Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maddemoa
Har hyrt en ergo för att testa innan ett eventuellt köp. Tänkte att det kaunde vara bra att ha en sele att byta med i bland och så att även den sjalvägrande sambon kan bära ibland.

Provade för första gången idag men det gick inte mer än 5 min så fick jag och sambon byta. Axelremmen hamnar precis där min nackskada sitter, nacken-axeln-längst skulderbladet. Blev såååå ledsen. (och har nu jätteont trots den korta stunden)

Det kanske fungerar att bära på ryggen för då sitter ju axelremmen på andra hållet och trycker inte på skuldran. Kan man bär en 5 månaders på ryggen i en ergo? Hon bör väl sitta på magen ett tag till väl?

Det positiva är dock att sambon gillade den. Han var skeptisk först och tyckte att vi har ju en BB men jag övertalade honom att prova. Han håller helt klart med om att ergon är mycket skönare.
Användarens profilbild
Av Plinga
Jag började bära E på ryggen när hon var 5 månader. Då jag har flea barn till, kände jag att jag ville ha framsidan fri. Funkar bra. Så testa ryggen innan du ändra dig!
Användarens profilbild
Av emelie
Vad tråkigt! :(
Men säger som Katja77; prova iaf på ryggen innan du ger upp helt.
Tycker inte femmånader behöver vara för ungt, men det beror ju på hur ni känner själva (min sambo ber tex Oliver, 15mån, på mage för han tycker inte om att ha honom utom synhåll).

Bra att sambon gillar den iaf.
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Tack för att du delger dina erfarenheter, står själv i valet och kvalet att välja Ergo...
Användarens profilbild
Av Scharlott
Säger också testa gärna bära på ryggen innan du ger upp Ergo.

En annan sak... Finns ju även lite fler ergonomiska bärselar, t.ex. Patapum och Beco. Någon av de andra kanske passar dig bättre :wink: Kolla gärna om möjligheten finns att prova dem på en sjalträff.
Användarens profilbild
Av sus
Lottie skrev:Säger också testa gärna bära på ryggen innan du ger upp Ergo.

En annan sak... Finns ju även lite fler ergonomiska bärselar, t.ex. Patapum och Beco. Någon av de andra kanske passar dig bättre :wink: Kolla gärna om möjligheten finns att prova dem på en sjalträff.
Kolla in en Sutemi också. Den har band som korsas bakom ryggen och belastar alltså helt anorlunda än ergon/patapumen/becon som ändå är rätt lika
Användarens profilbild
Av sanna73
Varken jag eller maken gillar ergon på magen, men på ryggen tycker vi den är suverrän.
Testa på ryggen och känn hur det känns. Annars kan jag bara instämma med tidigare talare - försök få tillfälle att pröva någon annan sele för selen är ett smidigt alternativ.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Jag ska såklart prova på ryggen fast jag känner att jag vill ha mer koll på lilltjejen när hon är så liten.

Så det blir sjal för mig och Ergo för sambon!

Har funderat på att sy en MT. Då har man väl axelbanden korsade i ryggen?
Användarens profilbild
Av Gullan
Maddemoa skrev:Jag ska såklart prova på ryggen fast jag känner att jag vill ha mer koll på lilltjejen när hon är så liten.

Kolla in Gör det själv-sidan och Mei Tai a la Knyttet&K :) Breda "sjalaxelband" som är suveräna att bära i! Gillar den skarpt! (Jag har skolios och behov av att avlastningen är perfekt)
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Ja det känns kanske lite tidigt, 5 mån, att bära på ryggen, men det är kanske en vanesak. Styrkan i bebins rygg/nacke finns ju där!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Maddemoa skrev:Jag ska såklart prova på ryggen fast jag känner att jag vill ha mer koll på lilltjejen när hon är så liten.

Här var det likadant - sjal för mig och Ergo för maken gällde också här när Jesper var så liten.
MT är suveränt tycker jag. Syr du en med långa(!) axelband kan du knyta ryggknyt med tvist för bättre avlastning 8)

Bild
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Gullan skrev:

Kolla in Gör det själv-sidan och Mei Tai a la Knyttet&K :) Breda "sjalaxelband" som är suveräna att bära i! Gillar den skarpt! (Jag har skolios och behov av att avlastningen är perfekt)
Ja, har kollat på den och när jag hittat bra tyg blir det nog en sådan med riktigt breda axelband. Så ska man bara hitta tiden att sy på också!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?