Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av miababia
har precis köpt mig en sjal -en amazonas antigua-, kan man bära barnet framåt eller bara mot sig. Inte för jag vill bära framåt än men....eller är det bättre att ha honom på ryggen när han inte vill sitta mot mig? Finns det någon bra knytning där armarna inte är i sjalen utan hänger utanför. Ska kanske tillägga att jag har en 3½ månaders.

var ett tag lite rädd att köpa sjal, har hört att det är så svårt att knyta...men det tycker jag inte, har ju inte helt lärt mig hur hårt man ska dra åt än men det kommer väl .
Användarens profilbild
Av Gullan
miababia skrev:har precis köpt mig en sjal -en amazonas antigua-, kan man bära barnet framåt eller bara mot sig. Inte för jag vill bära framåt än men....eller är det bättre att ha honom på ryggen när han inte vill sitta mot mig? Finns det någon bra knytning där armarna inte är i sjalen utan hänger utanför. Ska kanske tillägga att jag har en 3½ månaders.

var ett tag lite rädd att köpa sjal, har hört att det är så svårt att knyta...men det tycker jag inte, har ju inte helt lärt mig hur hårt man ska dra åt än men det kommer väl .
Hej! Kul att du hittat en fin sjal - och att du hittat hit :)
Framåt kan du bära i buddha-ställning, beskrivning av detta hittar du på förstasidan under knyta. Det går att bära en kort stund, det kan bli lite tungt... De ser rätt bra ändå fast de sitter vända mot bäraren, de snurrar på huvudet rätt bra om de vill se något. På ryggen har de utmärkt utsikt att se vad som händer runt omkring.
När bebisen är stadig och inte längre vill ha armarna innanför, går det utmärkt att låta dem vara utanför krysset.
Användarens profilbild
Av annemi
:iagree:

Och så kan du testa höftkryss när barnet är lite större (för kortare stundare) så ser barnet också mer :D
Användarens profilbild
Av asa
Det finns ett sätt att bära på höften utan kryss(bebisen måste kunna sitta lite mer själv då tycker jag) men så din bebis kan se, bara han/hon kan hålla huvudet stadigt själv. Instruktion borde finnas på hoppediz hemsida http://www.hoppediz.de/. Jag kan inte tyska så jag hittar ingen bildserie, bara en färdig knytning... Klicka på "wissenwertes" och sen lite längre ner på höger sida "huftsitz mit langem tuch" Den tycker jag är superbra och skön för bebisar som vill se mycket. Hittar du ingen bra instruktion kan jag skicka via mail.
Amazonas Antigua ganska svår att knyta med om man jämför tycker jag, men det går att få till riktigt bra ändå givetvis. Har en själv, man måste verkligen dra åt kanterna eftersom den inte är så elastisk men annars är den ju helt underbart sval och snygg!!! Vilken har du, jag har en stil. Skulle man kunna få se en bild :D
Av Pétronille
Bära framåt tycker jag är överskattat, jag har världens mest nyfikna bebis och hon har alltid suttit mot mig, på magen/bröstet eller på ryggen (på höften tycker jag det blir för snedbelastat). Hon ser ju hur bra som helst genom att vrida sig åt olika håll, och kan dessutom bestämma när hon inte vill se mer genom att bara lägga ner huvudet!
Sjal är super! :D Har oxå en amazonas antigua, visst är dom fina! Den är tunn och skön och jättevacker och inte svårknuten tycker jag, men den avlastar inte lika bra förstås om man bär en tyngre bebis i flera timmar. Då kan man behöva en tjockare kypertvävd sjal. Men det blir ju mycket varmare på sommarn....
Användarens profilbild
Av Suskiv
Har inte förstått vitsen med tat bära framåt. De ser ju iaf runt när man bär mage mot mage.
Användarens profilbild
Av Vida
Suskiv skrev:Har inte förstått vitsen med tat bära framåt. De ser ju iaf runt när man bär mage mot mage.
Tror du inte att det är för att så många jämför med typ babybjörn där barnet faktiskt inte ser något alls vänt mot bäraren? Men med sjal så kan barnet se allt! Min dotter drog ut armarna och satt med kroppen vänd framåt när hon ville se.. Jag hade/har henne mage mot mage i omslutet, och sedan hasade ja hela krysset lite mot höften ibland... men det behövdes egentligen inte, utan var mest för att jag ammade...
Användarens profilbild
Av tinaw
Det är sällan som mina barn krävt att bli burna framåt just i sjal. I sele har det varit en helt annan femma, då vill de absolut sitta framåt! Jag tror att de blir mer begränsade i rörelserna och inte kan titta runt på samma sätt i selen.
Användarens profilbild
Av Vida
tinaw skrev:Det är sällan som mina barn krävt att bli burna framåt just i sjal. I sele har det varit en helt annan femma, då vill de absolut sitta framåt! Jag tror att de blir mer begränsade i rörelserna och inte kan titta runt på samma sätt i selen.
I ergon?/patapumen? Tycker knytet sitter och kikar framåt även i dessa, trots mage-mot-mage
Användarens profilbild
Av tinaw
NeaVida skrev:
tinaw skrev:Det är sällan som mina barn krävt att bli burna framåt just i sjal. I sele har det varit en helt annan femma, då vill de absolut sitta framåt! Jag tror att de blir mer begränsade i rörelserna och inte kan titta runt på samma sätt i selen.
I ergon?/patapumen? Tycker knytet sitter och kikar framåt även i dessa, trots mage-mot-mage
Nä, i lite mindre ergonomiska selar, typ BB. Och i höga selar när de är små, förstås, typ MT och hemsydda varianter, och så. Men då har jag helt enkelt satt dem på ryggen, funkar hur bra som helst. Plus att man får händerna fria på ett helt annat sätt.
Av miababia
tack för alla svar

sitter här med en sovande plutt, han somnade efter bara nån min i sjalen :-) helnöjd med den och vilken skillnad mot bb som jag har.
Användarens profilbild
Av Clärchen
miababia skrev:tack för alla svar

sitter här med en sovande plutt, han somnade efter bara nån min i sjalen :-) helnöjd med den och vilken skillnad mot bb som jag har.
Ja visst är det fantastiskt! Upplevde samma sak första gången jag prövade. Och snart blir det pröva av igen :love:

Grattis till sjalen!
Användarens profilbild
Av Sami
rent generellt så är vår anatomi inte förenbar med att man bär barnet med ryggen mot sin mage... det kan bildas ett mellanrum som gör att barnet inte får tilläcklig med stöd. Att alltid bära sitt barn vänt med magen mot sin egen kropp ger barnet de bästa förutsättningarna för rygg och höft samt kan när det vill vända sig in mot sin bärare och söka tryggheten. Detta är även möjligt då man bär på ryggen då barnet bara genom att lägga sitt huvud mot bärarens rygg kan känna både värmen, andetagen och hjärtljud... trygghet.
att ha barnet vänt mot sig erbjuder en mer anatomiskt riktig ställning för både barnet och bäraren... :D

/Sami
Användarens profilbild
Av Olamanola
Sami skrev:rent generellt så är vår anatomi inte förenbar med att man bär barnet med ryggen mot sin mage... det kan bildas ett mellanrum som gör att barnet inte får tilläcklig med stöd. Att alltid bära sitt barn vänt med magen mot sin egen kropp ger barnet de bästa förutsättningarna för rygg och höft samt kan när det vill vända sig in mot sin bärare och söka tryggheten. Detta är även möjligt då man bär på ryggen då barnet bara genom att lägga sitt huvud mot bärarens rygg kan känna både värmen, andetagen och hjärtljud... trygghet.
att ha barnet vänt mot sig erbjuder en mer anatomiskt riktig ställning för både barnet och bäraren... :D

/Sami
:iagree:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?