Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

hej
försöker reda ut det här med olikheterna på didymos:arna :hmm:

Stämmer detta, vad säger ni erfarna sjalare som känt på många:

vävda randiga är lite tjockare än jaquarderna?

wellen är tunnare än alla de andra?

Några andra skillnader mellan olika Didysar?

är lite äldre sjalar annorlunda på nåt sätt, minns att min kära Katja som jag köpte 01 var mycket dyrare än de är idag, beror det på nåt?
Har de äldre finare kvalité?
Tyckte jag läste nåt inlägg här som tydde på det men kan inte hitta det igen...

Berätta mera som ni vet om de olika färgerna och kvaliten på Didy!!
Användarens profilbild
Av Cayenne
Jag tycker att det är lite olika, faktiskt.....

Min mjukaste Didy är en Indio, men hemma hos en annan familj, är det inte Indion som är mysigast, utan Wellen. Min wellen är inte lika gosig som deras.....

Min JAkob är tunnare än min Wellen, men för andra kan det vara tvärt om. Rent generellt kan man ändå säga att de randiga är tjockare än indio och jaquard.

Alldra gosigast är min gröna Nino som jag har köpt på Ebay :loving:
Användarens profilbild
Av Isanna
Den mjukaste Didyn jag känt på är en av Sachas många indiosar, den var ljuvlig! :love:

Men jag tycker nog att en välanvänd Didy blir otroligt mjuk vare sig den är randig eller jaquardvävd. Min Lisa som är välanvänd är underbar och mjuk, medan jag upplevde min Wellen granat som strävare, men möjligen lite tunnare.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Det är lite knepigt det här, men min Björn var definitivt både tjockare och strävare än de andra. Lisa däremot är inte alls tjock eller sträv trots att hon med är randig, möjligen lite tätare i väven liksom än wellen och ellipserna.
Jag tycker nog att ellipserna är de allra tunnaste och mjukaste av de jag har kännt på än så länge, men vissa indio är ju också väldigt mjuka :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
alla didysar blir mjukare med tiden (ju mer man använder dem) men de jaquardvävda är något tunnare än de randiga.
Användarens profilbild
Av thanisa
Tycker att mina är lite olika. Den mjukaste är min indio zim/kobalt, otroligt mjuk och följsam. Vet inte om det beror på att det är en ullindio, ger dock inte lika bra avlastning som enågra av de andra. Katjan som är randig är nog den tjockaste, däremot är hon otroligt mjuk och lättknuten. Vet inte om det beror på att hon är välanvänd efter 4 år hos mig.

Min wellen är den tunnaste av dem men också den strävaste. Känns inte så speciellt gosig men det kanske beror på att den är ny. Vår indio koralle är mjuk men Katjan är minst lika mjuk och katjan avlastar bättre så jag använder personligen inte korallen så speciellt mycket. Den är dock makens favorit men det beror på att det är den kortaste av våra sjalar så det kanske inte säger så mycket.

Men ja sjalarna är olika men jag vet inte vad som betyder mest om vilken sort det är eller om den är välanvänd.
Av Elna
vilken massa intressanta svar
jag har ju bara randiga själv och har inte känt på varken indio eller wellen
får väl ta mig till en stor sjalträff snart och klämma runt :) :D
tack för era svar iaf
Av anna m
Min ullindio är den absolut mjukaste sjal som finns. Granaten blev en besvikelse när jag fick hem den eftersom den var så "plastig" när den var ny. En tvätt och strykjärnet gjorde den riktigt mjuk och den är relativt tunn oxå. Sen har jag nog ingen mer didy... nä, inte än :roll: Och den kort oxå - granaten alltså. Efter tvätt, strykning och användande är den bara 4.8 m fast den är en sjua... :(
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?