Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lydia
I helgen ska mamma och hennes sambo ta med Hanna till sitt landställe, från fredag eftermiddag till söndag em. Det känns lite "läskigt" att skicka iväg Hanna för de ska åka båt (jag litar inte helt på hur sambon kör båt, men jag får prata igenom med honom innan). "Landet" ligger på en ö.

Iaf så frågade jag mamma om de vill ha med någon vagn, och i så fall vilken vagn (har en klumpig Emmaljunga, den är ingen höjdare att ta med i båten. Sen har vi en sulky med helt liggläge men den har små dubbla hjul.. Och så har vi en gammal typ Sitty).
Jag blev förvånad när mamma svarade att "nja, vi vill ha med oss en SJAL!" :shock: :D
"Sjal" i det här fallet visade sig bli en Ergo ;) Det känns lite överkurs att de ska krångla med en långsjal (hon tänkte nog kanske ringsjal/bärpåse). Jag gav alternativen Ergo eller Mei Tai.

Gick och hämtade Ergon i bilen, och visade hur man gör osv. Så det blir nog bra ;) Det är bra att Ergon är så enkel!

Hon är "lite" bekymrad över hur hon ska få Hanna och sova på landet. Det kommer säkert bli rätt krångligt, men förr eller senare somnar hon ju.. (nu när det blivit så ljust ute på kvällarna så är det svårt att få henne att somna, speciellt i sängen. Mats har flera gånger nu nyligen fått åka bil med henne för att hon ska somna :roll: Eller gått långpromenad med Patapumen eller vagn).

Mats och jag ska passa på att gå ut och äta på fredag (blir väl sista riktiga kvällen iväg i stan innan bebisen kommer. Vi kommer nog hålla oss mest hemmavid sen). Och på lördagen är det Gnesta marknad, med fest på kvällen! :D På söndag åker Mats och hämtar Hanna i stan hemma hos mamma igen.

Jag har redan seperationsångest :lol: jag får se till att umgås desto mer med henne innan helgen!
Användarens profilbild
Av mammahappy
Men å vad skoj att mormor sa att hon ville bära istället för att ha med vagnen!
Å jag tror att det kommer gå jättebra. Å se till å ha det riktigt mysigt du å Mats!
Användarens profilbild
Av Lydia
Ja det känns bra att hon själv frågade efter sele/sjal (det är för övrigt hon som köpte Emmaljungan till oss som present när Hanna skulle födas :) ).

Det ska bli riktigt skönt, och välbehövligt, att vara barnfri "en hel helg", så vi hinner landa lite i att vi snart får ett barn till!
Vi får försöka hinna träna extra på profylaxen också (har just gått klart profylaxkurs och det känns jättebra att ha fått de "redskapen" för bra förutsättningar inför förlossningen! Vi ska föda som ett team ;) ).
Användarens profilbild
Av Isanna
Vad roligt!

Det kommer säkert att gå jättebra, oftast är det ju så att när de är borta och med någon annan så går allt som krånglar (sömnen tex) läskigt bra helt plötsligt!

När vi var i Thailand så fick Isa för sig att sova hela nätterna utan att vakna en endaste gång! :shock: Snacka om chockade föräldrar! :lol:

Så det kommer säkert att gå jättebra, åsså har hon ju ergon att mysa i! :tumup:
Användarens profilbild
Av Helma
Härligt att Hanna ska få vara med mormor hela helgen. Men jag förstår att du har separationsångest, det är likadant här, trots att man vet att de har det jätte bra.

Ha en mysig helg nu!
Användarens profilbild
Av Vida
Isanna skrev:När vi var i Thailand så fick Isa för sig att sova hela nätterna utan att vakna en endaste gång! :shock: Snacka om chockade föräldrar! :lol:
Höll det i sig även efteråt?

// Hoppfull, som ska till Thailand om en månad...
Användarens profilbild
Av Isanna
NeaVida skrev:
Isanna skrev:När vi var i Thailand så fick Isa för sig att sova hela nätterna utan att vakna en endaste gång! :shock: Snacka om chockade föräldrar! :lol:
Höll det i sig även efteråt?

// Hoppfull, som ska till Thailand om en månad...
Nä... :? Dessvärre inte, jag tror det hade att göra med att vi var igång hela dagen och hela kvällen att så att hon stupade när vi väl la henne! :lol:

Men ni får njuta medan ni är där! :tumup:
Användarens profilbild
Av Lydia
Helma skrev:Härligt att Hanna ska få vara med mormor hela helgen. Men jag förstår att du har separationsångest, det är likadant här, trots att man vet att de har det jätte bra.

Ha en mysig helg nu!
Det är nog en hel del "dåligt samvete" som spelar in. Jag är ju sjukskriven och har ändå Hanna på dagis (pga att min kropp inte pallar att ha henne hemma.)
Men jag går ändå runt med dåligt samvete hela tiden. Och att då lämna iväg henne en helg känns inte så bra. Fast jag ska ha henne hemma mer än vanligt innan helgen, och så får hon ju massa tid med en av sina favoriter; mormor!).
Av luxia
Lydia skrev:
Helma skrev:Härligt att Hanna ska få vara med mormor hela helgen. Men jag förstår att du har separationsångest, det är likadant här, trots att man vet att de har det jätte bra.

Ha en mysig helg nu!
Det är nog en hel del "dåligt samvete" som spelar in. Jag är ju sjukskriven och har ändå Hanna på dagis (pga att min kropp inte pallar att ha henne hemma.)
Men jag går ändå runt med dåligt samvete hela tiden. Och att då lämna iväg henne en helg känns inte så bra. Fast jag ska ha henne hemma mer än vanligt innan helgen, och så får hon ju massa tid med en av sina favoriter; mormor!).
Åh, du får tänka att hon ska bort på resa och ha kul! (För så blir det säkert.) Barn är så bra på att leva i nuet och hitta roliga saker i tillvaron.
Användarens profilbild
Av Lydia
luxia skrev:
Lydia skrev:

Ha en mysig helg nu!
Åh, du får tänka att hon ska bort på resa och ha kul! (För så blir det säkert.) Barn är så bra på att leva i nuet och hitta roliga saker i tillvaron.
Ja, jag kan inte göra mkt mer än att tanka henne med trygghet och närhet när hon är hemma :heart: , och sen ha tillit till att hon kommer att ha en jättekul helg med MKT utevistelse! (hon kommer nog vara ute "hela tiden" :lol: leka i skogen mm).
Sen i sommar kommer hon vara hemma 1 månad i sträck, när dagis är "stängt" och bebisen kommer :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?