Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av asa
När jag ska knyta OmslutetX på ryggen(Jajamensan, jag har lärt mig :D ) så åker tyget ner. Den delen som man har klar när man svingar upp. Jag lägger det över axlarna och till knävecken men när jag sen drar åt och gör knuten fram så gliger tyget ner enda till hans svank. Jag kan omöjligt få det att stanna kvar. När jag är klar så blir det en glipa vid hans rygg.Inte stor men om han kaster sig bakåt nån gång är jag rädd att han ska falla ur.
Hur ska jag klara av att få tyget att stanna kvar vid axlarna? Jag vill inte ha honom så mycket längre ner heller.
Av Tyche
En liten tröst är att han kan inte ramla ut trots glipan, har oxå varit rädd för det men hur illa jag än knyter så fastnar han alltid på något sätt på väg ner :rofl:
Av anna m
Det bblev samma för oss och även om de inte kan trilla ur så blir det inte skönt att bära. Jag bär bara i ryggsäck numera. Enklare att knyta och så sitter tyget kvar över ryggen på busiga barn.
Användarens profilbild
Av Linnea
hur sätter du upp honom?

jag tycker att det är lättare att ha barnet färdigt på ryggen och sedan dra upp tyget som jag haft runt midjan då barnet åker upp på ryggen :hellu: hängde du med :lol:
Användarens profilbild
Av Gullan
Linnea skrev:hur sätter du upp honom?

jag tycker att det är lättare att ha barnet färdigt på ryggen och sedan dra upp tyget som jag haft runt midjan då barnet åker upp på ryggen :hellu: hängde du med :lol:
Titta på bildserien under knyta på startsidan... där visar Anso (om jag inte tar alldeles fel) hur man gör det :)
Användarens profilbild
Av Linnea
Gullan skrev:
Linnea skrev:hur sätter du upp honom?

Titta på bildserien under knyta på startsidan... där visar Anso (om jag inte tar alldeles fel) hur man gör det :)
Jag förklarar nog dåligt, det var ett tips alltså - så knyter jag :lol:

vissa svingar ju barnet upp på ryggen med sjalen om barnet - det tycker jag är krångligare, sjalen brukar fastna/fladdra runt..
Användarens profilbild
Av diddeldi
har du testat att knyta utan knut på bröstet? jag knyter alltid utan och känner inte igen problemet :hmm:
Användarens profilbild
Av asa
Jag svingar upp honom med sjalen runt axlarna på honom. Den ligger jättefint ändå till jag stramar åt. Då helt plötsligt glider den snabbt ner. Ska kolla in instruktionen. ska även prova att ha sjalen runt midjan. Men jag är orolig att han inte ska ligga kvar. Han håller inte i sig och kan kränga lite...
Användarens profilbild
Av Linnea
asa skrev:Jag svingar upp honom med sjalen runt axlarna på honom. Den ligger jättefint ändå till jag stramar åt. Då helt plötsligt glider den snabbt ner. Ska kolla in instruktionen. ska även prova att ha sjalen runt midjan. Men jag är orolig att han inte ska ligga kvar. Han håller inte i sig och kan kränga lite...
när jag drar upp tyget så har jag ju tag i övre kanten och låter fingrarna glida längs tyget, sträcker det, frampå bröstet och knyter. Då har jag kolla på tygkanten hela tiden :D

pröva att när du svingat försöka hålla kvar i övre kanten för jag tror att den lätt blir slapp när man ska sträcka tyget framifrån (man få liksom mest tag i den nedre kanten sas)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?