Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av bellisbella
Vi satt och pratade vid (den seeena) middagen idag, och lillen satt med i sin Bumbo, och han jollrar och pratar på och är så nöjd. Vi började fundera, att de andra barnen har inte varit pratiga! och man får ju verkligen respons när man pratar/gosar med lillen, det är jätteroligt. :lol: Nåja, när vi satt o pratade om det, jag och maken, så säger han;
"Det är nog på grund av sjalen..."

:P vad tror ni om det kära sjalbarnisar??? :wink:

Träffade förresten en sjalbarnis på MAXI som berömde min MT, jättekul, *vink, vink* om du ser det här!
Användarens profilbild
Av stin
Jag har oxå en babblig fyra månaders, kanske beror på sjalen...
Användarens profilbild
Av Helma
Lisa är inte ens tre månader och älskar att säga "agoo" och många andra fina läten. Kanske sjalen...
Användarens profilbild
Av Mi
Knubbi 3mån imorgon pratar i ett, kan det beropå hennes pratiga mamma? :oops: :roll: Eller att hon är bara så socialt stand-by? Eller sjalen?! :shock:
Användarens profilbild
Av snigel
Min 3-månaders gillar också att prata. Minns inte att dottern pratade så mycket men det var ju å andra sidan sex år sedan. Svärmor hade aldrig hört en bebis som pratade så mycket sa hon men det låter ju lite överdrivet...
Användarens profilbild
Av bellisbella
snigel skrev:Min 3-månaders gillar också att prata. Minns inte att dottern pratade så mycket men det var ju å andra sidan sex år sedan. Svärmor hade aldrig hört en bebis som pratade så mycket sa hon men det låter ju lite överdrivet...
:lol: hehe det kankse är något som går nu, det verkar vara fler 3månaders pluttar som är pratglada!!! men nu sover han... det borde "mamma" också göra, istället för att fastna vid datorn...
Användarens profilbild
Av snigel
bellisbella skrev:
snigel skrev:Min 3-månaders gillar också att prata. Minns inte att dottern pratade så mycket men det var ju å andra sidan sex år sedan. Svärmor hade aldrig hört en bebis som pratade så mycket sa hon men det låter ju lite överdrivet...
:lol: hehe det kankse är något som går nu, det verkar vara fler 3månaders pluttar som är pratglada!!! men nu sover han... det borde "mamma" också göra, istället för att fastna vid datorn...
Kan ju vara åldern... :D
Och jo... jag hade tänkt gå och lägga mig för en timme sedan... fastnade på något sätt.
Användarens profilbild
Av lingonben
Det kanske är lite mer socialt att vara i sjal än i vagn. Jag tänkte att de kanske hör mer prat än om de skulle ligga i vagn och att det kan stimulera talet. Men det var bara en tanke... har inga vetenskapliga belägg! :wink:

Min lilljänta "pratade" också ganska mycket i tidig ålder. Så när hennes kompisar var snabba på att krypa så satt hon still och babblade! Men då visste jag var jag hade henne!! :lol:
Användarens profilbild
Av Alven
Fast mina två är burna mycket båda (även om Ida är mer buren) och Ida pratar 100 ggr mer än vad David nånsin gjort. Jollrar alltså, inga riktiga ord än. Hon är däremot grovmotoriskt senare än vad David var, men finmotoriskt tidigare.... Äh, det är nog olika olika barn helt enkelt är min slutsats! :D
Användarens profilbild
Av Clärchen
Alven skrev:Fast mina två är burna mycket båda (även om Ida är mer buren) och Ida pratar 100 ggr mer än vad David nånsin gjort. Jollrar alltså, inga riktiga ord än. Hon är däremot grovmotoriskt senare än vad David var, men finmotoriskt tidigare.... Äh, det är nog olika olika barn helt enkelt är min slutsats! :D
Låter som pojke och flicka av "standard"-modell ;) Kommer inte ihåg exakta studier men fick när jag pluggade lära mig att flickor ofta är tidigare finmotoriskt och språkligt och pojkar tidigare grovmotoriskt.
Användarens profilbild
Av bellisbella
Efi skrev:Det kanske är lite mer socialt att vara i sjal än i vagn. Jag tänkte att de kanske hör mer prat än om de skulle ligga i vagn och att det kan stimulera talet. Men det var bara en tanke... har inga vetenskapliga belägg! :wink:

Min lilljänta "pratade" också ganska mycket i tidig ålder. Så när hennes kompisar var snabba på att krypa så satt hon still och babblade! Men då visste jag var jag hade henne!! :lol:
Tja, han är då mer social och pratig än sina storasyskon, även flickan var väldigt glad i humöret och så...
Användarens profilbild
Av snigelina
Nja, det har inte stämt för oss i alla fall. Våra två första barn, som inte burits särskilt mycket, har varit väldigt pratiga av sig som bebisar. Stella, som bars i sjal/ergo mycket, var så tyst av sig att BVC-sköterskan oroade sig för att det var nåt fel på henne :shock: Nu är hon 25 månader och pratar 7-8-orsmeningar :lol:
Användarens profilbild
Av Siania
ågot kan det nog ligga i det. Min lilla pratar i alla fall mkt mer när vi är ute och går med sjalen än när hon åker vagn, det är ju så nära och blir naturligt att kommunicera då.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?