Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sicken sjalträff!!!
Det kom ett helt gäng med nyfikna mammor och blivande mammor och tittade med mer eller mindre förundrade ögon på den rätt enorma samling av bärverktyg vi i Värmlandsdelen av Sjalbarn lyckades släpa med oss.

Minst en mamma föll i alla fall för Ergon vet jag. Och så dök det upp sjalmammor som jag inte har sett förut, alltid trevligt med lite nytt folk!!!

Det kom en kvinna som jobbar med barnhabilitering och hon blev lite nyfiken så jag hoppas att hon hör av sig eftersom jag lovade att jag kunde visa lite mer vid ett lugnare tillfälle (= busHanna på dagis så att jag kan ha ögonen riktade åt ett och samma håll istället..... :D ). Och då kan vi kanske få lite mer svar och kött på benen om barnets sittställning i bärsjal/sele är OK/jättebra för t.ex barn med höftledsluxationer och vad man tycker om bärsjalar inom barnhabilitering.
Av anna m
Ja vad mycket folk det blev. Synd att jag kom så sent :(
Användarens profilbild
Av Maerion
Hallå, bilder! :this:
Användarens profilbild
Av Anso
Maerion skrev:Hallå, bilder! :this:

Ehhhh, var det någon som hade kamera med sig??? :)
Min man kom för att rädda upp Hannakaoset men han glömde kameran.

Tja, då kan vi ju fantisera ihop att vår sjalhög täckte hela gräsmattan i ett metertjockt lager. :D :vågen: Nästan........ :wink:
Av eamane
Jag tog lite bilder!!! Kan lägga in dem sen, när dottern somnar igen... Just nu är hon lite för hjälpsam med allt :) Kan dock inte namna alla som är med men :)
Användarens profilbild
Av sagogrynet
eamane skrev:Jag tog lite bilder!!! Kan lägga in dem sen, när dottern somnar igen... Just nu är hon lite för hjälpsam med allt :) Kan dock inte namna alla som är med men :)
Ja! Bilder! :eld:
Användarens profilbild
Av Anso
eamane skrev:Jag tog lite bilder!!! Kan lägga in dem sen, när dottern somnar igen... Just nu är hon lite för hjälpsam med allt :) Kan dock inte namna alla som är med men :)
Vi får fylla i. Tack för att någon hade vett nog att ta med en kamera! :D
Anso skrev:Och då kan vi kanske få lite mer svar och kött på benen om barnets sittställning i bärsjal/sele är OK/jättebra för t.ex barn med höftledsluxationer och vad man tycker om bärsjalar inom barnhabilitering.
På vår habilitering gör dom i alla fall reklam för BäraBarn-sjalen i foajén, och foldrarna står precis i ögonhöjd i receptionsdisken! :P
Av eamane
Oki... Here we go:
#1 Sjalknytning utanpå sele av Anso, Nathalie knyter på någon och flera andra + en del av sjalhögen
Bild
#2 Tor och en bebis till med mamma i en annan del av sjalhögen
Bild
#3 Anna och Kristina provar lite med en av Annas tjejer på rymmen i bakgrunden :)
Bild
#4 Ja det är en liten Frida som sover mitt i sjalhögen oxå...
Bild
#5 Kristina och Tor
Bild
#6 Insvepning i en LAVA (tror jag det var?)
Bild
#7 Kristina och Tor provar ERGO
Bild
#8 Anso provar nästa sjal utanpå selen, ivrigt beundrad
Bild
#9 Nathalie hjälper någon med ryggknyt
Bild
Ni får ursäkta att jag inte kan alla namn och så men jag är lite ny på detta ju :)
Användarens profilbild
Av emelie
Åh, vilka härliga bilder!
Jag vill också gå på sjalträff, juh!
Användarens profilbild
Av Anso
Kolla bild 5 och de med cykel i bakgrunden! :lol: :lol:

Härliga bilder!!! Gillar sovande lilla tösen i sjalhögen. Var är hon??? *fniss* :heart: :heart:

Och så har jag insett hur man ska hinna med att slita på sina bärverktyg, man kör lager på lager principen. Först en snygg ringsjal, sedan en sele utanpå det och för att riktigt få till lite stadga och stabilitet i knytningen så virar man runt sig en 5-meters vävd sjal också. Hmmm, fick inte med någon bärpåse i den här varianten men jag ska jobba på det till nästa träff. :D
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Vär är bebisen på bild 4? Jag spanar och spanar men... har hon en liten röd mössa? Annars så inbillar jag mig något? :oops:
Användarens profilbild
Av Anso
3-barns mor skrev:Vär är bebisen på bild 4? Jag spanar och spanar men... har hon en liten röd mössa? Annars så inbillar jag mig något? :oops:
Det stämmer bra det! :D Väl gömd i högen.
Användarens profilbild
Av Ester
ja 5:ans åskådare var roliga :lol:

men berätta nu - vad är hemligheten med denna sjal utanpå en sele?
Av eamane
Anso skrev:
3-barns mor skrev:Vär är bebisen på bild 4? Jag spanar och spanar men... har hon en liten röd mössa? Annars så inbillar jag mig något? :oops:
Det stämmer bra det! :D Väl gömd i högen.
Hihi, hon är van att sova med sina sjalar och gömma sej i dem. Enda sättet att få henne sova dagtid i spjälsängen är om man stoppar om henne med en sjal och hon får den som gosetrasa.
Röd mössa och blå jacka har hon...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?