Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av SunTop
:) hej!

Idag fick jag min jättefina Ergo-bärsele, men jag är väldigt oteknisk, och videon längre ner här hoppar en del, så jag vore glad om du kan hjälpa mig lite:

Det är ett bekymmer för mig att nå spännet bakom nacken. Jag känner mig klumpig och osmidig eftersom jag tycker att det är svårt att nå de två olika delarna. Jag skulle vilja ha hjälp med att förstå hur jag skall på smidigaste sätt "nå" spännena.

Det är också ett bekymmer att bebisen gråter medan jag fumlar med spännena. Jag känner mig orolig och stressad eftersom mina händer är upptagna och jag kan inte hjälpa henne. Jag skulle vilja ha tips om hur man skall lugna bebisen medan man försöker få till knytningen bakom nacken.

Tack.

:wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Det du skulle kunna prova om du inte når spännena, är att knäppa dem innan men istället ha axelbanden långt utdragna och liksom "trä" den över huvudet och sen dra åt axelbanden. Förstår du vad jag menar?!?

Din bebis känner väl kanske på sig att du är osäker och börjar då gråta, men med lite träning och kanske göra så som jag beskrev så går det snabbare och snabbare och bebben kommer också att vänja sig :wink: Annars är det bästa du kan göra att prata lugnt med barnet och inte stressa själv.
Öva på och ge inte upp!
Användarens profilbild
Av Stark
kajsa kavat skrev:Det du skulle kunna prova om du inte når spännena, är att knäppa dem innan men istället ha axelbanden långt utdragna och liksom "trä" den över huvudet och sen dra åt axelbanden. Förstår du vad jag menar?!?

Din bebis känner väl kanske på sig att du är osäker och börjar då gråta, men med lite träning och kanske göra så som jag beskrev så går det snabbare och snabbare och bebben kommer också att vänja sig :wink: Annars är det bästa du kan göra att prata lugnt med barnet och inte stressa själv.
Öva på och ge inte upp!
Och du kan då välja att antingen sätta in bebisen innan du trär det hela över ditt huvud eller efteråt. Sätter du i barnet efteråt är det lite som att sätta ner det i en trikåsjal, dvs upp med bebben på axeln och ner med benen osv.

Lycka till!
Av SunTop
Tack för tipsen! :)

Jag har nu smygövat med gossens kanin 8) som försöksobjekt (genast mycket mindre protester...), och kom på att förra ägaren kanske hade burit i en annan position än på mage för... :shock: det gick ju flytta på den där remmen som man skall knäppa där bak på ryggen! :o :oops: :roll:

Jaha-jaha. Nybörjare så det skvätter om det... :P

Annars skall vi absolut köra med det eminenta tipset att knäppa i förväg, och dra i axelrämmar istället... 8)

Tack!
Användarens profilbild
Av diddeldi
ja det blir mycket lättare om man har bandet längre upp :D . jag gillar att ha det så långt upp det går, men det är lite olika vad man tycker är bekvämast.
Användarens profilbild
Av Korp
diddeldi skrev:ja det blir mycket lättare om man har bandet längre upp :D . jag gillar att ha det så långt upp det går, men det är lite olika vad man tycker är bekvämast.
J :iagree:
Jag har bandet jättehögt upp, i nacken, för annars glider axelbanden ner på mig. Och om man har det så högt upp går det lätt att spänna (förutom att det fastnar en hel del hår)
Användarens profilbild
Av Lydia
och jag tycker att det är skönast att ha bandet längre ner ;) Det gäller att prova sig fram vad som passar just en själv!
Användarens profilbild
Av Anna
även om vi bara bär rygg måste vi justera en hel del mellan mig och maken då han är drygt 30cm längre än jag. Jag tycker Ergon blir bättre och bättre iaf de första tio försöken.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?