Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av emmaria
Jag är ny här på sjalbarn men skulle behöva lite tips och råd. Väntar en liten flicka om 2 månader och vill testa bärsjal ganska snabbt. Har fått tips om att Didymos passar då. Men vilken storlek ska man ha tycker ni? Jag är cirka 180 cm lång men ganska slank, ska man då ha en längre sjal tycker ni, eller vilken längd tror ni skulle passa?
Om någon vill sälja en överbliven sjal hade det ju också varit fint..

Hejdå från mig!
Användarens profilbild
Av Helen
Man kan ha vävd sjal från början, men själv hade jag valt en trikåsjal den första tiden. Den är lättare att få till och det är ingen risk att det trycker på barnet.
Baby Bundler och Hug a Bub har jag i mitt sortiment och båda är ba sjalar.

Vill du ha vävd sjal så klarar sig de flesta med en 4.6m

Lycka till
/Helen
Användarens profilbild
Av Mia
Det finns några beg moby till salu på "säljes"! En mjuk och go sjal till nyfödd och prisvärd! Toppensjal att börja med! Gillar du den så kommer du snart att vilja ha fler! :wink: och då är det bättre att spara pengarna t tex en didy när barnet blir några månader. Det är mysigast att bära liten bebis i trikåsjal och lättare att lära sig knyta en sån, satsa på det!! (de flesta finns bara i en srorlek ca 5m och jag har inte hört ngn de inte passar på..)
Lycka till och välkommen!! :D
Användarens profilbild
Av Hella
Jag hade satsat på vävd direkt. När min dotter föddes hade jag en didymos och en trikåsjal, och använde trikåsjalen första veckan, men när jag plockade fram den vävda och började använda blev trikåsjalen liggande. Jag vet inte om det beror på att jag redan var inkörd på vävd sjal från när hennes storebror var mindre, men hur som helst så tycker jag att vävd sjal är avsevärt bättre även till små splitternya bebisar.
Jag hade en didymos i färgen Lars (den är inte färgad, utan grönrandig vävd av färgväxande bomull) många andra didymos är betydligt hårdare än den jag har, och att jag "råkade" beställa Lars var bara en lyckoträff, för då hade jag inte hört talas om att det skulle vara skillnad i tygkvalitet mellan olika färger.

Lycka till i djungeln av sjalar och märken.
Av Nathalie
Hella!

Min syster har en Moby till sitt lilla pyre på två veckor. Hon är stormförtjust i Mobyn trots att hon från början sa att hon inte ville ha någon krånglig sjal som skulle knytas. Det skulle vara så smidigt som möjligt....vilket det blev.

Jag har en easy som jag älskar till vår lilla krabat på 9 månader.

Nu är jag nyfiken...vad tycker du är skillnaden mellan den vävda och trikåsjalen till helt nyfödda?
Användarens profilbild
Av Eva N
Har burit min 6 månaders i en elastisk sjal (Pikku-ruu) ända tills för två veckor sedan, då började det bli för tungt, i alla fall för längre promenader. Gillar vår Pikku-ruu jättemycket och jag är glad att jag fick öva mig på att knyta med den, det är inte lika lätt att knyta en vävd sjal, men inte jättesvårt heller :wink:. Lycka till, och jag håller med om att det inte är helt lätt att välja bland det digra utbudet av sjalar.
Användarens profilbild
Av April
Jag rekommenderar också trikåsjal till en liten bebis. Är det första sjalen är de lite lättare att knyta...

Lycka till med ditt underbara äventyr!

Kram
Användarens profilbild
Av Hella
Nathalie skrev:Hella!

Nu är jag nyfiken...vad tycker du är skillnaden mellan den vävda och trikåsjalen till helt nyfödda?
Jag tycker att den största skillnaden var att det var svårare att få den elastiska sjalen perfekt. Jag är lite "sån" att jag inte kan sluta dra i sjalen förrän den sitter exakt som jag vill ha den, och i en elastisk sjal tyckte jag det var svårt att få det sådär bra på en gång, och att försöka draaaa en knytning på plats tyckte jag var svårare med trikåsjal. Det bara stretchade liksom...

Fast visst var den mjuk och mysig, och en liten ny bebis väger ju inte så mycket så det kvittar ju att det inte avlastar lika bra osv, men jag var nog helt enkelt så inkörd med vävd sjal att jag tyckte det var bäst.
Användarens profilbild
Av Nova
En trikåsjal tycker jag är en suverän nybörjarsjal.
Det är inte så kvistigt om man inte knyter helt perfekt. Det blir bra ändå.
Mysigt med en riktig mjukissjal när bebisen är liten. Jag tycker absolut en trikåsjal.

Tycker du sedan om att använda sjal, kan du införskaffa en vävd sjal när bebisen har blivit några månader.
En beg. trikåsjal kan du hitta för ett par, tre hundra. Så det är ju inga jättestora utgifter.
Jag började själv med trikåsjal och jag är glad att jag började i den änden.
Otekniskheten själv, hade aldrig fixat en vävd med en gång. Den hade jag nog sålt samma vecka som jag hade köpt den är jag rädd.
Nu däremot älskar jag min vävda sjal.

Nej, trikåsjal ger en bra introduktion i sjalanvändandet,
är prisvänligt och framför allt mysigt! :wink:
Av emmaria
Tack för eran hjälp! Nu har jag faktiskt köpt en Moby Wrap så får vi se om det passar mig och bebben!

Ha det bra så länge!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?