Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bär mest i en trikåsjal nu, en Sino. Har en 2 månaders liten prins. Har även inhandlat en vävd Hoppis men kastar lystna blickar på gauze sjal Calin bleu, Bali Baby Breeze och easycare. Skiljer det något i tygens tjocklek, mjukhet eller stadga?
Av surftrollet
Korta svaret: Japp, det gör det. :)

Jag har bara en easycare av de du räknade upp, men gåsen och bali breeze ska väl vara tunnare? De sjalar jag har skiljer sig lite åt även om de alla är ganska varma sjalar.
Användarens profilbild
Av annemi
Japp det skiljer :wink:

Easy och Gås har jag haft av det du räknade upp. Gåsen är tunnare men jag tycker Easyn är skönare.

Försök hitta nån/några att träffa så du kan prova lite. :D
Krickelin skrev:Bär mest i en trikåsjal nu, en Sino. Har en 2 månaders liten prins. Har även inhandlat en vävd Hoppis men kastar lystna blickar på gauze sjal Calin bleu, Bali Baby Breeze och easycare. Skiljer det något i tygens tjocklek, mjukhet eller stadga?
Det skiljer en hel massa mellan de sjalar du funderade över.

Både calin belu gauze (gås) och Bali Breeze är tunnare icke-diagonalvävda sjalar. De är suveräna speciellt till sommaren eftersom de just är så tunna. Själv gillar jag inte att bära särskilt länge i en sån tunn sjal när man har ett barn som väger över 10 kg, men det finns de som gillar det. Det har att göra med att de inte är diagonalvävda och de är därför stummare i tyget. Men till din lilla plutt så kommer nog en sån sjal vara toppen i sommar!

Easycare är en tunn, men diagonalvävd sjal, precis som den hoppediz du har. Men om man jämför hoppediz och Easycare så är Easyn betydligt tunnare och den har lite mer giv i tyget tycker jag. Hoppisen kan vara lite bökigare att knyta tycker jag, men när man får till en bra knytning så sitter de toppenbra, mycket stadga. Easyn är oftast underbart mjuk och därför är den min favorit jämte Didymos.

Så om du ska ha en tunnare sommarsjal så väljer du en gås eller en breeze, annars kikar du vidare på easyvare och väljer en snygg rackare!

Köp en tunn nu och en vävd i höst!
Användarens profilbild
Av Krickelin
Tack då vet jag lite mer. Återstår att försöka klämma och känna och sedan välja färg...
Användarens profilbild
Av Scharlott
Rekommenderar sjalträffarna :wink: Då kan du kolla lite närmare på en del olika bärsjalar och sedan välja den/de som DU tycker bäst om 8)

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?