Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sockertopp
Såhär
Panakeia skrev:Filten är virkad: Lägg upp luftmaskor i lagom längd, tänk på att vågmönster gör att du måste lägga till extra längd. *Virka fyra stolpar, sedan tre stolpar i samma luftmaska, fyra stolpar, virka ihop tre stolpar (gör en stolpe, men dra inte igenom sista tråden, gör en till och en till likadant, dra sedan sista tråden genom allihop)* Upprepa mellan * tills filten är lagom lång.
skrev Panakeia i den här tråden: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... light=filt

Men det har funnits en till tråd.
Användarens profilbild
Av Annika80
Hm jag fattar ändå inte :trög: men sparade beskrivningen och tar med till lilla mamma nästa gång så får hon visa, kanske går det upp ett ljus då? :roll:
Användarens profilbild
Av Scilla
Måste märka denna tråden också :D
Av Jessy
Låter lätt. Kanske kan man klara detta.
Användarens profilbild
Av Bina
Detta knåpade jag ihop till -tisse när vi hde virkskola via msn och det blev fina filtar av det: :D

- lägg upp första varvet LÖST, gärna med större virknål än du tänkt använda sen
- filten skall börja och sluta med en topp för att den inte skall växa tänk alltså som ett V
- allt bygger på vanliga stolpar
- fyra, ta ihop tre, fyra, öka tre
---------------------------------------

- virka fyra stolpar

- ta ihop tre (dal)
... omtag, genom maskan, omtag, dra igenom maskan, omtag genom två maskor
... omtag, genom maskan, omtag, dra igenom maskan, omtag genom två maskor
... omtag, genom maskan, omtag, dra igenom maskan, omtag dra igenom alla maskor du har på virknålen

- virka fyra stolpar

- öka tre (topp)
... tre stolpar i samma maska

- virka fyra stolpar

osv osv osv

Övertydligt va :wink:
Användarens profilbild
Av ericah
bokmärker
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Åh jag vill också ha tålamod nog att virka en sån där fin filt :roll: Men jag är värdelös på handarbete så jag skulle nog behöva någon som visade mig :wink:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tack vare Binas tydliga instruktioner och en titt på nätet vad en stolpe är egentligen har tillockmed en virknovis som jag faktiskt lyckats få kläm på hur man får till vågorna i filten! :app:

... nu till nästa fråga - HUR gör ni när ni byter färg? Fäster ni den avslutade färgen efter varje gång, eller låter man den löpa med på något sätt?! :roll: :hmm:
Användarens profilbild
Av Gullan
Du kan låta den "lösa" tråden ligga över maskorna där du tänker virka stolpar, virka sedan stolparna som vanligt, låt tråden "gömmas" inuti.
*äsch* jag är inte riktigt vaken än.... hoppas att du förstod?
Användarens profilbild
Av Bina
CrazyMagpie skrev:Tack vare Binas tydliga instruktioner och en titt på nätet vad en stolpe är egentligen har tillockmed en virknovis som jag faktiskt lyckats få kläm på hur man får till vågorna i filten! :app:

... nu till nästa fråga - HUR gör ni när ni byter färg? Fäster ni den avslutade färgen efter varje gång, eller låter man den löpa med på något sätt?! :roll: :hmm:
:vågen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?