Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elsa
När M var bara 5 månader sålde jag bort den underbara Hug-a-buben och började bära mer i MT.

Jag har saknat trikåsjalen ända sedan dess... :roll:

Vi provade vävd sjal, men trivdes inte riktigt, tyvärr! :?

Så frågan är, vad gör jag nu?

Finns det någon trikåsjal som avlastar nog bra att bära en ettåring på 10 kg i (kortare stunder duger, annars har vi ju alltid MT)?

Finns det någon vävd sjal som är lika gosig och följsam som trikåsjal?

Eller ska jag bara gilla läget, inse att trikåsjalstiden är förbi och invänta småsyskon till M att bära i trikåsjal? (Fast usch, vad sorgligt det alternativet lät... :cry: )
Användarens profilbild
Av Elin G
Funkar inte HaB:en? Jag har burit Nemo i trikåsjal av lite olika märken några gånger sen han vägde 10 kg och ska man bara mysa funkar det ju.
Av Lotten
Babybundlern funkar bra att mysbära en 10-kilosklump i. :heart:
Användarens profilbild
Av anna_eh
Bali baby stretch ät trikå men ska funka med större barn också, kanske värt att prova?

Eller ge de vävda en chans till? Själv har jag bara stork, men man har ju hört att det kan vara olika mjukhet o följsamhet, beroende på vilken typ o att det även kan skilja sig inbördes. Kanke det går att få en vävd sjal riktigt mjuk med olika mjukgörare, stryka med strykjärn.....
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag har en Mam Eco och tycker att den är stadig!
Annars så tror jag nog att du kan ta vilken trikåsjal som helst om det är mer för kortare stunder. Det är ju inte så att det inte går att bära lite större barn i trikåsjal.
Det är mysigt med trikåsjal och jag ska inte göra det misstaget att stå helt utan en så länge mina barn vill bli burna. :lol:
Jag gjorde som du med första barnet, gjorde mig av med trikåsjalen när hon var sex månader och jag köpte en patapum. Jag trodde på den tiden att jag bara skulle ha ett bärdon i taget, så dum jag var. :oops:
Av Tyche
Jag har en MaM Eco och en bali strech och har burit Isaac i båda. Kan väl inte säga så mycket om avlastningen egentligen men den lilla stund att gick med på att sitta i sjalen så kändes det helt ok. Stretchen kändes bättre än Mam:en har jag för mig... Ska prova igen återkommer!
Användarens profilbild
Av Elsa
Tack för alla tips! :heart:

Ja, det är väl egentligen så att jag VILL ha en trikåsjal.
Med facit i hand borde jag nog inte ha gjort mig av med H-a-b:en, eftersom vi trivdes så bra med den, men nu får jag ju å andra sidan chans att prova någon annan trikåsjal. :lol:

Och visst går det ju att motivera ett köp av trikåsjal fastän M börjar vara tung... småsyskon kommer ju förmodligen så småningom, kompisar med pyttebebisar kanske vill låna och under tiden så kan jag mysbära M!!! :D

(Då är frågan bara vilken trikåsjal jag ska slå till på? :roll: )

Jag ska se till att ta mig till någon sjalträff också och klämma lite, kanske finns det någon vävd sjal som passar oss bättre än vad Hoppedizen gjorde.

Tack igen för tipsen, det är skönt att höra att det går att bär lite tyngre bebisar med i trikå!
Användarens profilbild
Av Måsen
Elsa skrev: Jag ska se till att ta mig till någon sjalträff också och klämma lite, kanske finns det någon vävd sjal som passar oss bättre än vad Hoppedizen gjorde.
Ge inte upp tanken på en vävd sjal heller! :lol:
Min första vävda var en ny Hoppediz och den fick mig att tro att vävda sjalar inte var något för mig. Det var bara det att den var ganska sträv och hård och inget alls för en nybörjare, men det visste ju inte jag. Det dröjde flera månader (av värdefull tid) innan jag vågade mig på en vävd sjal igen och då fick jag tag i en mjuk och go Bebina och då förstod jag, och var fast!
Användarens profilbild
Av Tabby
Har testat Bali Baby Stetchen med vår kille 9.5 kilo. Avlastar bra och är så mysig.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag har en tricot slen å den tycker jag är väldigt stadig för å vara en trikåsjal!
Användarens profilbild
Av Foxan
Jag har burit Lilla Terroristen i Mobyn c:a månad sen, då vägde han drygt 10 kg. Gick bra!

Numera använder vi nästan bara Ergo och långa vävda, men jag saknar Mobisen och tar ut den då och då :)
Användarens profilbild
Av asa
mammahappy skrev:Jag har en tricot slen å den tycker jag är väldigt stadig för å vara en trikåsjal!
:iagree:
Användarens profilbild
Av Elsa
Vet ni vad! :?:

Idag har jag varit iväg och köpt en MaM Eco och jag är så nöjd!!! :D :loving:

Den är superfin och fungerar absolut att bära Meralda i kortare stunder. Provturen gick ner till kiosken, en promenad på kanske en halvtimme allt som allt och det gick jättefint! Jag är så glad att det bor en trikåsjal hos oss igen! :D

Imorgon ska den få följa med ut på landet! Och till hösten kanske den lånas ut till en liten färsking... om jag kan skiljas från den vill säga! :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?