Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elwi
Hej alla kära sjalvänner
Nu till en heeeeeeelt annan sak,,,,,, jo,,,, barnvagnen :D
Undrar bara ifall det är nån av er som vet ifall det kostar extra att ta med sig en vagn hem från USA. Har funderingar att köpa en Bugaboo till Elias när jag åker till NY i september. Det verkar som dom är sååå mycket billigare där.
Men vill ju inte stå för massa merkostnader.
Kan ju tänkas att ja tar dig honom i sjal och sen köper en vagn där!!

Någon som handlat vagn från USA förut? Vad ligger frakten på i annat fall??

Kram på er alla ,,,, miss i nassen sitter jag här...... shit ja måste sova.....
Användarens profilbild
Av diddeldi
till och från usa brukar man få ha mycket mer bagage än vanligt (32+32 kg tror jag är standard). däremot kanske du inte ska räkna med att vagnen är hel när du kommer hem :roll:
Användarens profilbild
Av Ester
jag tror man får ta med sig vagnen som bagage uppackad - alltså inte i kartong.
MEN om du köper en vagn kan du ju skicka den hem till dig själv på posten som "gift" - tror det kostar runt 700:- att skicka en vagn i kartong
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Elin skrev:jag tror man får ta med sig vagnen som bagage uppackad - alltså inte i kartong.
MEN om du köper en vagn kan du ju skicka den hem till dig själv på posten som "gift" - tror det kostar runt 700:- att skicka en vagn i kartong
Men då kan man väl åka på tullavgift?
Användarens profilbild
Av nima
Ja, åker du på tullavgiften så blir det ju dyrt, men Bugaboo har ju också jättebra "resväskor" som du kan packa den i, då borde den väl hålla? (Förövrigt älskar jag min bugga :wink: )
Av Aelia
Fråga på AFF på Vagnsnack där, många har gjort det så du kanske kan få bättre tips där :wink:
Av Aelia
Ser att du har redan gjort det :wink:
Användarens profilbild
Av Monique29
Och varför skulle man inte våga lägga in en vagnfråga? :wink:
Av Pétronille
Har man en bebis/ett vagnbarn så har man rätt att ta med sig vagn på flyget utan extra kostnad (uppackad förstås), men som någon annan sa blir vagnarna ofta väldigt misshandlade under resan. Jag har gjort så här då jag flugit med en fin vagn: köpt skumgummi på metervara och ett par spännremmar och sedan har jag packat in vagnen väldigt noga före incheckning. Tänk oxå på att flyga med ett bra flygbolag -- SAS tex -- om du är rädd om vagnen, som tar ansvar för eventuell förkommen eller skadad vagn. Billighetsbolagen är bara att glömma om du vill transportera en vagn du är rädd om.
Användarens profilbild
Av Stark
Vi har flugit med vår vagn. Man får ha den med sig hela vägen fram till gaten och där lämnas den på en specialkärra och lastas separat. När man kommer fram får man hämta upp den vid ankomstgaten (så var det i alla fall för oss när vi köpt vagn i USA och mellanlandade tre ggr).

Har man ingen plats till barnet gäller detta plus att man oftast får ta med sig 10 kg i handbagage till barnet. Flyger du själv tror jag vagnen måste gå som "vanligt" bagage (fast specialbagage då).

Det har tidigare varit så att man får ta två väskor á 32 kg med sig till och från USA. När vi flög under förra året upptäckte vi att i vart fall KLM med partners ändrat dessa regler. Jag tror att det numera är 25 kg för vardera väskan... Bäst att du kollar upp det. I vart fall får man ta två väskor.
Användarens profilbild
Av Elwi
Tack för alla svar!! Helst av allt vill ja ju beställa en direkt nu å få den skickad hit men har inte hittat någon återförsäljare som gör det. Priset för en Bug Cameleon ligger nu på 5300 sek och då ingår ligg plus sittdel..... det är väl jättebilligt!!!

Jag får nog vänta och köpa en när jag är där. Har kollat med flyget och får ta med mig 2 x 23 kg ... och om inte Elias åker med mig måste vagnen inkludera i dom kilona.
Användarens profilbild
Av Stark
Tänk på tullen i Sverige! Kan inte reglerna, men man ska även tulla varor som man själv för in i landet om de överstiger ett visst värde... Har du med sonen är det ju inga problem, men kommer du hem med en stor låda som det står "BARNVAGN" på blir de kanske misstänksamma och vill att du ska tulla... Se till att den packas på ett sätt som gör att den "smälter in" med allt annat du ahr med dig.
Användarens profilbild
Av Gurli
Jag tog med mig en cykel i en stoooor kartong i från Thailand och när tullen i Svergie frågade vad det var, så sa jag att det var en cykel jag fått i present (det var det ju. En present från min man) Inga problem alls.
Användarens profilbild
Av ms_chili
Elwi skrev:Tack för alla svar!! Helst av allt vill ja ju beställa en direkt nu å få den skickad hit men har inte hittat någon återförsäljare som gör det. Priset för en Bug Cameleon ligger nu på 5300 sek och då ingår ligg plus sittdel..... det är väl jättebilligt!!!.
BILLIGT!!! :shock:
Var hitade du det?
Mannen ska importera bil från USA och jag funderar just nu på om dom skulle kunnna slänga in en vagn i bilen innan den skickas!?!? :roll:
Användarens profilbild
Av ms_chili
Gurli skrev:Jag tog med mig en cykel i en stoooor kartong i från Thailand och när tullen i Svergie frågade vad det var, så sa jag att det var en cykel jag fått i present (det var det ju. En present från min man) Inga problem alls.
Vad var det för cykel? Bild? :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?