Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SoFaD
är lite nyfiken på vilka knytningar ni använder mest?
här är det mest Xomslut2 och ringsjal änsålänge.
william är 13 månader och 10½kg.
Av liw
Jonas är 16 mån och väger 12,5 kg. Han åker x-omslut 2 eller Ergo. Än så länge fungerar det bra att ha honom i sjalen på magen men ganska snart får jag nog lov att lära mig knyta på ryggen också.
Användarens profilbild
Av Alven
jag har oftast David på ryggen, menst gillar vi omslutet. Fast tibetanen är bättre nu när magen börjar komma, men inte är så stor att man kan knyta under... :D
Användarens profilbild
Av Helen
Julia är 18 månader drygt och bärs oftast runt i en tibetan... ryggsäck med "bröstavslutning" och ringsjal av mig.
Maken har precis provat Ergon och gillade den.

Maken fick föresten för sig att han skulle knyta upp lillan på ryggen själv en dag när jag inte var hemma. Han tänkte "att va katten jag har sett Helen göra det så många gånger så visst ska jag klara det"... han använde inte riktigt rätt teknink så när han tittade i spegeln så hade han knutit bakom nacken på henne :lol: Han försökte kasta sjalen framifrån och bak i stället för bakifrån och fram... undrar om jag skulle klara det?
Efter 2 försök med sinnya kastteknink gav han upp.. stackarn så vi får köra lite knytträning här tror jag...

Ursäkta att jag lånade tråden..
Användarens profilbild
Av naimiez
Omslutet kryss fram och bak samt tibetansk bak.
Användarens profilbild
Av Tiz
Omslutet kryss fram, ibland bak. Ringsjal.

Föredrar att bära på magen. Jag tycker att jag orkar längre och så får jag inte ont i ryggen. Undrar om det beror på sjalbärarmusklerna? När jag bär länge i patapumen eller med sjalen på ryggen får jag ont mellan skulderbladen. Ville är ett år och väger 10-11 kg.
Av Marielle med Runa
Bär inte min 14 månaders i långsjal alls just nu. Föredrar att bära henne på höften i en ringsjal eller på ryggen i Ergon. Meeen det lär nog inte dröja länge förrens jag kommer sukta efter en långsjal igen :oops: ... och då kommer jag nog uteslutande bära i x-omslut på ryggen.
Användarens profilbild
Av nimbus
Det är sällan jag bär på magen faktiskt. Då är det ju omslutet X.

På ryggen blir det omslutet, ryggsäck eller tibetan. Sen använder vi ergon ibland, när maken åxå ska bära.

Sen har jag en bärpåse (hemmagjord) som ligger i bilen.

kram
//Linda
Användarens profilbild
Av Anso
Hanna är ett år och bärs i långsjal i xomslut fram och bak (bak med knut fram på mitt bröst), bas X om hon ska sövas eller i och ur ofta. Annars är det ringsjal på höften.
Användarens profilbild
Av thanisa
Det blir mest xomslut, vet ej i vilken av varianterna. Det är den vi använder vare sig det är på ryggen eller magen. Jag tycker den känns bra då den ger rejält med stöd och avlastning. Barnet sitter bra och enligt dottern bekvämt. Tova är 3,5 år och väger ca 13,5 kg. Här ser du Tova på ryggen i den knytning vi använder oss av.

Bild

Det är knytningen som kallas wrap cross carry på http://www.peppermint.com/girasolcarry.htm

Vill ha en sånära knytning och ett sätt som känns så säkert som möjlig därav att jag fastnat för denna knytning.
Användarens profilbild
Av Tiz
thanisa skrev:Det blir mest xomslut, vet ej i vilken av varianterna. Det är den vi använder vare sig det är på ryggen eller magen. Jag tycker den känns bra då den ger rejält med stöd och avlastning. Barnet sitter bra och enligt dottern bekvämt. Tova är 3,5 år och väger ca 13,5 kg. Här ser du Tova på ryggen i den knytning vi använder oss av.

Bild

Det är knytningen som kallas wrap cross carry på http://www.peppermint.com/girasolcarry.htm

Vill ha en sånära knytning och ett sätt som känns så säkert som möjlig därav att jag fastnat för denna knytning.
Det är omslutet kryss ;)
Av Annsofi
Jonathan är 11.5 kilo och 14 månader. Vi bär fortfarande mest i Huggababy och ibland även på ryggen i Patapum. Skulle vi bära i långsjal skulle det nog bli omslut på mage/rygg.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Anso skrev:Hanna är ett år och bärs i långsjal i xomslut fram och bak (bak med knut fram på mitt bröst), bas X om hon ska sövas eller i och ur ofta. Annars är det ringsjal på höften.
Tja, eftersom det är Anso som visat ryggknytning för mig så antar jag att det är x-omslut med knut fram som jag kör med. O så tror jag att Trollmamma visade basX o det kör vi för sövning ibland här.

Min lille är 13½ månad o 8½ kg lätt ;)
Användarens profilbild
Av trollmamma
Min stora lillkille åker mest på ryggen han o sina värdiga 13kg gör att jag ogärna bär på magen mer än då jag vet att jag kommer ha möjlighet att sitta ...

På ryggen bär jag tills nu mest i ryggsäck med Tibetansk avslut så det avlastar bäst tycker jag, han börjar mer o mer att hoppa sig loss så då är det annat som gäller det är klart snabb knytning med loop o den kommer han inte ur :)
Jag börjar träna omslutenX på ryggen med eller utan knut ovan brösten o det blir klart bättre o bättre för var gång ... nu när Tor är hos dagmamma så åker Axel mer sjal o det är klar skönt att variera !!

Torso knytning på magen för insomning o torso på ryggen när man ska fixa med armarna .. inte dem mest smickrande knytningarna .. men..vad gör det Axel trivs :)
Användarens profilbild
Av Sjalotta
Vi bär Alvin i omslutet X på magen. Han gillar inte att bäras på ryggen så det har vi knappt testat någon testgång med ABC-selen bara och ett par misslyckade försök till ryggsäck... Ringsjal funkar också tycker jag, på höften då, men omslutet på magen är klart skönast för båda! ABC-selen känns också himlans bra och smidig, men den behöver sys om lite bara...

Alvin är 15 mån, 10,2 kg.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?