Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Anto
så jag har en fråga om hur man ska veta vilken längd på sjalen man ska köpa. Jag funderar på att köpa en easycare men vet inte vilken längd jag ska ha. Jag vill kunna bära min dotter både på magen och ryggen. Finns det några riktlinjer man kan gå efter tex sin vikt och längd?

tacksam för svar
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Är du hyfsat liten och nätt borde du klara dig med 4,7 - är du lite större är det nog bäst att ta 5,2.

Lycka till! :wink:
Användarens profilbild
Av aneeha
jag är stor (strl 48) och kan nättojämnt knyta allt med 5,2 easycare (när jag inte är gravid...)
Användarens profilbild
Av korell
Jag är 182cm och väger runt 65 i vanliga fall. Då räcker easy 4,7 preciiiiis till omslutet på magen med knuten fram. Nu när Z är 1,5 år går det inte längre.

På didymos.de finns en tabell med vad man vill kunna knyta och vilken strl man själv är har jag för mig. Bra att komma ihåg dock att didymos har snedskurna ändar till skillnad från easycare.

Lycka till
Användarens profilbild
Av thanisa
Vikt och längd på barnet har inte så stor betydelse. Det mesta beror på vad du vill göra för knytning och hur stor du är. Till en enkel ryggsäck behövs inte så lång sjal, till omdlutna knytningar behövs en längre sjal speciellt om man som en del vill kunna ha sjalen ett extra varv runt sig. Vi Klarar oss egentligen med 4,2 meter sjal till alla knytningarna. Jag är kort och lite lagomt tjock och magen lite längre än mig och smal. Dock krävs det 4,7 meter för att jag sedan ska kunna göra omslutet på magen och sen även knyta knuten fram på magen.

Jag tycker du ska våga köpa en vävd sjal, annars försök träffa någon som kan vsa dig och att du får känna på lite olika sjalar och dess längd. Det är också lättare att lära sig knyta om man ser någon göra det. Det kan vara så att man får små extra saker som gör att man tillslut hittar de sätt som man själv trivs bäst med.

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?