Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Favoritknytning på magen?

Baskryss
1
2%
Dubbelt kryss
2
3%
Omslutet kryss
40
68%
Dubbelt omslutet kryss
16
27%
Användarens profilbild
Av Isanna
Omslutet. 4.7 räcker, men då kvyter jag bak eller i sidan. Är ingen smalis och jag ids inte med allt för långa sjalar.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Omslutet X, 5,2m.

Jag älskar långa sjalar och jag vill ha dem minst 5 meter helst 5,4m! :lol:

Hur ser dubbelt omslutet X ut?
Användarens profilbild
Av thanisa
Det är ju olika beroende på om jag bär dottern eller sonen. Till dottern så gör jag ett dubbelkryss, omslutet är inte skönt när de är så stora. Till sonen trivs jag bäst med omslutet kryss1 dvs så som man brukar knyta trikåsjalar när man bär upprätt fast jag använder vävd sjal.
Användarens profilbild
Av Panakeia
Va e dubbelt omssutet kryss?

jag bäruteslutande i omslutet kryss med banden utanpå. Har inte fått till det med smokbältet utanpå sen jag bar joar så mycket på magen med vävd sjal!

Jag har en 4,5 ACS och en minimundus, lång...(och jag begriper att det är HYSTERISKT att använda en trikåsjal 5,4 som många trikåsjalar är, om man är mindre än mig, iom att JAG får långa ändrar över...)
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag gör omslutet kryss med smokingbältet utanför när jag bär med trikåsjal. Och när jag bär med vävd sjal gör jag omslutet kryss med smokingbältet innanför.
Till denna knytning klarar jag mig med en 4.2:a men får då knuten i sidan i stället.
Användarens profilbild
Av sanna73
Panakeia skrev:Va e dubbelt omssutet kryss?
:iagree: Undrar precis samma sak :?

Omslutet kryss. Använder mest 4.6 sjalar nu (eftersom jag bär mest på ryggen),men då får jag knuten bak eller i sidan.
Men skall jag riktigt bärmysa på magen föredrar jag en 5,4 sjal. Älskar mycket tyg till magknytningen :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
sanna73 skrev:
x-omslut-2, dvs med smokingbältet utanför. trikåsjalsknytningen alltså.
Användarens profilbild
Av Eulalia
Omslutet :) .
De vävda sjalarna är 4,2 och 4,6. 4,2 känns ibland liiite för kort, även fast jag inte är särskilt stor :roll: .
Användarens profilbild
Av sanna73
diddeldi skrev:
sanna73 skrev:
x-omslut-2, dvs med smokingbältet utanför. trikåsjalsknytningen alltså.
Aha, tack för att någon har koll här :wink:
Användarens profilbild
Av anna_eh
Omslutet kryss med de vävda sjalarna, ca 4,6 m. Det tycker jag är precis lagom längd för mej, men har upptäckt att det är liiite långt till omslutet på ryggen.

Dubbelt omslutet med trikåsjal.
Användarens profilbild
Av Lydia
Hoppsan, jag klickade i fel, det skulle vara "omslutet X", men blev "dubbelt omslutet X".

Jag behöver lång sjal för att kunna knyta :oops:
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Kanske ska svara själv också. Jag knyter alltid omslutet kryss.

Det jag var nyfiken på var om det är den populäraste/"bästa" eller om man (jag)börjar där som nybörjare och riskera att missa något bättre. :wink:
Av mamma_till_sötis
Omslutet X är storfavoriten både fram och bak, funkar bra även till 15kg 2-åring :-)
Jag använder 4.2m sjal, föredrar nämligen kortare sjalar eftersom jag ogillar långa fladdrande sjaländar (men då knyter jag på ryggen när jag bär fram).
Av Pétronille
Omslutet kryss alla gånger! Jag vill ha en lång sjal, kring 5 meter, fast jag är ganska liten och späd, för jag vill kunna dra sjalen två varv kring höften: då avlastar den mycket bättre och man kan bära lääänge.
(Fast nu bär jag inte på magen längre för lillan har blivit för lång...)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?