Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Alven
Ja alltså, jag satt just och sydde en ringsjal efter Sannas beskrivning på förstasidan. Det slog mig att den är väldigt lik Ringovikningen utom den sista lilla vikningen, samt att man inte syr helt igenom på Sannas modell.

Då undrar jag, efter diskussionen för lite sen, hur likt Ringon får man sy utan att det det räknas som en Ringovikning? Måste det vara exakt som ringo för att mönsterskyddet ska gälla?
Användarens profilbild
Av naimiez
Alven skrev:Ja alltså, jag satt just och sydde en ringsjal efter Sannas beskrivning på förstasidan. Det slog mig att den är väldigt lik Ringovikningen utom den sista lilla vikningen, samt att man inte syr helt igenom på Sannas modell.

Då undrar jag, efter diskussionen för lite sen, hur likt Ringon får man sy utan att det det räknas som en Ringovikning? Måste det vara exakt som ringo för att mönsterskyddet ska gälla?
Man får väl göra jättelikt men inte sälja....... :?
Användarens profilbild
Av Alven
naimiez skrev:Man får väl göra jättelikt men inte sälja....... :?
Jooo visst är det så, men jag vet ju inte vad jag ska göra av mina sjalar sen så jag vill vara på den säkra sidan ;)
Av liw
Jag är ingen jurist men mönsterskydd och sånt där gäller väl bara affärsdrivande verksamheter... om du syr en sjal exakt lik en ringo och sen säljer den vidare till ngn här för självkostndspris när du inte använder den längre är det väl ingen som kan säga ngt om??? Om du däremot startar firma och börjar sy upp en massa piratringosar och börjar sälja då blir det väl däremot lite knepigt...
Användarens profilbild
Av sus
Jag har för mig att mönsterskydd, som Ringon har, är ett ganska dåligt skydd för att det gäller bara om "kopian" är exakt lika dan. Det var mycket skriverier om plagieringen av ljusstaken "eldflugan" för ett par år sen. Den där elektriska ljusstaken med masa pinnar med små lysdioder/lampor i toppen. Den finns ju nu mera i en rad olika lågprisvarianter som är väldigt lika orginalet.
Användarens profilbild
Av maimiti
sus skrev:Jag har för mig att mönsterskydd, som Ringon har, är ett ganska dåligt skydd för att det gäller bara om "kopian" är exakt lika dan. Det var mycket skriverier om plagieringen av ljusstaken "eldflugan" för ett par år sen. Den där elektriska ljusstaken med masa pinnar med små lysdioder/lampor i toppen. Den finns ju nu mera i en rad olika lågprisvarianter som är väldigt lika orginalet.
För mig känns det ganska givet, att man inte kan mönsterskydda mer än just DEN vikningen, eller DET mönstret. I så fall skulle det snart sluta designas saker eftersom alla inspiereras av någon eller någonting och fick man inte det så... ja, för eller senare tar det ju slut.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?