Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi hade eventuellt tänkt göra en MT (maken o jag slår våra kloka huvuden ihop :D ) till en tjej som fyller ett nästa vecka. Hon väger väl som A antar jag, nästan tio kg. De är inte vana MT-bärare, blir det för tugnt kortare stunder el tror ni det funkar?

O det är väl inte jättekrångligt att knyta banden?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag bär min Karin i MT till och från dagis ibland, hon väger 12 kg. Jag bär uteslutande på ryggen med MT och jag tycker att det funkar bra att bära 20-30 minuter i alla fall.

Och nej, det är inte särskilt krångligt att knyta banden.
Av anna m
Jag tror att vi är ganska många som bär lite större barn o mt. Mina tjejer är 16 månader och det finkar fint. Runt 11 kilo skulle jag tro...
Användarens profilbild
Av Nova
Med ett kraftigare tyg är det inga problem att bära upp till 14-15 kg tycker jag.
10 kg kan man bära läääänge. :wink:
Användarens profilbild
Av Annika80
Det går bra. numera bär jag oftast bak, då hon börjar bli lång och "skymmer sikten" fram. Har inte burit med MT på ett tag, men nån timme går nog utan problem.
Användarens profilbild
Av anna_eh
Tack för svar! Känns ju som det kan funka då :D
Nova skrev:Med ett kraftigare tyg är det inga problem att bära upp till 14-15 kg tycker jag.
Vilket (sorts) tyg kan vara bäst om det ska vara lite kraftigare?
Användarens profilbild
Av Nova
anna_eh skrev:Tack för svar! Känns ju som det kan funka då :D
Nova skrev:Med ett kraftigare tyg är det inga problem att bära upp till 14-15 kg tycker jag.
Vilket (sorts) tyg kan vara bäst om det ska vara lite kraftigare?
Kraftig bomull, denim, canvas och liknande.

Eller en omsydd långsjal. Fast då blir den ju ganska kostsam. :roll:
Användarens profilbild
Av Vida
Vi sydde vår MT i strech canvas... Eller vafadiken är det jag säger??? Min man sydde sin MT i stretch-canvas som han köpte på Stoff o Stil (Svågertorp) och den är uuunderbar - avlastar kanon! (vår 14-månaders väger typ 11 kg) Han använde liggunderlag från clasolssons i midjebältet och gjorde 30cm axelband...
Användarens profilbild
Av Sami
tror inte att 10 kg är så mycket... vikten blir ju mindre när man knyter in barnet... så att bära en 14 -15 kg i en sådan går nog bra om man bara orkar det som vikt...

ska man göra en själv så kan man ju anpassa den efter det barnet... så varar den lääänge..

jag har anpassat flera special Meitais till barn som har handikapp och de väger ofta en hel del och ska bäras mycket... och vanliga selar och sjalar funkar inte helt bra alltid till dessa barn..

Så det är bara att sätta igång och du lär inte bli besviken!!!
Användarens profilbild
Av Crappy
Jag bär Stig 12 kg och Dag 14 kg nästan bara med MT. Har en Kozy och några hemasydda i olika material och alla fungerar föredrar vadderade smala knytband runt axlarna men det är en smaksak. Hur länge jag bär varierar dock pormenerar vi 3 km varje dag på hundpromenad med någon av sönerna på ryggen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?