Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ZaZi
Vi ska på dop i helgen & jag tycker ju att det är roligt att klä Signe i hemsydda alster. Så Maken och jag kom överens om vilken av alla klänningar som passade bäst för ändamålet. :lol:
Men så säger maken: Vilken solhatt ska hon ha då?

:shock: solhatt?

Nä den begia kepan hon har på dagis känns inte riktigt rätt på dop... och Mollyhatten som hon älskar passar inte heller till resten av kläderna.

Som tur var hade jag spillbitar av klänningstyget kvar & tillsammans med ett manchestertyg blev det en matchande solhatt: :D

Bild

& här är klänningen (den har jag visat förut, men nu ingår den ju i en ensemble :wink: )
Bild
Användarens profilbild
Av miriel
Å, vilken underbar hatt! Och klänning med. Djupt impad!

Egen skapat mönster till hatten? *nyfiken*
:D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
miriel skrev:Å, vilken underbar hatt! Och klänning med. Djupt impad!

Det ser ut som om mönstret de har på growingpeople skulle kunna bli en sån där solhatt... Mönstret fanns här:
http://www.growingpeople.se/templates_G ... _term=juni (om nu den där mastodontlänken funkar...)
Användarens profilbild
Av ZaZi

Tack! :D

Japp, mönstret är eget. Inte har jag tid att leta mönster i tidningar eller böcker när det är dax att sy. :lol: Nej, jag chansar lite och ibland går det hem. :wink:

Nu för tiden har jag i alla fall lärt mig att rita mönster och spara direkt - förr i tiden klippte jag på måfå & fick jag då till något bra var det ett h-e att försöka återskapa det... :roll:
Användarens profilbild
Av puppan
Åh vad fin!

Och jag förstår precis hur du menar ang mönster.... :roll: Jag har sytt tre solhattar till Kajsa, en som passade mig typ :lol: en som bara är lite stor och en som sitter precis.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Kaffemoster skrev:

Det ser ut som om mönstret de har på growingpeople skulle kunna bli en sån där solhatt... Mönstret fanns här:
http://www.growingpeople.se/templates_G ... _term=juni (om nu den där mastodontlänken funkar...)
:lol: :lol: :lol: tänk, om jag bara satt mig vid datorn och sökt lite så skulle jag alltså kunnat hitta ett nästan likadant mönster som det jag gjorde i morse! :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av miriel
Snabba svar! :lol: Tack kaffemoster för länken.

Zazi, min faster pratar om att man kan ta strykjärnet som mall till kullen och sedan ta fram passare för kanten runt om.
Du gör otroligt fina saker! :D
Användarens profilbild
Av Eulalia
Vad du är duktig :D
Önskar att jag hade en symaskin och kunde sy... :roll:
Användarens profilbild
Av ZaZi
miriel skrev:Snabba svar! :lol: Tack kaffemoster för länken.

Zazi, min faster pratar om att man kan ta strykjärnet som mall till kullen och sedan ta fram passare för kanten runt om.
Du gör otroligt fina saker! :D
Det där har jag också hört om! Strykjärnet alltså & passare. :wink:
Men strykjärnet kändes så stort - blir nog en vuxenhatt av det. Jag är liksom inte så matematiskt exakt när jag syr... :roll: Jag ritar på måfå & använder det som är närmast till hands. Dvs lite grytlock och skålar och sådant. :lol: Många gånger blir det givetvis helgalet. :lol: Men de sakerna visar jag inte upp för er. 8)
Denna är dock gjord på första försöket!
Men i ärlighetens namn så är den ju icke provad på dotterns huvud ännu. :? När jag mäter den mot hennes andra huvudbonader så verkar den stämma i alla fall... :roll: :håller tummarna hårt:
Användarens profilbild
Av miriel
ZaZi skrev: Men i ärlighetens namn så är den ju icke provad på dotterns huvud ännu. :? När jag mäter den mot hennes andra huvudbonader så verkar den stämma i alla fall... :roll: :håller tummarna hårt:
JAg håller tummarna och hoppas på att få se en bild med dotter och hela kreationen (klänning och hatt) efter dopet? :D
Användarens profilbild
Av naimiez
Jättefint! Åh, hon kommer bli jättefin!!! :heart:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Kanoners. Signe kommer att vara den finaste donnan på hela dopet :love:
Av surftrollet
Buscilla skrev:Kanoners. Signe kommer att vara den finaste donnan på hela dopet :love:
:iagree:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Vilken liten pingla hon blir! :vågen:

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?