Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Karin79
Min kompis fick en liten för nån månad sedan som jag hon envisas med att bära i en BB.. Har pratat lite med henne om sjalar o ergonomiska bärdon men hon har varit ganska avvisande. Misstänker att hon tänker att det är ytterligare en av mina (enligt henne) konstiga alternativ-hippie-vägra-vara-som-alla-andra idéer..:roll:
Tänkte att om hon får en sjal/sele/MT eller något så kanske hon fattar skillnaden.. :wink:
Har någon ett bra förslag på vad jag ska ge henne? Hon är ju måttligt intresserad så det måste vara något som inte är så krångligt.. och gärna inte jätte dyrt.. :oops:

Idéer? Förslag?
Användarens profilbild
Av melon
Du kan ge henne min svarta moby wrap :wink: (250:- inkl frakt)

Även om jag passar på och försöker kränga min moby 8) så är väl en begagnad sjal ett prisvärt alternativ. Eller om du kan sy en egen meitai, blir ju ganska billigt det också. :D
Användarens profilbild
Av Annaklumpen
Om jag var hon hade jag nog uppskattat en fin hemmasydd mei tai i klatschigt tyg. Inte så himla varmt nu på sommaren (svart moby wrap hade jag nog tyvärr försmäktat i...) och väldigt lätt att lära sig att använda. Det kan ju nästan inte slå fel!
Användarens profilbild
Av sanna73
Om hon är lite avvisande så hade jag nog försökt sy/hitta en mt i något tyg som jag trott att hon kunde gilla.
Användarens profilbild
Av asa
En bärpåse? Inte så dyrt och jätteenkelt. Annars är det nog trikå som gäller till en litenliten plutt.

Nåt måste hon ju ha, inte kan hon hålla på att använda babybjörn heller :?
Av Karin79
Jag har varit lite inne på en MT till henne, men bärpåse kanske också skulle kunna vara något, har ingen erfarenhet av bärpåse, hur länge kan man använda dem? Har nån ett bra sy-recept eller vet var det finns nått bra??
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Karin79 skrev:Jag har varit lite inne på en MT till henne, men bärpåse kanske också skulle kunna vara något, har ingen erfarenhet av bärpåse, hur länge kan man använda dem? Har nån ett bra sy-recept eller vet var det finns nått bra??
Det finns bra sybeskrivning hos tinaw, på www.baranara.se. Jag bär fortfarande min tvååring i bärpåse ibland när hon vill vara med i köket. Den är suverän för det är så lätt att svinga bak henne på ryggen ifall hon är ivägen på höften ibland - något som sägs ska gå även med ringsjal men det har jag aldrig lyckats med.
Användarens profilbild
Av Alven
Om hon inte gillar sjalar tycker jag inte att du ska ge henne en sådan (inte heller en bärpåse) eftersom det kan kännas påfluget... men en snygg MT vet jag ingen som har sagt nej tack till! :D
Användarens profilbild
Av Vida
Annaklumpen skrev:Om jag var hon hade jag nog uppskattat en fin hemmasydd mei tai i klatschigt tyg. Inte så himla varmt nu på sommaren (svart moby wrap hade jag nog tyvärr försmäktat i...) och väldigt lätt att lära sig att använda. Det kan ju nästan inte slå fel!
:iagree:

(eller en ergonomisk sele i stil med bEco, men då ska man nog vara väldans rik om man kan slänga sådanna runt sig till nära och kära... *drömmer om lottovinsten* )
Av eamane
Alven skrev:Om hon inte gillar sjalar tycker jag inte att du ska ge henne en sådan (inte heller en bärpåse) eftersom det kan kännas påfluget... men en snygg MT vet jag ingen som har sagt nej tack till! :D
:iagree:
Användarens profilbild
Av Alven
Humleblomstern skrev:Nja, jag skulle hellre försöka få henne att prova att bära i sjal först. Efter det kommer hon vilja slänga björne i väggen! :)
Så har jag tänkt många gånger, och blivit besviken många gånger... :( Men också väldigt överaskad ibland när helt otippade personer nappat! :D
Av Karin79
Hon får helt enkelt träffa regnbågen när jag åker och hälsar på henne..
Och sedan som ess i rockärmen.. "TADAA! En alldeles grym-snygg-hemma-sydd-bara-till-dig-MT!" :D Sedan skutttar vi iväg hand i hand bärandes på våra små barn... i solnedgången...

Eller så kommer hon inte använda den. :?
Av blobban
Karin79 skrev:Hon får helt enkelt träffa regnbågen när jag åker och hälsar på henne..
Och sedan som ess i rockärmen.. "TADAA! En alldeles grym-snygg-hemma-sydd-bara-till-dig-MT!" :D Sedan skutttar vi iväg hand i hand bärandes på våra små barn... i solnedgången...

Eller så kommer hon inte använda den. :?
Det finns bara ett sätt att få veta! Kör på! Den som lever får te, som kinesen säger.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?