Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Färger.... klara och glada! Inget för det diskreta....

Trivs med min Inka, men ska också köpa en Easy, Eld tror jag det blir.
Användarens profilbild
Av Hella
Jag gillar många olika sorters sjalar... Det finns så många som är vackra, men alla passar ju inte i allt tyvärr, och jag passar inte i min Maija, men den tycker jag är väldigt vacker.
Så har jag också en storchenwiege inka som jag tycker är jättefin. Lite mycket färg ibland, men för det mesta så är jag på humör för den.

Easycare Lava är nog den vackraste sjalen jag sett i verkligheten, men den har jag sålt för längden var fel för mig... Istället har jag nu en bebina stjärntecken och den är på många sätt den perfekta sjalen. Den är mörkt denimblå på ena sidan och grå på den andra. Den går att matcha med precis vad som helst, och är diskret i färgerna samtidigt som den är väldigt fin med stjärnbilden och stjärnorna. Jag är så glad att jag köpte den, och även om den inte är varken någon "färgklick" eller randig så älskar jag den.
Fast jag måste nog säga att jag drömmer om en easycare också. Höjden av onödighet, men färgerna på easysjalarna är så vackra och helt oemotståndliga... Frågan är bara vilken jag ska drömma om. En lava? Den är ju klockren... eller regnbågen kanske? Eller norrskenet?
Synd att man inte får specialbeställa en sjal och själv välja hur många ränder och i vilka färger man vill ha ;-)
Användarens profilbild
Av vanja77
Jag är nog allätare när det gäller sjalar

Har haft/har:
Hoppediz blå/ljusblå randig
Didymos Jonas
Amazonas antigua vårrand
Multifärgad hemma sydd trikåsjal i blå/lila/grå/gult
Storkis Inka
Retro ringsjal Brunt/orange
Ringsjal svart siden
Ringsjal "indiska" röd/guld
Ringsjal "indiska Brun/grön

Drömmer om:
Hoppediz Panama
Easycare Lava
Hoppediz kapstaden

Hmmm??? inser att dom flesta sjalar jag har/harhaft/drömmer om är åt det grön/blå hållet på ett eller annat sätt *ler*
Användarens profilbild
Av amöba
Min hemsydda ringsjal, som knappt blivit använd, är naturvit. Sydde den enbart för att testa hur det är att bära med sjal. Vit var förstås ett kasst val eftersom jag ser helt nyuppgrävd ut i vitt...

Sedan en vecka är jag ägare till en Hoppediz Dehli. Färglatt så det förslår alltså :) Jag älskar orange och rött, gärna i kombination. Har ofta röda eller orangea tröjor. Andrahandsvalet hade varit en sjal i naturfärger och tredjehandsvalet en i blått, men aldrig smalrandig och ogärna enfärgad.

Roligt att vi har så olika smak! :D
Användarens profilbild
Av nimbus
Jag har nog lite blandad smak. Jag har en Hoppiz Panama och en Antiqua Kreativ. Panaman är ju tvåfärgad oliv/grå och Kreativ är "multirandig" i rött gult å orange typ... så jag kan tänka mig vad som helst egentligen.

Kram
//Linda
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Jag är lite splittrad faktiskt.
Gillar varma färger.
Men är såå svag för blått i rätt nyanser och kombinationer samtidigt som jag kan tycka att blått är ful i fel kombination :?
Exempel Hav är otroligt vacker medan bära barn ocean tycker jag bara är trist...

Annars har jag redan de två vackraste sjalarna jag sett 8) Hav och Ljung, så just nu drömmer jag inte om något
Användarens profilbild
Av mian
Jag är en mes :? Jag tycker om lite mera neutrala och naturnära färger. Hellre breda ränder än smala. Panaman var underbar!! Den måste jag nog köpa trost att jag egentligen inte behöver någon mer sjal. Hoppis Kairo, Didy Björn, allt lite beige-grön eller vinrött går hem här.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har gått från Ulli till Leo Natur :)

Skämt åsidå, min första sjal var en marinblå Moby, det var maken som bestämde och jag lät honom göra det eftersom jag ville att han också skulle bära. Men han vägrade, och nästa sjal jag köpte blev en Ullistork. Jag gillar rosa! Efter det köpte jag en AA rödruta, ännu mera färg. Men så skulle jag på begravning, och insåg till min bestörtning att varken Ulli eller rödruta var lämpliga... så jag paniklånade en grå Babylonia som jag gillade skarpt. Sålde Ullin och köpte en hoppis Osaka eftersom jag ville ha en diskret sjal. Gillade inte hoppisen, sålde den och köpte en Leo Natur, som jag bara älskar! Efter det har mina sjalar varit uteslutande diskreta, utom rödrutan då som jag tar fram när jag känner för mer färg.
Användarens profilbild
Av AnKa
Diskreta sjalar är inget för mig :D :D inser jag nu när jag tänker efter.
Annars är jag nog helt ologisk i min sjalsmak :D

Enfärgat eller mönstrat tycker jag inte spelar så stor roll, bara färgerna är vackra.
Sen köper jag sjalar efter vad jag har på mig, jag har gärna rött och det är ju bra om sjalarna passar till det. Av någon anledning klär jag mig hellre i blått på sommaren så min sommarsjal är just blå.

Jag gillar inte långsjalar med andra mönster än ränder och möjligen rutor.
Däremot får ringsjalar gärna vara hur mönstrade som helst :? :roll:

Så tycker jag också att de tvåfärgade sjalarna som Tunis eller Panama blir så vackra när man knyter dem.

Men av någon anledning så har jag fått för mig att jag nu vill ha en grå sjal, för det passar ju till allt. Men för att det inte ska bli för diskret så blir det kanske en Wellen Silver.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag gillar gröna sjalar, men det skall vara rätt grön, typ oliv eller militärgrön.
Rött går också hem här. Leo Rouge är min favorit.
Brunt hade kanske inte heller varit helt fel...

När jag tänker efter så är jag nog gjärna lite diskret... fast vem är diskret när man går omkring med flera meter tyg virat runt sig.
Användarens profilbild
Av Tiz
Fru Längtan skrev: När jag tänker efter så är jag nog gjärna lite diskret... fast vem är diskret när man går omkring med flera meter tyg virat runt sig.
Precis! Som någon sa när jag velade om jag skulle köpa Nairobin, tror att det var Trollmamma: "Folk tittar ändå när man bär sjal, då kan man lika gärna stråla". Efter jag läste det beställde jag Nairobin direkt :D
Av Nathalie
Älskar färger och breda ränder....även om jag skulle kunna tänka mig en smalrandig också :oops: (en av de första sjalarna som jag fastnade för var Ella Roo La Rae och Maija är också snygg.)

Min Lava tycker jag är så otroligt vacker....

Men jag skulle gärna vilja ha Ringo i olika färger. De är så snygga...tycker det är näst intill omöjligt att bestämma färg.
Användarens profilbild
Av naimiez
Älskar min Didymos Iris! Vill ha/skall köpa en Easycare Lava, Hoppediz Oslo (ringsjal), Pikku Ruu Knallröd.

Starka färger tycker jag om.

Har haft Inka och ringsjal Hoppediz Lille och Babylonia röd.
Användarens profilbild
Av Emma2
Gillar enfärgat, har en svart hoppis och den passar mig perfekt, passar till allt.. gillar diskret. Gillar inte de med "hippie"-mönster i för många färger
Har beställt en zebramönstrad... :D lite speciell... sen skulle jag vilja ha en camofärgad men där satte sambon stopp, han ville hellre ha en knallig....så vi får väl se :wink:
Användarens profilbild
Av A_n_n_a
Min första sjal var lila. Sen köpte jag en svart Hoppediz för att jag ville vara lite mer diskret :roll: Men nu längtar jag efter en färgglad sjal... jag har bara inte kommit på vilken färg jag vill ha... :?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?