Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lile
Karingrisen skrev: Och så värmen förstås, som de flesta påpekar. Det ställer också till det när man vill se hyggligt representabel ut när man tar av sig - stor svettfläck på magen och ryggen är ju lagom tjusigt. Men det matchar kanske kräk-, snor- och dregelfläckarna fint. :)
:rofl:
Känner igen mig så väl!
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Ja, du nackdelar? Jag diskuterade bärande med en kompis när vi gick i skogen förra veckan. En anledning som vi kom fram till var att det kanske i vissa ögon verkar alternativt, gröna vågen, vänstersympatiserande, eller nånting ditåt. Det är mer "rejält" att använda en flott vagn till sitt barn, och man avstår tänka (mer) på sjal.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Scilla skrev:Förutom att det kan vara varmt och svettigt och ibland otympligt har jag upptäckt en annan nackdel nu: Jag har ju en bebis och en tvååring. Och ja, det är jättepraktiskt med sjal då. Men det är ju fortfarande många lyft av 12-kilos tvååring (i och ur vagn etc), och med lillasyster i sjal blir dessa lyft väldigt långt från kroppen. Jag känner att det sliter väldigt på ryggen, har ganska ofta ont i ländryggen nu.

För oss är sjalbärandet oumbärligt, men jag tycker ända ofta att det är ganska jobbigt faktiskt. Det tar onekligen längre tid för mig att knyta (är så petig :oops: ) än att lägga ner ungen i vagnen. Och jag känner mig rätt rörelsehindrad med henne på magen nu när man har en stor som ska servas samtidigt. Ska bli skönt när hon kan åka mer på ryggen :D
Det känner jag igen. Nått som är ganska jobbigt är att klä två barn när man har den tredje på magen. Det var tufft i vintras.

För att inte tala om lyftandet och här talar vi 14 resp 19 kg barn att lyfta med 7½ kg bebis på magen.
Användarens profilbild
Av tinaw
vovvemor skrev:Kör solhatt, body och byxor, men hade ju hellre haft bara blöja...)
'

Jag läste slarvigt och såg det som "men hade ju hellre haft bara slöja..." :hide: så jag tänkte att det var väl att ta i lite, men å andra sidan kanske rätt praktiskt i sammanhanget... :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av Isanna
Bara värmen tror jag. Fast det är ju egentligen ingen nackdel, för då kan man ju börja köpa grymma selar och tjusiga MT:s! :vågen:

Ja det ska vara alla som stirrar då. :? Det kan jag bli lite less på ibland, att tänka att det måsta vara perfekt för att så många tittar, att man på nåt vis som ensam sjalbärare representerar alla sjalbärare. :lol:
Användarens profilbild
Av malo20
Jag har EN nackdel som jag tänkt på.

ALLA valkar kommer fram både här och där när man knyter tight runt sig själv...
Användarens profilbild
Av Scilla
malo20 skrev:Jag har EN nackdel som jag tänkt på.

Det skriver jag under på! Man har ju pratat om "poprygg" de senaste åren - dvs bieffekten av att ha låga tajta jeans och en inte alltför vältrimmad bål. Kanske dags att stifta termen "sjalrygg"? Det lider i alla fall jag av! :lol:
Användarens profilbild
Av amöba

Aah, det får mig att tänka på ett annat problem (jag har inte direkt några valkar som besvärar just nu). Nackdelen med en mjuk och smidig sjal; efter en stunds bärande har barnets tyngd dragit åt sjalen runt midjan. I alla fall på mig.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tycker det är lite drygt med alla tröjor som glider upp och så drar det på ryggen och magen på mig!
Användarens profilbild
Av Lydia
tinaw skrev:Jag tycker det är lite drygt med alla tröjor som glider upp och så drar det på ryggen och magen på mig!
Du får ha body :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av tinaw
Lydia skrev:
tinaw skrev:Jag tycker det är lite drygt med alla tröjor som glider upp och så drar det på ryggen och magen på mig!
:lol: Ja jag får väl det!
Användarens profilbild
Av Eulalia

:lol: :iagree: !
Av Pétronille
tinaw skrev:
Lydia skrev:
:lol: Ja jag får väl det!
:Hahaa: Ja när ska nån börja sälja det på SB? Bodys för sjalbärare?!

Själv håller jag med om nackdelarna med värme + sol, framför allt solen -- har faktiskt inte tänkt på det där med paraply, men jag vet inte om jag skulle känna mig helt säker på att lillan var i skuggan under det.

Och så är det lite jobbigt när det är som kallast oxå, med alla kläder som ska byltas på både bebis och mamma, alla knölar det blir och hur knepigt att få till det -- plus då det där med slasket som sjalstumparna kan ramla i.

Sen är ju en annan nackdel med sjal att man inte kan lasta en massa varor i den! :roll: Då kan man visserligen ha sjal oxå och lasta vagnen proppfull (har jag gjort åtskilliga gånger), men om man vill ha bara sjalen och slippa vagnen så kan det bli lite tungt.

Och så har man ibland ingenstans att göra av bebisen när man bara har sjalen (svårt att byta blöja i sjalen t ex).

Och så kan man inte åka gratis på bussen! :roll:

Men har man ändå tänkt att ha vagn (vilket jag haft) så kan man ju ha den oxå -- när det blir för varmt eller för kallt, när man har tunga saker att bära, eller när man inte har råd med bussbiljetten! 8)
Användarens profilbild
Av stin
Min fyra månaders har slutat åka vagn och vill bara bli buren! Så nackdelen kan väl vara att den är för bekväm :lol: ! Och varmt blir det, som övriga påpekat...
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jag tycker att det är en nackdel att det inte finns något utbud av sjalar i vanliga barnbutiker. Webbutiker i all ära, men inget går ju upp mot att känna och klämma och drömma lite innan man shoppar...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?