Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Gummisnodden
vilken är de? ja har fått för mig att de är ringo.
vilken tycker du är bäst?
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag skulle säga att de skönaste är de som är sydda av tudelade diagonalvävda långsjalar. det är mycket skönare än när tyget är stumt. easyringsjal är inte dumt :wink:
Av Annsofi
ingen tvekan för oss, det är Huggababy som vi fortfarande ofta använder istället för barnvagn till Jonathan som väger 11.5 kilo. Har inte hittat någon annan som fungerar lika bra för oss. Med ringsjalar så är det tyget som är viktigt vilket redan sagts samt individuellt hur den sitter över axeln. En sådan här fråga får därför många olika svar och det som är bäst för någon behöver inte vara den bästa för dig...Det bästa är om du kan prova några olika och känna själv.
Användarens profilbild
Av Anso
Jag håller med diddelidi. En ringsjal gjord av en gammal långsjal är det skönaste. Annars så tycker jag att man bör satsa på ett rätt så kraftigt tyg för då avlastar det bättre om man ska bära längre stunder. Ringo är gjord i ett väldans fint tyg (bomullsrips-dyrt OCH svårt att hitta i affären) och det är rätt så kraftigt.

Jag har sytt en ringsjal i ett jeanstyg med liiiite stretch tillsatt så att säga och den blev superbra och skön att bära i.
Användarens profilbild
Av Mia
diddeldi skrev:jag skulle säga att de skönaste är de som är sydda av tudelade diagonalvävda långsjalar. det är mycket skönare än när tyget är stumt. easyringsjal är inte dumt :wink:
Japp absolut skönaste ringsjalarna är de som gjorts av en bra diagonalvävd långsjal! Älskar min Inka-ringsjal! Den är skönare att bära i än ringo. Snart får jag halva min eld tillbaka som ringsjal fr diddeli så den blir nog Super den med!
Användarens profilbild
Av KATARINA
tycker också väldigt mycket om min Huggababy som jag bär ELias 15 månader i dagligen. Tycker det är svårt att bedömma ringsjalar genom att bara prova dem snabbt, man måste nästan bära ett tag för att känna skillnaden.

Bäst att nämna att jag är åf av Huggababy.
Användarens profilbild
Av sus
Jag tror också på riktiga diagonalvävda sjalar som ringsjalar, MEN det hänger defentivt på vikningen också. Jag tycker att min omsydda bära barn funkar bättre än min omsydda stork som har en annan vikning. Har tänkt sprätta och sy om Storken så den blir perfekt :wink:
Användarens profilbild
Av Nova
Av de ringsjalar jag testat, hemgjorda, ringsjal från tk och Ringo
så är Ringon helt överlägsen.

Både i pris och komfort! :wink:
Användarens profilbild
Av Eva N
sus skrev:Jag tror också på riktiga diagonalvävda sjalar som ringsjalar, MEN det hänger defentivt på vikningen också. Jag tycker att min omsydda bära barn funkar bättre än min omsydda stork som har en annan vikning. Har tänkt sprätta och sy om Storken så den blir perfekt :wink:
ska just till att sy om min bära barn till ringsjal, vilken vikning tycker du är bäst?
Användarens profilbild
Av sus
Eva N skrev:
sus skrev:Jag tror också på riktiga diagonalvävda sjalar som ringsjalar, MEN det hänger defentivt på vikningen också. Jag tycker att min omsydda bära barn funkar bättre än min omsydda stork som har en annan vikning. Har tänkt sprätta och sy om Storken så den blir perfekt :wink:
ska just till att sy om min bära barn till ringsjal, vilken vikning tycker du är bäst?
Jag kan tyvär inte ge dig något bra råd eftersom jag egentlien inte är nöjd med vikningen på min bära barnsjal heller... Den är typ vikt som ringon, men på något sätt har jag lyckats får kanterna att vara vikta in mot mitten. Det gör att den lätt korvar ihop sig när man tar på den, när man väl traslat ut den så funkar den jättebra, men jag tänkte ändå sy om den vid tillfälle...
Användarens profilbild
Av Gummisnodden
KATARINA:

Ja har vart inne på knyt-an.se flera gånger men ja kan inte se bilderna! de är bara tomma ramar.. :(
Av Annsofi
jag var inne i morse och precis nu och det fungerar hos oss, bilderna kommer upp direkt.
Användarens profilbild
Av Tiz
Gummisnodden skrev:KATARINA:

Ja har vart inne på knyt-an.se flera gånger men ja kan inte se bilderna! de är bara tomma ramar.. :(
Så är det för mig också, i explorer, men det funkar i Mozilla Firefox.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Gummisnodden skrev:KATARINA:

Hej! Jag vet inte vad det kan bero på, Tiz har nämnt det förut. Ska kolla upp det, tack för upplysningen!
Användarens profilbild
Av Gummisnodden
Ja bode i Sätra förut :wink: :D
cykelbarn

intressant

Jag tänkte ge mig på en liten upp[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?