Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Korp
Vet inte om det riktigt är rätt forum, vad jag tänkt göra själv är alltså inte mer avancerat än att klippa hål i en regnponcho så att jag kan ha den som regnskydd när jag bär på magen. Vi ska ut och tälta i helgen så jag behöver nåt som täcker sjal och bebis också. Óch hålla paraply och laga mat på stormkök samtidigt funkar ju inte. :)

Hur ska jag göra hålet?
En springa på längden eller tvären eller runt?
Ska det vara regnponcho mellan våra huvuden eller ska jag göra det befintliga hålet större?
:help:

Och vet nån om det finns regnhattar för 4-månaders nånstans?
Användarens profilbild
Av svas
Bevakar tråden med spänning eftersom jag behöver något dylikt i sommar.
Användarens profilbild
Av ernamalin
Har ingen och har aldrig gjort någon men om jag skulle så skulle jag nog göra ett snitt på bredden (vågrätt) och låta det vara poncho mellan barn och bärare.
Fast då kanske det rinner vatten ner in till barnets bröst :mitvit: Hmmm... hoppas du får fler och bättre svar för jag hade nog inte tänkt klart märkte jag :roll:
Användarens profilbild
Av Stark
Jag har gjort en egen ponch av en filt. Vad jag gjorde var att jag tog en av tösens tröjor och lade den som mall där jag tyckte hennes huvud ska vara, ritade konturen och klippte. Jag la tyget dubbelt innan jag ritade och klippte. Hennes tröja axelsöm mot axelsöm och ponchon veks på mitten mitt fram. Fattar du hur jag menar?

Sedan visade det sig att det var lite svårt att få på ponchon på ryggen själv eftersom hennes hål var relativt tajt. Jag fick därför klippa upp det lite och nu ser jag inte skillnad på hennes hå och mitt :lol: . Men det fungerar i vart fall.

Jag har ca 10 cm tyg mellan hennes och mitt hål och kan använda den både till mag och ryggbärande.

Huruvida vatten rinner emellan dig och barnet kan jag inte svara på eftersom jag inte har en regnponcho...
Användarens profilbild
Av Korp
På min regnponcho är det huva så om jag inte klipper bort den kan jag knappast använda den för ryggbärning. :D

Ponchon jag ska klippa i är en engångs som jag fick på en konferens jag var på så om det blir dåligt gör det inte så mycket och om det blir bra ska jag köpa en riktig och göra samma slags hål. :)

Jag funderar lite och inväntar fler tips. Hade inte riktigt tänkt på det där med att vatten rinner mellan mig och bebisen. :hmm: Kanske bättre att ha hål där och helt enkelt bli blöt?
Användarens profilbild
Av jag71
MIn regnkappa, köpt på stadium och är till för att kunna cykla me den så tänkte jag klippa sänder och göra ett hål för skrutt men det behövdes inte. Enda felet vara tt det regnade in mellan oss men det löste vi med en halsduk. På magen kanske det blir lite väl högt upp men... om du kan så åk förbi en stadiumbutik och prova en vet jag!
Användarens profilbild
Av Korp
Jag har inte klippt ännu, men det är nästan inget avstånd mellan våra huvuden så det får bli ett gemensamt huvudhål.

Rapport kommer efter helgen - fast helst vill jag ju slippa använda regnponchon.
Användarens profilbild
Av Candela
Du kan inte göra en lite längre vertikal skåra ner från din öppning, och sy fast kardborre så man kan stänga så långt som det behövs?
Användarens profilbild
Av fröken Ragnhild
Hej, jag använder makens regnkappa från försvaret när jag sjalar.
Jag knäpper mellan oss men det rinner inte på Limpan utan åt sidorna liksom, som ett dike om du förstår. det funkar utmärkt. om det regnar mycket kryper han inunder jackan och myser då kan han titta ut genom hålet.
Smart med en poncho, det kanske man skulle skaffa sig.
Användarens profilbild
Av Korp
Rapport:
som alltid när vi packar var vi ute i senaste laget + att väderleksprognosen utlovade måttligt med regn vilket gjorde att jag packade ner ponchon utan åtgärd och tänkte, ja, ja, jag har ju kniv med, får väl skära upp ett hål på plats. :?

Det kom bara en kort och häftig skur under helgen och då flydde jag och S in i ett tält. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?