Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag försöker mig på att knyta ryggsäck med sjalbarnet för att det är väldigt mycket enklare och svalare än omslut, men jag tycker att sjalen bara åker upp mot nacken på honom! Vad gör jag för fel? Det spelar ingen roll om han sitter med nederkanten från knäveck till knäveck i början. Han tror att jag är en häst eller nåt, och långsamt glider sjalen upp så att han inte alls sitter bra längre! Hjälp!
Användarens profilbild
Av annemi
MASSOR med tyg under rumpan...och när barnet sitter på ryggen brukar jag försöka lyfta upp knäna lite så rumpan liksom sjunker ner så tyget verkligen hamnar under rumpan.

Förstod du hur jag menar?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
annemi skrev:MASSOR med tyg under rumpan...och när barnet sitter på ryggen brukar jag försöka lyfta upp knäna lite så rumpan liksom sjunker ner så tyget verkligen hamnar under rumpan.

Förstod du hur jag menar?
Precis vad jag också skulle säga. MYCKET tyg under rumpan, och så är jag noga med att dra lite extra i den kanten så att man "låser fast" benen med knäna upp.
Användarens profilbild
Av Mia
Precis!
Du ska ha mest tyg nertill, garna en korv och inget extra upptill.
Sedan kan du forsoka sprida ut krysset over sa att det laser. Forsok dra krysset over barnets rumpa/rygg sa hogt du nar!
Av surftrollet
OK, jag förstår. Får öva mer imorgon. :D Det är svårt att få mycket tyg under rumpan tycker jag, speciellt om jag vill hindra händerna från att göra mig skallig. ;)
Användarens profilbild
Av jag71
esarina skrev:OK, jag förstår. Får öva mer imorgon. :D Det är svårt att få mycket tyg under rumpan tycker jag, speciellt om jag vill hindra händerna från att göra mig skallig. ;)
två förslag på lösning av hårproblemet! :lol: Knut mitt på huvudet ala lilla my eller så raka av det! :lol: :lol: eller så kan du sätta händerna på dina axlar och lägga sjalen ovanför och liksom låsa dem lite. blev visst tre förslag :oops: :lol:
Av surftrollet
Raka av det är nog det som fungerar. :roll:

På kvällarna, när han ska lägga sig, så spelar det ingen roll hur mycket jag försöker lägga undan håret så han inte når det. Han drar t o m i fjunen i pannan. Och tofsar hjälper inte, han tar sin lilla hand och gräver ner i håret brevid tofsen och drar där... ;)
Användarens profilbild
Av Mia
En bild som visar hur vi menar med att lasa tyget.
Bild
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag har svårt att få krysset så långt upp. Hur gör man utan att vrida armarna ur led? (Det blir ju högre upp på ett kortare barn.)
Användarens profilbild
Av Mia
Satter barnet lagre...
Tar hjalp...
Inte bred ut riktigt sa hogt...
:lol:
Det kanske inte gar for alla helt enkelt men man kan ju gora sa hogt man kan och i alla fall utanpa baltet. Sjalv har jag langa spagetti armar och langbensben... :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?