Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MrsR
Hallåj!
Jag har nyligen blivit sjalfrälst och skaffade en Hoppediz för några veckor sedan. Vi ska snart åka till Florida på långsemester & jag vill såklart bära i sjal där också. Frågan är, blir det alldeles för varmt?
Hur har ni andra gjort i sommarvärmen? Jag skulle tippa att Florida i november är ungefär som svensk sommar.
Vi har en patapum också, den kanske är svalare att använda?

Tack!
Användarens profilbild
Av Alven
ja, jag tror nog att patapumen är svalare. Men å andra sidan, vi reste runt i Egypten i januari i år men en stork och en ergo som båda blev lika mycket använda... Det är ju mysigare med sjal! :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
ja, hoppisarna blir varma på sommaren, det blir de flesta sjalar, men du kan ju alltid sy en av ett tunnare tyg och ha med?
Jag har en bra sommarsjal (hemmasydd) att sälja för billig penning om du är inttresserad?
Patapumen blir ju mycket svalare, men det blir ju itne samma som sjal, eller hur?
Användarens profilbild
Av Eld77
Lite varmt kan det nog bli, men visst borde du kunna använda sjalen även i varmare väder! Jag vet inte hur hett det är där, 20-25 grader var inga större problem för oss under sommaren, vid över 25 kunde det bli lite svettigt. Då gäller det att minimera andelen täckande tyg, t ex genom att knyta höftkryss eller strunta i att dra upp krysset (alternativt inte dra upp det så långt) över bebisens rygg i x-omslut.

Patapumen är nog (liksom min Ergo) lite svalare eftersom det är mindre tyg som täcker.

Jag är allt lite avis på er Floridaresa... Tänk att få slippa svensk november. :-)
Av Annsofi
när det är riktigt varmt föredrar jag ringsjal då jag tycker att jag och Jonathan svettas mer när han sitter på magen eller ryggen än på höften. Vi använde huggababy 3 veckor i högsommarvärme i Israel i augusti månad och patapum låg i resväskan. Använder man sele så kan man sätta den lite på höften istället för mitt på magen, det blir också lite svalare, luften cirkulerar lite mer då. Vill man ha långsjal så tycker jag att både ella roo och rebozon är sköna i värme.
Användarens profilbild
Av MrsR
Tack för tipsen!
Jag tror jag försöker knåpa ihop en ringsjal på egen hand och ta med mig, jag är ändå lite sugen på en ringis också.

Eld, du har ju en hemsydd, jag kanske kan få lite tips av dig! Vi lär väl höras i veckan ändå.
Tack!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?