Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ankiz
Hej!

Tänkte skaffa min första sjal till lillebror som beräknas komma om en månad! Är helt säker på att jag vill ha en trikåsjal till att börja med, men sen vet jag inte mer! :)
Vilken sjal skulle ni ha valt som nybörjare till ett sommarbarn?

Tacksam för svar!

/Annika
Av Ankiz
Ja, alltså jag hade tänkt att det skulle gå att bära rätt mycket i sommar, man är ju iväg lite mer då. Så det är nog en sommarsjal jag vill åt. :)
Men självklart vill jag kunna bära så länge som möjligt i den sjalen!
Av Ankiz
Mamasamueli skrev:Har du varit inne och läst bland recensionerna? Du kanske får nån idé om du går in och kollar vad folk tycker om de olika sorterna! :D
Jag har varit inne och kikat en del, men alla verkar nöjda med alla! :lol:
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag började med en Hoppediz Lille när vi fick lilla Desirée i juli i fjol. Den var väldigt varm... tyvärr är ca 5 meter tyg alltid varmt :(
Om du vill prova en vävd finns det tunnare vävda sjalar, som: Rebozo, Gypsy Mama Bali Baby Breeze, Gauze... och säkert fler som jag glömmer just nu! Det som skiljer en "tjockare" från en "tunnare" vävd sjal är att de lite kraftigare är mer avlastande. Men, med en nyföding går ju det mesta eftersom de inte väger så mycket :)

Kanske du kan leta upp en bärsjalsträff i din närhet och be dem som kommer att ta med sina sommarsjalar så du får känna på dem :)
Av Ankiz
Gullan skrev:Jag började med en Hoppediz Lille när vi fick lilla Desirée i juli i fjol. Den var väldigt varm... tyvärr är ca 5 meter tyg alltid varmt :(
Om du vill prova en vävd finns det tunnare vävda sjalar, som: Rebozo, Gypsy Mama Bali Baby Breeze, Gauze... och säkert fler som jag glömmer just nu! Det som skiljer en "tjockare" från en "tunnare" vävd sjal är att de lite kraftigare är mer avlastande. Men, med en nyföding går ju det mesta eftersom de inte väger så mycket :)

Kanske du kan leta upp en bärsjalsträff i din närhet och be dem som kommer att ta med sina sommarsjalar så du får känna på dem :)
Men är det inte svårare att knyta en vävd sjal? Fast går man på en sjalträff kan man ju få hjälp med det... Ska kolla upp det! :)
Av anna m
Ankiz skrev:
Gullan skrev:Jag började med en Hoppediz Lille när vi fick lilla Desirée i juli i fjol. Den var väldigt varm... tyvärr är ca 5 meter tyg alltid varmt :(

Men är det inte svårare att knyta en vävd sjal? Fast går man på en sjalträff kan man ju få hjälp med det... Ska kolla upp det! :)
Jag tycker det är lättare att knyta vävd än trikå. Och särskild när den är tunn.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Hej och välkommen! :hello: :D

Om Elsa skulle få ett syskon så skulle jag köpa en Mam Eco trikåsjal. Jag har redan en Babybundler som jag är jättenöjd med (som vi hade/har till Elsa), och dessa två trikåsjalarna skulle jag varva den första tiden. Tycker inte att man behöver vävd de första två månaderna...
Trikåsjal är klart mysigast till nyfödingar! :loving:

När du använt trikåsjal ett tag så är det sedan inga problem att knyta en vävd sjal, då är du "tränad"! :lol: Det är inte svårt att knyta vävda sjalar heller, men trikåsjalen är lite mer förlåtande så många tycker att den är bra att börja med.

Dessutom har du haft lite längre tid på dig att kolla runt på olika vävda och kanske gått på några sjalträffar och testat och kännt på några stycken! :D
Av Ankiz
sagogrynet skrev:Hej och välkommen! :hello: :D

Om Elsa skulle få ett syskon så skulle jag köpa en Mam Eco trikåsjal. Jag har redan en Babybundler som jag är jättenöjd med (som vi hade/har till Elsa), och dessa två trikåsjalarna skulle jag varva den första tiden. Tycker inte att man behöver vävd de första två månaderna...

När du använt trikåsjal ett tag så är det sedan inga problem att knyta en vävd sjal, då är du "tränad"! :lol: Det är inte svårt att knyta vävda sjalar heller, men trikåsjalen är lite mer förlåtande så många tycker att den är bra att börja med.

Dessutom har du haft lite längre tid på dig att kolla runt på olika vävda och kanske gått på några sjalträffar och testat och kännt på några stycken! :D
Tack så mycket! :D

Babybundler, är den relativt sval? Eller funkar den kanske bättre i höst och Mam Eco nu under sommaren?

TYcker nog att det ser mysigare ut med en trikå till en nyfödd. :)
Av Ankiz
anna m skrev:
Ankiz skrev:

Jag tycker det är lättare att knyta vävd än trikå. Och särskild när den är tunn.
Aha, men då har ju du tjuvtränat en massa! :wink: Jag har knutit en sjal en gång, och det var en hemmasydd (av ett lakan), som jag tvingade ner sonen i. Det gick inte så bra... :Hahaa:
Av Ankiz
:lol: Typiskt! ;) Men vad jag förstår så är sino lite svalare än de andra? :mitvit: kanske. Trikåsjal är väl lite smart eftersom man kanha den färdigknuten och ta i och ur bebisen några gånger innan knytningen blir sladdrig, vilket kan vara bra med en nyföding. Jag har nog aldrig gjort så med en vävd sjal, men det kanske går det med....[/quote]

Sinon har jag kikat på, och det verkar som sagt vara den svalaste sjalen...
Tycker också att det skulle vara smidigt att slippa ta av sig och knyta om sjalen alldeles för mycket. :)
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Ankiz skrev:
sagogrynet skrev:Hej och välkommen! :hello: :D

Tack så mycket! :D

Babybundler, är den relativt sval? Eller funkar den kanske bättre i höst och Mam Eco nu under sommaren?

TYcker nog att det ser mysigare ut med en trikå till en nyfödd. :)
Jag har inga större problem med värme men för mig har babybundler aldrig varit varm...
Om jag jämför med Mobyn så är Babybundlern väldigt sval, jag har aldrig haft någon Sino så den kan jag inte jämföra med tyvärr... Mam Eco har jag inte heller provat, men den har jag blivit kär i och vill gärna testa. :D
Av Ankiz
Det blev en Sino! :D Sambon satt med när jag letade igår och nu får jag den i mors dag-present! Färgen blev skogssäv. Hoppas nu att vi kommer trivas med den! :)
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Ankiz skrev:Det blev en Sino! :D Sambon satt med när jag letade igår och nu får jag den i mors dag-present! Färgen blev skogssäv. Hoppas nu att vi kommer trivas med den! :)
Grattis! :D
Du blir alldeles säkert jättenöjd! :tumup:

Glöm inte att visa actionbild när bebisen kommer! :D
Av Ankiz
sagogrynet skrev:
Ankiz skrev:Det blev en Sino! :D Sambon satt med när jag letade igår och nu får jag den i mors dag-present! Färgen blev skogssäv. Hoppas nu att vi kommer trivas med den! :)
Grattis! :D
Du blir alldeles säkert jättenöjd! :tumup:

Glöm inte att visa actionbild när bebisen kommer! :D
Det ska jag helt klart göra! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?