Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av meb
Vilken sjal skulle ni rekommendera till oss. 5 månaders som väger 10 kg, gärna en sval sjal nu under sommaren.

:D
Användarens profilbild
Av mammahappy
Amazonas carrysling säger jag då!
Det är verkligen en toppensjal! Den är vävd så den är väldigt stadig. Samtidigt som den är väldigt tunn och följsam, så den är ganska så sval oxå.
Å den kostar inte skjortan heller. Kostar runt 500:- i nypris lite mer om man vill ha den längsta å lite mindre om man vill ha den lite kortare.
Av meb
tack, ska kolla upp den!
Användarens profilbild
Av marlene
Det är lite olika åsikter om carry sling är bra till tyngre barn, men då menar man nog barn som är ännu tyngre än 10 kilo. Just för att den är så tunn men jag gillar den också och tycker absolut att det är en prisvärd sjal
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
... eller så kan man ju tänka sig en Ergo såhär på sommaren.. :wink:
Användarens profilbild
Av Elina
De tunna sjalarna avlastar inte lika bra som en tjock, vilket gör att det blir onödigt tungt när de närmar sig 10-12 kilo.

Min tjej är TUNG, närmare 12 kilo. Jag föredrar en kraftigare sjal, men amazonas carrysling funkar bäst bland de "tunna"

Annars är en sele eller mt bäst när det gäller svalheten.
Av meb
Har en Babybjörn men jag tycker den skaver in i magen på mig + att Tex får såna tryckmärken i rumpan efter ett tag. Vad finns det annars för selar som kan funka bra? gillar iof sjalen för då kan man bära efter humör, bak, fram, rygg... :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
meb skrev:Har en Babybjörn men jag tycker den skaver in i magen på mig + att Tex får såna tryckmärken i rumpan efter ett tag. Vad finns det annars för selar som kan funka bra? gillar iof sjalen för då kan man bära efter humör, bak, fram, rygg... :D
Oj bär du en 10-kilos klump med den?!? :shock: Imponerande!! :wink:

Fördelen med just ergonomiska selar är att de har avbärarbälte och inte alls belastar på samma sätt som en BB. Dessutom sitter barnet ergonomiskt riktigt och mycket bekvämt, precis som i en sjal! En sele som tex Ergo, Patapum eller Beco kan man med fördel bära på ryggen med, tycker det är bekvämare än på magen faktiskt :wink:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Dubblett, sorry.
Senast redigerad av Mamma Eli den fre jun 08, 2007 00:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Vill bara berätta att min syster bar sin sexåring på ryggen i vår skrynkliga gås när vi var i Stockholm i onsdags. :shock: :D Ett försök att få ett par trötta sexåringsben (och en nyfiken tjej som ville testa) lite uppvilade medan vi fotfarande rörde oss framåt, ett försök som syster var skeptisk till men hon blev positivt överraskad och bar henne ett par omgångar, bl.a en stund på Skansen och sen Drottninggatan upp och tillbaka. Häftigt va!? Och med den tunnaste sjalen. Tänk om de testat en Hoppiz istället.
Senast redigerad av Mamma Eli den fre jun 08, 2007 21:34, redigerad totalt 1 gånger.
Av meb
det var inte illa att kunna bära en 6-åring i gåsen....då borde det inte vara några problem för oss att bära i den :P

är en skrynklig bättre än en slät gås?

ta hand om er i värmen! :D
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
meb skrev:det var inte illa att kunna bära en 6-åring i gåsen....då borde det inte vara några problem för oss att bära i den :P

är en skrynklig bättre än en slät gås?

ta hand om er i värmen! :D
Har aldrig provat en slät gås så jag vet inte hur stor skillnader är (om det är någon). Måste ju tillägga att man nog inte bär en sexåring sådär hursomhelst och hur länge som helst, men det fungerade som vila för sexåringen. Men det kanske man förstår ändå...

Jag tycker gåsen är sval och skön och den avlastar bra med tanke på hur sval och tunn den är. Amazonas Carry Sling avlastar dock bättre, men den är ju också lite tjockare och diagonalvävd. Beror på vad man är ute efter. Det bästa är nog att klämma lite på sjalarna på en sjalträff.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Är stort fans av Ergoselen också!!! Sval och avlastar suveränt! Nackdel - lite klumpig att ha i väskan. Sjalen tar mindre plats och kan alltid åka med.
Av meb
vi ska bara ha sjalen till avlastning typ vid handling mm när man inte orkar dra på vagnen, eller när han inte vill sitta i den. men det blir så himla varmt med den vävda (har en bebina). som du säger är det smidigt att bara slänga med sjalen. :D får plats överallt....
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Här är vi när vi bär i gåsen på ryggen - syster och hennes sexåring på ca 23 kg och jag med min 14-månaders på 10,5 kg.

Syster med sin 6-åring på ryggen i vår mossgröna gås
Bild
Bild

Jag med Daniel på ryggen i gåsen
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?