsturktionerna jag lagt upp på BabyHeaven. Jag sätter alla barn i krysset.
Så här ser det ut färdigt. Ben och höfter hamnar i rätt position samtidigt som barnen inte sitter på sina fötter och lägger tyngd på dem.
Bild
Användarens profilbild
Av Helena
Helen skrev:
nest skrev:Men hur gör ni med benen innanför? Jag har bara stoppat ner dem som det har fallit sig och är orolig att det är obekvämt. Ska man ha dem på något speciellt sätt innaför??
Kolla knytinsturktionerna jag lagt upp på BabyHeaven. Jag sätter alla barn i krysset.
Så här ser det ut färdigt. Ben och höfter hamnar i rätt position samtidigt som barnen inte sitter på sina fötter och lägger tyngd på dem.
Bild
http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/x ... sition.htm

Här finns en annan beskrivning, Mia verkar göra tvärtom, hon stoppar in hela bebisen i korset också.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?