Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nima
Har försökt söka igenom forumet för att finna svar på min fråga, men utan resultat.. Jag vill köpa en esay care och vet inte vilken storlek jag ska ha. Har en bäbbe på 5 månader, snart 7 kg som jag vill kunna bära ett bra tag, nu i början på magen och framöver på ryggen. Är 163 cm och 50 kg. Finns ju en sjal till salu här på drygt 4 m, är den för kort tror ni? Ska jag välja en längre, finns även en längre till salu.. ååååh, sjalångest och shoppingjävul på en gång..
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
hej! ja det med längd är ju inte det lättaste, som med allt annat är det ju bäst att prova sig fram! jag har en easy som är 4,2 meter, men som jag knyter i ryggen/sidan när jag bär fram. jag är 178 cm och typ en 38/40.. så 4,2 räcker ju garanterat till dig!
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag är 170cm och väger drygt 52 kg och när jag hade en 4,2.a så fick jag knyta allra längst ut så nu har jag en 4,6 istället
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Annika80 skrev:Jag är 170cm och väger drygt 52 kg och när jag hade en 4,2.a så fick jag knyta allra längst ut så nu har jag en 4,6 istället
men då knöt du fram på magen eller?
Användarens profilbild
Av nima
hmmm... nu blev det ju inte lättare.. :lol: Eller kanske man inte ens ska ha en easy utan nån annan sjal? ååååh vad svårt det här är alltså...
Användarens profilbild
Av Scharlott
Är ungefär samma storlek som du (något längre men samma vikt :wink:)och jag skulle vilja råda dig att ta en 4,6 m Easy om du vill kunna knyta x-omslut2 med knuten på magen. Sedan när du skall bära mer på ryggen kan i och för sig en 4,2 m vara att föredraga, men jag är rädd att den är i kortaste laget för omslutet.

Sedan vill jag passa på att tipsa om den smarta tabellen på www.sjalar.nu - klicka på Knytinformation och därefter Sammanfattning i tabellform. Där kan man se vilka längder bl.a. på Easycare som krävs för olika knytningar 8)
Användarens profilbild
Av nima
tack! :D
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har iofs en 4 m easy till salu :wink: men jag tror ändå att en 4,6a vore bättre till dig :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Skulle nog också ha tagit en 4,6:a för säkerhets skull :wink:
Användarens profilbild
Av sanna73
Just easyn med sina raka ändar hade jag nog också tagit en 4,6:a.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag är bra mycket större än du å jag har en easy som är 4.2m.
Tycker den räcker till alla knytningar men när jag knyter omslutet fram så får jag knuten i ryggen eller i sidan om jag inte börjar knyta mitt på sjalen.
Å den är även kanon när man ska göra ryggknytningar. Det blir inte massa onödigt tyg över så att säga.
Det bästa vore ju om du kanske kunde gå på nån sjalträff å testa sjalar i olika längder för att se vilken som passar dig.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
mammahappy skrev:Det bästa vore ju om du kanske kunde gå på nån sjalträff å testa sjalar i olika längder för att se vilken som passar dig.
:iagree: Jag är ungefär som du i storlek, aningens större kanske och jag vill ha en 5,2:a när jag knyter på magen. Jag hade en 4,7 först och den räckte nätt och jämt till att ha knuten fram. Sen gillar jag svansar så 5,2:an är perfekt. Jag har aldrig förstått vad det är som gör att jag verkar behöva så mycket längre sjal än många andra, men så är det tydligen :lol:
Användarens profilbild
Av nima
Ja ni gör det inte lätt med alla svar :lol: Får kanske bli en sjalträff iaf fast jag egentligen vill köpa NUUUU
Användarens profilbild
Av Isanna
nima skrev:Ja ni gör det inte lätt med alla svar :lol: Får kanske bli en sjalträff iaf fast jag egentligen vill köpa NUUUU
Jag kan nästan lova att en 4.7:as Easy blir kalas för dig. En 4.2 kan bli aningens för kort när du bär på mage och en 5.2 blir nog onödigt lång. Så köp en 4.7. Enkelt va?! :lol: :tumup:
Användarens profilbild
Av Annika80
MammaTillFelicia skrev:
Annika80 skrev:Jag är 170cm och väger drygt 52 kg och när jag hade en 4,2.a så fick jag knyta allra längst ut så nu har jag en 4,6 istället
men då knöt du fram på magen eller?
nej, när jag bar fram så knöt jag bak!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?