Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kotten
Jag har köpt ett superfint tyg som ska bli kuddar. Men hur gör jag enklast för att inte sabba tyget (som dessutom var i mina mått mätt dyyyyrt)? Ska man ha dragkedja, eller går det att få det att se hyfsat ut utan?
Användarens profilbild
Av elli
Dragkedja är ju smidigt men inte alltid så smidigt att sy, de kan ju fungera att göra ett litet "lock" som man knäpper.
Man kan ju även göra örngottsvarianten med några trycknappar så de inte glipar.

Har inga fler på lager just nu.

lycka till
Användarens profilbild
Av Kusmi
Örngottsvarianten, eller knytvariant med eller utan tyg innanför.
Användarens profilbild
Av Kotten
Tack tjejer!

Örngottsvarianten låter ju bra. Är det bara att kolla på ett örngott, mäta kuddarna och sen klippa och sy?
Användarens profilbild
Av elli
Jag så gott som, vänd örngottet helt ut och in så du ser hur man ska vika så att inte sömen syns.
Har kuddarna något fodrat nu eller är de utan, om de har fodral kan man ju ta av och mäta fodralet så får man lite bättre mått än av att mäta kuddarna.

Hoppas de blir finna :)
Användarens profilbild
Av Kotten
elli skrev:Jag så gott som, vänd örngottet helt ut och in så du ser hur man ska vika så att inte sömen syns.
Har kuddarna något fodrat nu eller är de utan, om de har fodral kan man ju ta av och mäta fodralet så får man lite bättre mått än av att mäta kuddarna.

Hoppas de blir finna :)
Smarta tips! Tack.
Användarens profilbild
Av Kaja
Det är inte så dumt att lägga omlotten mitt på kudden i stället. Lägger man den i kanten så riskerar man att få världens känguruficka där. Ligger den mitt på så spänner liksom kudden ut så att det inte blir någon ficka. Däremot så får man ta till lite extra så att det inte glipar. Tänk dig baksidan som 2/3 + 2/3 av tygbredden och lägg omlott 1/3 på mitten. Det brukar bli lagom.

Annars är knappar eller tryckknappar nog en av de bättre lösningarna. Jag sydde med kardborre nu senast, men då får man nog ha ett ganska rejält tyg för att det ska bli bra. De känns igenom mitt mjuka tyg...

//Kaja
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?