Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Och i så fall när?

På dagen?
På kvällen?

Om ni söver barnet i sjalen på dagen, knyter ni ner barnet när det somnat eller får det gosa hos er tills det vaknar?
Användarens profilbild
Av Edith
Jag brukar få Helmer att somna i sjalen på dagen, framför allt om vi inte är hemma utan bortbjudna eller på föräldragrupp eller så. Sen knyter jag trots mysigheten ner honom när vi kommit hem, för att det bokstavligt talat rinner om oss då... :D
Användarens profilbild
Av bellisbella
jag söver i sjalen på dagen :tutte: olika, ibland får han sova klart i sjalen, ibland knyter jag upp o lägger ner han i vagnen. Använder omslutet kryss... heter det väll :shock:
Av Skogstokig
3-barns mor skrev: Söver ni barnet i sjal?
jag skulle säga att hon söver sig själv rätt fint i sjalen :D dock med förbehållet att det helst ska vara utomhus på promenad

när hon var pytte sov hon i sjalen mest hela tiden både inne och ute och när som helst på dygnet, nu mest ute och på dagen.
3-barns mor skrev: Om ni söver barnet i sjalen på dagen, knyter ni ner barnet när det somnat eller får det gosa hos er tills det vaknar?
vi har inte försökt knyta ner henne så många gånger på sistone och lyckats ännu färre så hon får gosa vidare (ibland lägger sig dock bäraren ner och vilar lite...)
Användarens profilbild
Av zandrama
På dagen brukar Svante få sova middag i sjalen, ibland knyter jag ner honom, men oftast sitter han kvar tills han vaknar. På kvällarna masserar vi och sen ammar jag honom till sömns och sen lägger jag honom i vaggan och så fortsätter han sova där..

Vidar kommer jag inte ihåg om jag aktivt har burit till sömns mer än enstaka gånger. :roll:
Användarens profilbild
Av Siania
Lilla tycker att allt som har med sömn att göra är kraftigt överskattat. :roll: Hon låter sig (med ett fåtal undantag) därmed inte bli sövd vare sig i sjal, sele eller vagn. Det enda som funkar är att ligga stilla i mammas eller pappas famn i ett tyst rum med så lite stimuli som möjligt.
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
A (16mån) får somna i sjalen när hon ska sova på dagen, jag lägger henne i sängen när hon somnat.
På kvällen får hon oftast somna i sängen med antingen mig eller pappan brevid sig, men ibland (som nu ikväll) får hon somna i sjalen.
Naturligtvis lägger jag henne i sängen sen, blir lite jobbigt om jag ska ha henne i sjalen hela natten :lol:
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Emindith skrev:Jag brukar få Helmer att somna i sjalen på dagen, framför allt om vi inte är hemma utan bortbjudna eller på föräldragrupp eller så. Sen knyter jag trots mysigheten ner honom när vi kommit hem, för att det bokstavligt talat rinner om oss då... :D
OK, det är alltså på gångavstånd då... :D
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Skogstokig skrev: (ibland lägger sig dock bäraren ner och vilar lite...)
Men oj, funkar det bra? :shock:
Då ligger du lutande då? Annars kommer väl barnets huvud i nerförsbacke, eller...? :roll:
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Åsa hemmamamma till 3 skrev: ibland (som nu ikväll) får hon somna i sjalen.
Naturligtvis lägger jag henne i sängen sen, blir lite jobbigt om jag ska ha henne i sjalen hela natten :lol:
*fniss* kan inte du gå och sova med henne i sjalen? :wink:
Användarens profilbild
Av Groover
Jag söver Olle i sjalen på dagen om han inte somnar vid tutten. Är vi inne brukar jag oftast knyta ryggsäck, och lägger ner honom i vår säng när han har somnat.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Vår lillebror har inte så förfärligt fasta rutiner ännu :oops: så det blir att han somnar i sjal/sele lite när det behövs! :D (ex. när jag är själv med båda barnen på kvällen är sjalen given numer, men det går i vågor...)

Är vi inne så lägger jag ned honom i sängen, men är vi ute på gående/stående fot får han av förklarliga skäl sitta kvar! 8)
(förrutom då häromdagen då han somnade i ringsjalen då vi var på stan - då fick han fortsätta sova i vagnen istället)
Av Skogstokig
3-barns mor skrev:
Skogstokig skrev: (ibland lägger sig dock bäraren ner och vilar lite...)
Men oj, funkar det bra? :shock:
Då ligger du lutande då? Annars kommer väl barnets huvud i nerförsbacke, eller...? :roll:
jo det funkar bra att läsa bok nedhasad i soffan eller njuta av solen i en grässlänt. lite halvliggande/halvsittande blir det väl i ärlighetens namn. inte plattpladask.
Av anna m
Vi söver ibland på dagen i sjal och Sonja alltid till kvällen. Om jag är ute får det barn som sover i sjalen sova färdigt men är jag hemma så läggar jag dem i sängen. Ofta söver jag en efter en och då är man ganska mör i kroppen nu när de väger ganska mycket.
Användarens profilbild
Av diddeldi
vi sövde honom i sjal/ergo förut, kanske fram till 1,5 års ålder ungefär. nu funkar det äntligen att ligga bredvid i sängen :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?